Nauczyciel: Małgorzata Zbytniewska (kontakt z nauczycielem poprzez platformę WSiP, Messengera , Facebook, skrzynkę pocztową, telefoniczny)
Przedmiot: język polski
27- 30 kwietnia: kontynuacja zagadnień podanych wcześniej (poniżej).
Klasa 4
1.Jaki związek z herbem Warszawy ma poznana legenda?
Ewa Szelburg-Zarembina, Warszawa, stolica Polski
[podręcznik: s. 191–193]
2. Kraina języka. Podsumowujemy naszą wiedzę o częściach mowy.
[podręcznik: s. 194–195]
3.Do jakich faktów historycznych i wydarzeń legendarnych nawiązuje poznana legenda?
Stefania M. Posadzowa, Stopka królowej Jadwigi
[podręcznik: s. 196–198]
4. Czego dowiadujemy się z treści utworu o czasach króla Zygmunta Augusta?
Maria Krüger, Głowy wawelskie
[podręcznik: s. 199–201]
5.lekcja 3 (gov.pl –zdalne lekcje –klasa 4)
https://lektury.gov.pl/lektura/pani-twardowska
Poznam balladę „ Pani Twardowska” A. Mickiewicza.
6. Zabawa w teatr, czyli przygotowujemy przedstawienie kukiełkowe na podstawie „ Pani Twardowskiej” Adama Mickiewicza.
[podręcznik: s. 202–211]
7.Raz – dwa – trzy! O rytmie.
Adam Mickiewicz, Pani Twardowska
[podręcznik: s. 208–209 (polecenia
11.–15.); zeszyt ćwiczeń: s. 45–46]
8.Projektujemy herb naszej miejscowości.
[podręcznik: s. 212–213]
9.Kraina języka. Wypowiedzenie i jego rodzaje.
[podręcznik: s. 214–216; zeszyt ćwiczeń:
s. 116–122]
10.lekcja 21 ( gov.pl –zdalne lekcje-klasa 4)
https://epodreczniki.pl/a/przy-wypowiedzeniu-mysl-o-orzeczeniu/DSRc46hcv
Orzeczenie.
11..Przygotowujemy program szkolnej wycieczki
„Na tropach legendy”.
[podręcznik: s. 222–224]
Klasa 5b
1. Lekcja 9 ( gov.pl- zdalne lekcje-klasa5)
https://epodreczniki.pl/a/opis-zdania-pojedynczego—cwiczenia/DFviviFTB
Analiza zdania pojedynczego.
2. Dodajemy określenia, czyli budujemy zdania rozwinięte.
[podręcznik: s. 188–189; zeszyt ćwiczeń: s. 151-153]
3. Księga, która mówi o początku.
Anna Kamieńska, Stworzenie świata
[podręcznik: s. 190–193]
4. Opowieść o raju, czyli historia Boga, jabłka, węża i człowieka.
Kenneth McLeish, Adam i Ewa
[podręcznik: s. 194–196]
5. Radość ze świata, który nas otacza.
Franciszek Karpiński, Pieśń poranna
[podręcznik: s. 197]
6. Przyimek stoi przy imieniu.
[podręcznik: s. 198–200; zeszyt ćwiczeń: s. 154-156]
7. Na pewno czy na niby? Pisownia przyimków złożonych i wyrażeń przyimkowych.
[podręcznik: s. 201–203; zeszyt ćwiczeń:s. 181-185]
8. Kto ma uszy, niechaj
słucha…” Przypowieść o siewcy
[podręcznik: s. 186–187 (infografika),
204–206]
9. lekcja 13 ( gov.pl –zdalne lekcje –klasa 5)
http://scholaris.pl/zasob/56100
Powtórzę wiadomości o liczebnikach.
10. lekcja 14 ( gov.pl –zdalne lekcje-klasa 5)
http://scholaris.pl/zasob/61900
Różne typy słowników.
11. lekcja 15 ( gov.pl –zdalne lekcje- klasa 5)
Z wizytą w wirtualnym muzeum.
Klasa 8a
1. Gdziekolwiek będziesz… Nazwy miejscowe i ich odmiana
podręcznik, zeszyt ćwiczeń
lekcja 14 ( gov.pl zdalne lekcje klasa 8)
Nazwy miejscowe
2.Odpowiednie dać rzeczy – słowo… Etykieta językowa.
podręcznik, zeszyt ćwiczeń
3. Odpowiedzialność za słowo. Etyka językowa
podręcznik, zeszyt ćwiczeń
4. Nieszczęścia nie będzie…Pisownia wyrazów z partykułą nie
podręcznik, zeszyt ćwiczeń
5. Wybrane środki stylistyczne
podręcznik – infografika
( powtórzenie wiadomości o środkach poetyckich, tropy stylistyczne, środki składniowe, brzmieniowe, leksykalne)
6. Śpiew z pożogi. K. Baczyński Elegia o …. [chłopcu polskim]
podr. str. 297-299; zeszyt ćw. 135-137
7. Warszawskie dzieci, pójdziemy w bój… A. Świrszczyńska Strzelać w oczy człowieka, Jej śmierć ma 16 lat; M. Wańkowicz Ziele na kraterze (fragment).
podr. str. 300-304; zeszyt ćw. 138-141
8. Kamienie wołać będą. T. Różewicz Warkoczyk.
podr. str. 305-307; zeszyt ćw. 142-144
9.Różne oblicza bohaterstwa.
https://epodreczniki.pl/b/Pa5CG6OaN
10.Ginąć dla tej, co nie zginęła.
https://epodreczniki.pl/b/PfXQsrzFq
11.Na grobach ojców naszych.