Drodzy Uczniowie!
Niech czas, kiedy nie jesteście w szkole, nie będzie czasem wolnym od nauki. Zwłaszcza, że najlepszym sposobem, by nie zarazić się koronawirusem, jest przebywanie w domu… I nie chodzi tylko o Was, ale i o Waszych bliskich.
Poniżej są tematy i wskazówki od nauczycieli do samodzielnej nauki. Zachęcamy do zapoznania się z nimi i samodzielnej pracy.
Przedmioty i klasy: język polski, matematyka, język angielski , język niemiecki, historia i wos, chemia, fizyka, biologia, geografia, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa, plastyka, muzyka, technika, wychowanie fizyczne, klasa 3a, klasa 3b, klasa 2a, klasa 2b, klasa 1a, klasa 1b, 6-latki, 5-latki, 4-latki, 3-latki.
Oczywiście podręczniki… jeśli nie zostawiliście ich w szkole, również pomogą Wam w nauce. 🙂
Warto również zobaczyć niektóre programy w telewizji. TVP Kultura i ABC (w godzinach przedpołudniowych) będą prezentować ekranizacje lektur szkolnych. Choć może lepiej je wcześniej przeczytać, a obejrzenie ekranizacji niech będzie tylko dodatkiem.
Swoją wiedzę i zainteresowania możecie rozszerzyć, wchodząc na ciekawe strony edukacyjne, np:
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 – rozwiązania! Zapraszamy już od poniedziałku, 16 marca na stronę www.cke.gov.pl #egzaminósmoklasisty #CKE #egzamin.
Na stronach rządowych powstał nowy portal zdalnelekcje, gdzie również są dostępne materiały przydatne w nauce.
Poniżej prezentujemy inne przydatne linki i informacje na temat materiałów do wykorzystania w pracy z uczniami
- Pasma edukacyjne TVP, TVP ABC i TVP Kultura – propozycje dla uczniów i nauczycieli
- Zestawy zadań powtórkowych
- Portal wiedzy dla nauczycieli
- Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
- Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
- Portal lektury.gov.pl
- Strona Centrum Nauki Kopernik
- Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
- Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
- Serwis Ninateka
- Serwis Muzykoteka Szkolna
- Biblioteka Cyfrowa Polona
- Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
- Serwis Telewizji Polskiej
- Serwis Polskie Radio Dzieciom
NAUCZYCIEL: Joanna Suchowolak
Klasa 8b
(kontakt z nauczycielem poprzez platformę WSiP, Messengera i skrzynkę pocztową)
- Sprawdź się! Między jawą a snem- H. Sienkiewicz Sen; P. Puvis de Chavannes Sen.
podr. str. 228-232
- Lektura powieści Aleksandra Kamińskiego Kamienie na szaniec.
podr. str. 288-293 (przygotowanie do omawiania lektury)
- Śpiew z pożogi. K. Baczyński Elegia o …. [chłopcu polskim]
podr. str. 297-299; zeszyt ćw. 135-137
- Warszawskie dzieci, pójdziemy w bój… A. Świrszczyńska Strzelać w oczy człowieka, Jej śmierć ma 16 lat; M. Wańkowicz Ziele na kraterze (fragment).
podr. str. 300-304; zeszyt ćw. 138-141
- Kamienie wołać będą. T. Różewicz Warkoczyk.
podr. str. 305-307; zeszyt ćw. 142-144
Różne oblicza bohaterstwa.
https://epodreczniki.pl/b/Pa5CG6OaN
Ginąć dla tej, co nie zginęła.
https://epodreczniki.pl/b/PfXQsrzFq
Na grobach ojców naszych.
https://epodreczniki.pl/b/P18H2vKGA
- Ilu użytkowników, tyle języków. Style funkcjonalne.
podr. str. 254-257; zeszyt ćw. 109-110
Artykuł napisany jest stylem?
https://epodreczniki.pl/b/Pu5fWUANZ
Czytamy teksty urzędowe.
https://epodreczniki.pl/b/Pv6iHOaBO
ORAZ ĆWICZENIA:
Środowiskowe odmiany języka.
https://epodreczniki.pl/b/PEkf01uyQ8.
Opis- różne typy i funkcje opisów.
https://epodreczniki.pl/b/PBmoZHhmX
Nacechowanie wyrazów.
https://epodreczniki.pl/b/PrpxGIebo
Piąta strona świata (I).
https://epodreczniki.pl/b/PZsCNSk1G
Piąta strona świata (II).
https://epodreczniki.pl/b/PBt9DhdQT
Piąta strona świata (III).
https://epodreczniki.pl/b/P17WCrIeJ
Ważne linki:
NAUCZYCIEL: Grażyna Czuba
Klasa Va:
- Przeczytać lekturę obowiązkową Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród”.
- Powtórzyć materiał z nauki o języku dotyczący rodzajów podmiotu.
- Utrwalić zasady pisowni wyrażeń przyimkowych i przyimków złożonych.
Klasa VIa:
- Przeczytać lekturę obowiązkową Rafała Kosika „Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.
- Przygotować się do sprawdzianu dotyczącego rodzajów zdań.
- Utrwalić materiał związany ze stronami czasownika .
Klasa VIIb:
- Zredagować wypracowanie nt.: Napisz charakterystykę Skawińskiego- bohatera noweli Henryka Sienkiewicza „Latarnik”.
- Utrwalić materiał dotyczący problematyki poznanego utworu Sienkiewicza „Latarnik” celem przygotowania się do sprawdzianu i wypracowania klasowego.
- Powtórzyć treści z nauki o języku z zakresu słowotwórstwa.
- Przeczytać lekturę obowiązkową Stefana Żeromskiego „Syzyfowe prace” ze zwróceniem szczególnej uwagi na postawy bohaterów wobec rusyfikacji oraz problem dojrzewania i dorastania młodego pokolenia.
NAUCZYCIEL: Małgorzata Zbytniewska
Klasa 8a
Materiały zostały podane uczniom na lekcji języka polskiego w dniu 11.03.2020r.
– Dodatkowo
- Artykuł napisany jest stylem?
https://epodreczniki.pl/b/Pu5fWUANZ
- Czytamy teksty urzędowe.
https://epodreczniki.pl/b/Pv6iHOaBO
- Opis- różne typy i funkcje opisów.
https://epodreczniki.pl/b/PBmoZHhmX
- Piąta strona świata (I).
https://epodreczniki.pl/b/PZsCNSk1G
- Piąta strona świata (II).
https://epodreczniki.pl/b/PBt9DhdQT
- Piąta strona świata (III).
https://epodreczniki.pl/b/P17WCrIe
Klasa 5b
- Doskonalenie techniki czytania tekstu ze zrozumieniem: Wanda Markowska „ Syzyf”
/ podręcznik: s. 171-174 /
Pradawne mity- przygotowanie do sprawdzianu.
/ podręcznik: s.179-180/
- Lektura : Lucy Maud Montgomery „ Ania z Zielonego Wzgórza”
- Superbohaterowie
https://epodręczniki.pl/a/podsumowanie/DeHF79U6W
- Opis- różne typy i funkcje opisów.
https://epodreczniki.pl/b/PBmoZHhmX
Klasa 4a
- Doskonalenie techniki czytania tekstu ze zrozumieniem:
- Artur Oppman „ Złota kaczka”
/ podręcznik : s. 217 – 220 /
- Cecylia Niewiadomska „ Piast”
/ podręcznik : s. 181-186 /
- Ewa Szelburg- Zarębina „ Warszawa, stolica Polski”
/ podręcznik : s. 191-193/
4.Stefania M. Posadzowa „ Stopka królowej Jadwigi”
/ podręcznik : s. 196-198/
- Lektura : Andrzej Maleszka „ Magiczne drzewo. Olbrzym”
NAUCZYCIEL: DOROTA BIS
Klasa 6b
Materiały do samodzielnej nauki – j. polski
- Zadania na podstawie lektury pt. Ten obcy:
- Napisz opowiadanie odtwórcze na podstawie jednego rozdziału powieści (numer rozdziału wylosowany na ostatniej lekcji) i przygotuj jego ustną prezentację.
- Przedstaw sytuację rodzinną Uli, Pestki, Julka, Mariana i Zenka. O każdym z bohaterów napisz przynajmniej 10 zdań. Wiele informacji znajdziesz w rozdziale X pt. Okoliczności łagodzące.
- Zadania w zeszycie ćwiczeń: str. 115 – 149, 163- 170, 174 – 182.
- Opis- różne typy i funkcje opisów.
https://epodreczniki.pl/b/PBmoZHhmX
- Nacechowanie wyrazów.
https://epodreczniki.pl/b/PrpxGIebo
- Legenda.
https://epodreczniki.pl/b/legenda/P7Lu4KjBb
- W daleką podróż w głąb siebie.
https://epodreczniki.pl/a/w-daleka-podroz-w-glab-siebie/DXyeLs1b0
Klasa 7a
Materiały do samodzielnej nauki – j. polski
- Przeczytaj lekturę pt. Mały książę.
- Napisz notatkę biograficzną o autorze.
- Mały książę – lektura ponadczasowa.
https://www.youtube.com/watch?v=PGEbLgZAjnY
- Żona modna.
https://www.youtube.com/watch?v=YmXhwqsv47A
- Napisz opowiadanie lub list na podstawie satyry pt. Żona modna ( tematy podane w karcie pracy; kartka A4 z zaznaczonym marginesem ).
- Uzupełnij notatki w zeszycie ćwiczeń (numery rozdziałów: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 22, 24, 26, 28, 33, 34, 36, 37, 38, 40, 44, 45, 50).
- Opis- różne typy i funkcje opisów.
https://epodreczniki.pl/b/PBmoZHhmX
- Nacechowanie wyrazów.
https://epodreczniki.pl/b/PrpxGIebo
- Perswazja i manipulacja w reklamie.
https://epodreczniki.pl/b/perswazja-i-manipulacja-w-reklamie/PBDd0PEw5
- Superbohaterowie.
https://epodreczniki.pl/b/superbohaterowie/PZqJG0t3R
- W daleką podróż w głąb siebie.
https://epodreczniki.pl/a/w-daleka-podroz-w-glab-siebie/DXyeLs1b0
NAUCZYCIEL: Jolanta Jurak
Klasa 5c
- Przygotować się do sprawdzianu Z GRAMATYKI- części mowy; odmiana przez przypadki; jak pisać ,,nie’’ z czasownikiem i rzeczownikiem; wielka litera; stopniowanie przymiotników; odmiana czasowników w czasie teraźniejszym, przeszłym i przyszłym; odmiana czasowników przez osoby; przysłówek; rodzaje rzeczowników.
- Przeczytać mity.
- Przygotować się do dyktanda – u,ó,ż, rz, h,ch.
Nowe! (18-03-2020 r.)
Mit DEDAL i IKAR:
Napisz w zeszycie, kim byli bohaterowie:
Dedal-
Minos-
Pazyfae-
Minotauros-
Ikar-
Odpowiedz pisemnie na pytania:
– Jak się czuł Dedal u króla Minosa?
– W jaki sposób przygotowywał sie do ucieczki?
– Jakie wskazówki dał synowi przed odlotem?
– Jak odbywał sie lot ojca z syna?
– W jaki sposób doszło do tragedii Ikara?
Napisz własną ocenę postępowania Ikara.
Nowe! (22-03-2020 r.)
Naucz się opowiadać dziejów Syzyfa wg opracowanego planu wydarzeń:
–Syzyf-królem potężnego i pięknego Koryntu.
–Ulubieniec bogów częstym gościem na Olimpie.
–Zemsta biesiadników.
–Podstęp władcy Koryntu.
–Powrót na ziemię.
–Uwięzienie boga śmierci.
–Rozkoszne życie ludzi na ziemi.
–Ukaranie Syzyfa.
Odpowiedz pisemnie na pytania:
–Kim był Syzyf?
–Jaki był stosunek bogów do króla?
–Jakie miał wady?
–Za co został ukarany?
–Jaka kara spotkała Syzyfa?
1. Przeczytaj ,,Szaleństwa panny Ewy”(podręcznik str.252-255) i odpowiedz pisemnie -zadanie nr 2, 10. Zapisz w zeszycie pojęcie -pejzaż.
2. Przeczytaj ,, Fraszki teatralne”(podręcznik str.264) i odpowiedz pisemnie w zeszycie- zadanie nr 1, 2, 4, 7.
3. Zanotuj w zeszycie informacje o teatrze (podręcznik str.267-Czy wiesz, że…)
4. Przeczytaj ,,Panna z mokrą głową” (podręcznik str.274-275) i str.276 a następnie wykonaj polecenia nr 2,3(str.277).
5.Przeczytaj -Program telewizyjny(str.281) i wykonaj zadanie nr 4, 8,9,10.
1. Ułóż życzenia urodzinowe dla kolegi/koleżanki.
2. Zredaguj życzenia powrotu do zdrowia skierowane do kolegi/koleżanki, który złamał nogę.
3.Napisz list do swojej wychowawczyni, w którym opiszesz jak spędzasz czas w domu, w tak trudnej sytuacji dla kraju.
NAUCZYCIEL: Urszula Iskra
Proszę zrobić po 5-6 zadań do każdego tematu. Zachęcam do korzystania z filmów edukacyjnych dotyczących omawianych zagadnień zamieszczonych w Internecie.
Klasa V a, V c
- Klasyfikacja czworokątów – podręcznik str. 183-187 + zeszyt ćwiczeń
- Pole równoległoboku i rombu
- Pole trapezu
Klasa VI b
- Rozpoznawanie graniastosłupów i ostrosłupów. Opisywanie ich własności – podręcznik str. 170-175
- Rozpoznawanie i nazywanie siatek graniastosłupów i ostrosłupów – str. 176-177
- Rozpoznawanie graniastosłupów prostych i ostrosłupów, stożków, walców i kul w sytuacjach praktycznych – str. 177-180
Klasa VIII a
- Wyrażenia algebraiczne – podręcznik str. 193-197
- Równania – str. 198-201
- Potęgi – str. 203-207
NAUCZYCIEL: Iwona Szymała
klasa VII b
1. Wyrażenia algebraiczne – powtórzenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-i-odczytywanie-wyrazen-algebraicznych/DtfhxoeUv
https://epodreczniki.pl/a/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych/D13Gy6x5u
2. Przykłady równań.
https://epodreczniki.pl/b/w-rownowadze—czyli-wstep-do-rownan/PSmbeRoT4
https://epodreczniki.pl/b/rownania-rownowazne—wstep/Puv813bGt
3. Rozwiązywanie równań.
https://epodreczniki.pl/b/rozwiazywanie-rownan/PmiPabmgA
klasa VIII b
1. Wyrażenia algebraiczne – powtórzenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-i-odczytywanie-wyrazen-algebraicznych/DtfhxoeUv
https://epodreczniki.pl/a/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych/D13Gy6x5u
2. Równania – powtórzenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-rownan/D19oMGK23
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3
3. Figury płaskie – powtórzenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/podstawowe-figury-geometryczne/DZHLaLeXY
https://epodreczniki.pl/a/pole-figury-jednostki-pola/DCUIIo7FO
https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-prostokatow-i-kwadratow/DnY0gjWNN
https://epodreczniki.pl/a/powtorzenie-wiadomosci-o-figurach-plaskich/D1FPuI0IS
https://epodreczniki.pl/a/jednostki-pola-i-ich-zamiana/D16q6Zgo6
https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-i-obwodow-trojkatow/DiCZQs27f
https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-i-obwodow-czworokatow/DcfpefmJk
4. Graniastosłupy i ostrosłupy – powtórzenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/opis-prostopadloscianu-i-szescianu/D123riNp9
https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-prostopadloscianow-i-szescianow/DxlkvS4Gb
https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-prostopadloscianu/D1brXwOJr
https://epodreczniki.pl/a/objetosc-prostopadloscianu/DY8KejpgG
NAUCZYCIEL: Halina Mróz
Zadania z matematyki dla uczniów klasy IV, V b, VI a i VII a.
W zeszytach ćwiczeń, uczniowie powinni rozwiązać wszystkie zadania pominięte, oraz w każdej klasie dodatkowo od 5 do 8 kolejnych kartek.
NAUCZYCIEL: Ludmiła Makowijczuk
Klasa 8 a, 8b
Temat: ZDROWIE
Lekcja 1
Podręcznik str. 66–75
Symptoms and illnesses. Reading. Symptomy i choroby. Ćwiczenia doskonalące czytanie.
Gramatyka: Zdania warunkowe 0,1,2 tryb Czasy teraźniejsze i przeszłe, zdania warunkowe- (gramatyka wytłumaczona) str. 78–85 str. 176
Lekcja 2
Describing symtoms, giving advice. Speaking and writing practice. Opisywanie objawów, udzielanie rad. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.
Lekcja 3
Revision 8. Powtórzenie materiału z rozdziału 8.
Zdrowie – samopoczucie, kontuzje, choroby, objawy, narządy wewnętrzne, służba zdrowia, leczenie, zdrowy tryb życia. Czasy teraźniejsze i przeszłe, zdania warunkowe, czasowniki modalne do wyrażania rad.
Teamat: SPORT
Podręcznik str. 84–93
Lekcja 1
Sport – vocabulary exercises. Sport – ćwiczenia leksykalne. Sport – dyscypliny, sprzęt sportowy, ludzie w sporcie, miejsca, współzawodnictwo, kondycja fizyczna. Czasy teraźniejsze i przeszłe do opisu doświadczeń życiowych.
Lekcja2
Sport Talking about past events – Past Perfect. Relacjonowanie przeszłości – czas Past Perfect. Sport – dyscypliny, sprzęt sportowy, ludzie w sporcie, miejsca, współzawodnictwo, kondycja fizyczna. Czas Past Perfect. (str. 98–105)
Lekcja 3
Sport Team and individual sports. Reading and listening comprehension. Sporty drużynowe i indywidualne. Ćwiczenia doskonalące czytanie i słuchanie. Sport – dyscypliny, sprzęt sportowy, ludzie w sporcie, miejsca, współzawodnictwo, kondycja fizyczna.
Czasy teraźniejsze i przeszłe. Ćwiczenia (str. 98–105)
PONADTO: zadania przygotowujące do egzaminu na platformie internetowej
Englishfreak.pl
Klasa 7 a, 7b
SKILLS TRAINER 5 – rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych w oparciu o materiał z rozdziału 5.
Określenia czasu i ilości, nazwy zawodów, nazwy umiejętności
Liczebniki, stopień wyższy i najwyższy przymiotników, określenia czasu i ilości
MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE
SB: ss. 66-67, zad. 1-8
Unit6
Jak przetrwać w dżungli? – rozmowy w oparciu o rozwiązany kwiz.
Słownictwo związane z dżunglą i przetrwaniem, nazwy umiejętności
MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE
SB: ss. 68-69, zad. 1-5
Rozpoznawanie formy przeczytanego tekstu w kontekście reklamy programu telewizyjnego pt. „Stay alive”
Nazwy cech charakteru
MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE
SB: s. 70, zad. 1-4
Klasa 6
Ulubione programy telewizyjne i filmy
Praca SB: ss. 70-71 Czas past simple, present simple
Opisywanie ulubionych programów telewizyjnych i filmów
Praca domowa |
WB s.30-31
Hollywood – stolica przemysłu filmowego
Praca projektowa – przygotowanie quizu na temat znanego w kraju miejsca rozrywki Praca :SB: s. 72
Powtórzenie : podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5.
Praca SB: s. 73 Czasownik must/mustn’t
Przysłówki sposobu
Czasownik should/shouldn’t
Klasa 5
- Pytanie o drogę i wskazywanie drogi – ćwiczenia w mówieniu. Praca na lekcji
SB: s. 79
Przyimki miejsca
Tryb rozkazujący Wskazywanie drogi
- Zastosowanie czasownika to be w czasie przeszłym w oparciu o historyjkę obrazkową „The Superfriends”. Praca na lekcji
SB: ss. 80-81 Czasownik to be w czasie past simple: pytania i przeczenia
- Miasto duchów – rozmowy o różnych miastach w oparciu o przeczytany tekst pt. „Ghost town”. Praca na lekcji
SB: s. 82
Czas przeszły: czasownik to be
Porównywanie różnych miast w przeszłości i w chwili obecnej
- Opis miasta lub miejscowości – ćwiczenia w pisaniu.
Praca SB: s. 83
Czasy teraźniejsze.Opisywanie miasta lub miejscowości
- Praca projektowa – miasto w Polsce – przewodnik turystyczny”. Praca SB: s. 84
Czasownik to be w czasie past Simple.Opisywanie miasta w Polsce.
- Revision 6 – podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 6. Praca SB: s. 85
Czasownik to be w czasie przeszłym. Konstrukcja There was/There were Wskazywanie drogi .Pytanie o drogę
NAUCZYCIEL – Maria Jagodzińska
Klasa VIII
- Przykładowe arkusze egzaminacyjne
- Pearson bank słownictwa – fiszki
- Ćwiczenia z gramatyki
Present Simple and Continuous
- http://www.engelsgemist.nl/present-continuous-3/
- http://www.engelsgemist.nl/present-simple-present-continuous/
Past Simple
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/questions/simple_past2.htm
- https://www.englishlab.net/hp/quiz13_past_simple_5_affirmative_negative.htm
Present Perfect
- https://www.english-4u.de/en/tenses-exercises/for-since.htm
- https://www.english-grammar.at/online_exercises/tenses/t102-just-already-yet.htm
- https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/present-perfect-simple/exercises
- http://suz.digitaleschulebayern.de/english/grammar/presperfs4.htm
strona bierna
- https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/passive/exercises?simple-present
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/active_passive/sentences_simple_past.htm
- https://www.grammarbank.com/simple-future-passive.html
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/passive-write-2
rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=4307
- http://www.focus.olsztyn.pl/en-much-many-exercises.html#.Xmp8NXfQjIU
- https://www.superprof.es/apuntes/idiomas/ingles/gramatica-inglesa/nouns/exercises-nouns.html
- https://www.myenglishpages.com/site_php_files/grammar-exercise-countable-uncountable-nouns.php
przyimki
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/structures/prepositions_at_in_on_time.htm
- https://esl.writingexercises.co.uk/prepositions1.php
- http://www.english-room.com/test_002.htm
stopniowanie przymiotników
- https://www.learnenglishfeelgood.com/english-adverbs-comparative1.html
- https://elt.oup.com/student/solutions/elementary/grammar/grammar_08_022e?cc=pl&selLanguage=pl
liczba mnoga regularna i nieregularna
- http://www.carmenlu.com/first/grammar/plural1_1.htm
- https://www.english-4u.de/en/grammar-exercises/regular-plural3.html
przynależność – ‘s
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/nouns_articles/apostrophe_s.htm
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/nouns_articles/apostrophe_s2.htm
- Ćwiczenia ze słuchania
- http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/favourite-things
- http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/difficult-situations
- http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/organising-your-time
- http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/sports-centres
- http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/weekend
- http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/celebrations
- Ćwiczenia z czytania
- https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/490/reading/dog2-reading.htm
- https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/490/reading/stress3-reading.htm
- https://ngllife.com/special-meal
- https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/490/wchild/wchild15.htm
Klasa VII
Speaking:
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/questions/answers_questions.htm
- https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-4269.php
- http://www2.arnes.si/~oskplucija4/ces/phonec.htm
- https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-117661.php
Słownictwo:
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/various/numbers_digits.htm
- http://s.mound.free.fr/skyblues67/numbers/numbers1.htm
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/occupations-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/occupations-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/occupations-3
- https://www.gamestolearnenglish.com/fast-phrases/
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/daily-routines/routines-multiple
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-multiple-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/family/family-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/days-write
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/various/months_crossword.htm
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/school/objects-1.htm
Gramatyka:
- https://agendaweb.org/exercises/grammar/comparison/comparatives-1
- http://elovivo.com/introenglish/en/intro_english/lessons_wordlist/basic_english_lesson_17/lesson17b_ex.html
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/tobe-present.htm
- http://www.english-room.com/grammar/isamare_1.htm
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-forms
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-write-1
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/can/can-cant-test-1
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/can/can-cant-test-2
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/modals/can4.htm
Listening:
- http://www.adelescorner.org/listening/anna/anna.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_family/my_family.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_day/my_day_1.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_weekend/my_weekend.html
- http://www.adelescorner.org/listening/yesterday/yesterday.html
- https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english/starting-out/episode-03-what-do-you-like-doing
- https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english/starting-out/episode-11-what-time-is-it
- http://www.elllo.org/english/Games/G039-Pets.html
- http://www.elllo.org/english/Games/G026-WildLife.html
Klasa VI
Speaking:
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/questions/answers_questions.htm
- https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-4269.php
- http://www2.arnes.si/~oskplucija4/ces/phonec.htm
- https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-117661.php
Słownictwo:
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-3
- http://esl.fis.edu/vocab/q12m/RED31.htm
- https://learningapps.org/111511
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/daily-routines/routines-multiple
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-multiple-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/family/family-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/days-write
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/various/months_crossword.htm
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/school/objects-1.htm
Gramatyka:
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/modals/must_not.htm
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/modals/must_not2.htm
- http://mrsc.free.fr/44-4-advicecomplete.htm
- http://www.focus.olsztyn.pl/en-should-should-not-exercises.html#.XmqLx3fQjIU
Listening:
- http://www.adelescorner.org/listening/anna/anna.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_family/my_family.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_day/my_day_1.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_weekend/my_weekend.html
- http://www.adelescorner.org/listening/yesterday/yesterday.html
- http://elllo.org/english/Mixer051/T053-Shopping.htm
- http://www.elllo.org/english/Games/G036-CityTips.html
Klasa V
Speaking:
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/questions/answers_questions.htm
- https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-4269.php
- http://www2.arnes.si/~oskplucija4/ces/phonec.htm
- https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-117661.php
Słownictwo:
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/daily-routines/routines-multiple
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-multiple-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/family/family-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/days-write
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/various/months_crossword.htm
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/school/objects-1.htm
Gramatyka:
- https://agendaweb.org/exercises/grammar/comparison/comparatives-1
- http://elovivo.com/introenglish/en/intro_english/lessons_wordlist/basic_english_lesson_17/lesson17b_ex.html
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/tobe-present.htm
- http://www.english-room.com/grammar/isamare_1.htm
Listening:
- http://www.adelescorner.org/listening/anna/anna.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_family/my_family.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_day/my_day_1.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_weekend/my_weekend.html
- http://www.elllo.org/english/Games/G039-Pets.html
- http://www.elllo.org/english/Games/G026-WildLife.html
- https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english/starting-out/episode-01-they-meet
- https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english/starting-out/episode-03-what-do-you-like-doing
- https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english/starting-out/episode-11-what-time-is-it
Klasa IV
Słownictwo:
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/daily-routines/routines-multiple
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-multiple-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/family/family-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/days-write
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/various/months_crossword.htm
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/school/objects-1.htm
Gramatyka:
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/tobe-present.htm
- http://www.english-room.com/grammar/isamare_1.htm
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/have/present-simple-forms-1
- https://first-english.org/english_learning/english_beginners/have_got_exercises/01_have_got_has_got_exercises.htm
Listening:
- http://www.adelescorner.org/listening/anna/anna.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_family/my_family.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_day/my_day_1.html
- http://www.adelescorner.org/listening/my_weekend/my_weekend.html
Klasa II
Słownictwo:
- http://esl.fis.edu/vocab/q20/11_1.htm
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/house/rooms
- https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level3/maze/unit2?cc=pl&selLanguage=en
- http://enjoyenglish.free.fr/english/primaire/concentration/house/house_.html
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-multiple-1
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/family/family-2
- https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/school/objects-1.htm
Piosenki i filmiki:
- https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
- https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc
- https://www.youtube.com/watch?v=qZyJPZxsmZk
- https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc
- https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
PRZEDSZKOLE – PIĘCIOLATKI
1. Walking in the jungle |
|
2. Are you hungry? |
|
3. Open shut them https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=open+shut+them+song |
|
4. One little finger |
|
5. Five little monkeys |
|
6. If you’re happy |
|
7. Baby shark dance |
|
8. Head, shoulders, knees and toes |
Materiały do samodzielnej nauki.
KLASA IIA
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 1: Places in town
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 2: Numbers 11-20
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 3: Food and drink
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 4: In a shop Numbers 10-100
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 5: In a bedroom
KLASA IIIA, IIIB
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 1: Fantasy worlds
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 2: Hobbies
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 3: People
- Powtarzanie i utrwalanie słownictwa i struktur z Unit 4: Meal times
JĘZYK NIEMIECKI
NAUCZYCIEL: Jolanta Matyka
Klasa 8a, 8b
- Powtórzenie czasu Perfekt – czwartek 12.03.2020 r. https://www.youtube.com/watch?v=iJszD9EMwEE
https://www.youtube.com/watch?v=G279nhCQLkI
- Utrwalenie form Partizip II – wtorek 17.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=cWPMsYVeeJQ powtórzenie – formy Partizip II - Perfekt z czasownikiem posiłkowym „sein” – czwartek 19.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=Ona_6bo3ql8 Perfekt mit sein
https://www.youtube.com/watch?v=CiGcesmi9lo filmowa zagadka
https://www.youtube.com/watch?v=eSHDoEVrUXs super filmik, ale trochę trudniejszy
https://www.youtube.com/watch?v=LkzrqTmzeEA Perfekt mit sein, trudniejszy
- Mein Alltag – wtorek 24.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=V3_1GhkaSXE
https://www.youtube.com/watch?v=lkp27RKpPbw
https://www.youtube.com/watch?v=SIAnlHptXVQ
Zadania dodatkowe dla chętnych na marzec
https://www.youtube.com/watch?v=bV5xHfzYOGk&list=PL7-SQiooxw8LI1WFA-_Lr770kXRY94aNZ i następne
https://www.youtube.com/watch?v=E8Q3ZC8_d7M dla chętnych
https://www.youtube.com/watch?v=LvXqC3gVq_M zagadka
https://www.youtube.com/watch?v=9FS5_cr-VrM
(wybrać dwa z 4, obejrzeć kilkakrotnie, przyswoić sobie zwroty)
Klasa 7a, 7 b
- Utrwalenie nazw przyborów szkolnych – czwartek 12.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=UL50k1tSIgQ powtórzenie Schulsachen
https://www.youtube.com/watch?v=TRwvt-XTIQk
https://www.youtube.com/watch?v=gVcHrFvHP6o piosenka
- Rodzajniki w języku niemieckim – wtorek 17.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=wQ7shP4NRt8 koniecznie (zdania)
https://www.youtube.com/watch?v=PPY3uw_zmVA koniecznie (rodzajniki)
3. Przeczenia w języku niemieckim – czwartek 19.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=jlGfGJ9kA_Q różnica między nicht i kein
https://www.youtube.com/watch?v=SMUyzmmVNiY przeczenia w języku niemieckim
- Uczucia w języku niemieckim – wtorek 24.03.2020 r.
https://www.youtube.com/watch?v=BkGeuxChERM
Zadania dodatkowe dla chętnych na marzec:
https://www.youtube.com/watch?v=u-Z4Wrxf0Oc ważne czasowniki
HISTORIA, WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
NAUCZYCIEL: Jolanta Jurak
Klasa 4
Przygotować się do sprawdzianu:
W czasach Mieszka i Dobrawy.(str.60 podręcznik)
Bolesław Chrobry-pierwszy król Polski.(str.66 podręcznik)
Polska Kazimierza Wielkiego.(str.76 podręcznik)
Klasa 5
Przygotować się do kartkówki-
Narodziny państwa polskiego.(str.154 podręcznik)
Wykonać plakat(kredki, farby, wycinanka)-Chrzest Mieszka I
Klasa 7
Klasa 7b= przygotować się do odpowiedzi z tematu- Odzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku (str.160, podręcznik)
Klasa 7a= napisać notatkę z tematu-Odzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku (str.160, podręcznik)
Klasa 8a
Napiszcie notatkę o poznańskim czerwcu 1956r.
Wklejcie fotografię prymasa Stefana Wyszyńskiego .
Praca dla chętnych: odszukajcie informację o pomniku, który upamiętnia wydarzenia z 1956 roku- poznański czerwiec i wklejcie fotografię pomnika do zeszytu.
Klasa 8a WOS:
Kartkówka- Władza wykonawcza: prezydent. (str.136, podręcznik)
NAUCZYCIEL: Agnieszka Iracka
Klasa V
Zakładka: wspóln@historia
Temat: Polska po śmierci Bolesława Chrobrego.
https://epodreczniki.pl/a/polska-po-smierci-boleslawa-chrobrego/D6GxGe4Jq
Temat: Kazimierz Wielki zostaje królem
https://epodreczniki.pl/a/od-polski-drewnianej-do-murowanej—rzady-kazimierza-wielkiego/DlMRHznjV
Odpowiedzi z zadań zamieszczonych w tematach proszę wpisać do zeszytu przedmiotowego.
Klasa VI
Zakładka: wspóln@historia
Temat: Reformy państwa w czasach Stanisława Augusta Poniatowskiego.
https://epodreczniki.pl/a/reformy-panstwa-w-czasach-stanislawa-augusta-poniatowskiego/Di3e8Z6mH
Temat: Powstanie kościuszkowskie.
https://epodreczniki.pl/a/powstanie-kosciuszkowskie/Dvk6GhtFR
Odpowiedzi z zadań zamieszczonych w tematach proszę wpisać do zeszytu przedmiotowego.
Klasa VIII
Zakładka: wspóln@historia
Temat: Między propagandą a rzeczywistością w PRL
https://epodreczniki.pl/a/miedzy-propaganda-a-rzeczywistoscia-w-prl/DDAtcheAR
Temat: Długa droga do wolności
https://epodreczniki.pl/a/dluga-droga-do-wolnosci/DfjC5wQgR
Odpowiedzi z zadań zamieszczonych w tematach proszę wpisać do zeszytu przedmiotowego.
Zakładka: Wiedza o społeczeństwie
Temat: Czy z ONZ świat jest lepszy?
https://epodreczniki.pl/b/czy-z-onz-swiat-jest-lepszy/P61YW1FJJ
Temat: Globalizacja – szansa czy zagrożenie dla współczesnego świata?
https://epodreczniki.pl/b/globalizacja—szansa-czy-zagrozenie-dla-wspolczesnego-swiata/Pmrq0dgF8
Ćwiczenia wysyłane ze strony wsipnet
CHEMIA
NAUCZYCIEL: Małgorzata Przywara
Klasa 7a i 7b
Tematy: Bilansowanie równań reakcji. Stechiometria.
Obejrzyj prezentację z tematów Bilansowanie równań reakcji oraz Stechiometria. Wykonaj quiz.
https://pl.khanacademy.org/science/chemistry/chemical-reactions-stoichiome
Klasa 8a i 8b
Temat: Pochodne węglowodorów.
- Wyższe kwasy karboksylowe
- Zapisz wzory i nazwy trzech kwasów tłuszczowych
- Jakie właściwości fizyczne i chemiczne mają te kwasy?
- Gdzie znalazły zastosowanie ?
- Estry
- Co to są estry?
- Zapisz równanie reakcji kwasu octowego z etanolem
- Jaką rolę w procesie estryfikacji pełni stężony kwas siarkowy (VI)?
- Gdzie, w przyrodzie, występują estry oraz gdzie są stosowane?
- Aminokwasy
- Co to są aminokwasy?
- Jakie właściwości ma kwas amino octowy?
- Gdzie stosowane są aminokwasy?
Podręcznik Nowa Era 8 strony 169-187
https://chem24.pl/chemia-testy,lista,tw,3
FIZYKA
NAUCZYCIEL: Elżbieta Kępowicz
Zagadnienia do samodzielnej realizacji przez uczniów
Klasa VII
I Praca, moc, energia – powtórzenie.
- Znajomość wzorów i jednostek na pracę, moc, energię kinetyczną, energię potencjalną ciężkości. Rozwiąż zadania.
- Oblicz energię kinetyczną piłki o masie 2 kg, poruszającą się z prędkością 1,5 m/s. Jak zmieni się energia kinetyczna piłki jeśli jej prędkość:
- a) wzrośnie do 3 m/s?
- b) zmaleje do 0,5 m/s?
- Oblicz zmianę energii potencjalnej ciężkości, dla doniczki z kwiatkiem o masie 3 kg, jeśli ustawimy ją na półce na wysokości 2,5 m nad podłogą. Przyjmij g=10 m/s2.
- Jaką pracę wykona Michał, który działając siłą 60 N, przesunie szafkę na odległość 50 cm?
- Oblicz jaką należy działać siłą by przesunąć samochód na odległość 2 m, wykonując pracę 4 kJ.
- Jaką moc ma odkurzacz, który w ciągu 20 min wykona pracę 3,6 kJ ?
- W jakim czasie czajnik o mocy 800 W zagotuje wodę zużywając 144 kJ energii?
II Atomy i cząsteczki.
- Pierwiastek i związek chemiczny. Siły spójności i przylegania.
- a) Podaj po 5 przykładów pierwiastków i związków chemicznych.
- b) Co nazywamy dyfuzją? Podaj po 1 przykładzie tego zjawiska dla gazów, cieczy i ciał stałych.
- c) Za co są odpowiedzialne siły spójności, a za co siły przylegania?
- d) Co nazywamy napięciem powierzchniowym? Podaj dwa przykłady wykorzystania tego zjawiska w przyrodzie.
- Właściwości ciał stałych, cieczy i gazów.
- a) Opisz właściwości cieczy, gazów i ciał stałych.
- b) Podaj cechę/cechy wspólne dla gazów i cieczy oraz cieczy i ciał stałych.
- c) Jaka cecha jest charakterystyczna tylko dla gazów, dla cieczy i ciał stałych?
Klasa VIII
Drgania i fale – powtórzenie wiadomości
- Znać wielkości opisujące ruch falowy i drgający
- Zakres słyszalności fal akustycznych dla człowieka.
- Podaj cechy wspólne i różnice dla fal mechanicznych i elektromagnetycznych.
Optyka geometryczna
- Źródła światła- przykłady.
- Powstawanie cienienia i półcienia – rysunki.
- Dlaczego widzimy?. Ciała przezroczyste i półprzezroczyste dla światła.
- Co nazywamy zwierciadłem? Jakie są rodzaje zwierciadeł?
- Zjawisko odbicia światła – rysunek. Prawo odbicia światła.
BIOLOGIA
NAUCZYCIEL: Marzenna Gąsior
Materiały do samodzielnej nauki
PRZYRODA KLASA 4
- Używki, czym są i dlaczego są szkodliwe?
https://epodreczniki.pl/a/DBfMArZu2
- Rok w jeziorze
https://epodreczniki.pl/b/P13035Q4r
- Rodzaje zbiorników i cieków wodnych
https://epodreczniki.pl/b/Pb8l3aySY
- Jak zachować się w parku narodowym?
https://epodreczniki.pl/b/PvzkV6lFr
BIOLOGIA KLASA 5
- Skrzypy i paprocie – rośliny wilgotnych środowisk
https://epodreczniki.pl/b/P8xE5xQjE
- Mchy – małe niesamowite rośliny
https://epodreczniki.pl/b/PlweeR6k3
BIOLOGIA KLASA 6
- Mięczaki – dziwne zwierzęta
https://epodreczniki.pl/b/P1DWsjr0H
- Stawonogi – zwierzęta różnych środowisk
https://epodreczniki.pl/a/D15j1EHpY
BIOLOGIA KLASA 7
- Jak dbać o skórę?
https://epodreczniki.pl/a/D1DKxWULI
- Choroby nowotworowe człowieka
https://epodreczniki.pl/b/PfWm4Uwxg
- Tkanki budujące organizm człowieka
https://epodreczniki.pl/b/PRlxjTFBf
- Związki chemiczne budujące organizm
https://epodreczniki.pl/a/D13d21g0b
BIOLOGIA KLASA 8
- Organizmy i środowisko
https://epodreczniki.pl/a/DVTgkDAQw
- Symbioza i jej rodzaje
https://epodreczniki.pl/b/PpL4STjBH
- Obieg materii i przepływ energii w ekosystemie
https://epodreczniki.pl/b/Psa2cUlCm
GEOGRAFIA
NAUCZYCIEL: Sławomir Majcher
Tematy do przeczytania (oraz dodatki ze strony e-podreczniki.pl).
Proszę o zapisanie tematów i zagadnień w zeszytach i odpowiedzieć na nie pisemnie – bardziej utrwalicie przeczytane informacje (można to zrobić np. w dniu, gdy powinna być lekcja z przedmiotu w szkole – raz w tygodniu lub dwa razy: klasy siódme).
– Jeśli przy punktach do tematów nie ma wskazówek, to należy samodzielnie odpowiedzieć, tak jak uważamy.
W razie problemów lub pytań kontakt przez Messengera.
Klasa 8 a,b
Temat: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.
1). Jak powstają tornada?
2). Powstawanie i budowa cyklonów tropikalnych. Różne nazwy cyklonów na świecie.
3). Skutki tornad i cyklonów.
https://epodreczniki.pl/b/jak-powstaje-burza/PAjhz5bxB
Temat: W Amazonii.
1). Cechy środowiska Amazonii.
2). Przykłady fauny i flory Amazonii.
3). Gospodarcza eksploatacja Amazonii i jej skutki.
https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG
Klasa 7 a,b
Temat: Warunki rozwoju rolnictwa.
1). Przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa.
– (klimat, okres wegetacyjny, gleby)
2). Pozaprzyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa.
– (struktura własnościowa, struktura wielkościowa, udział osób pracujących w rolnictwie, mechanizacja, chemizacja, polityka państwa)
Temat: Produkcja roślinna.
1). Struktura użytkowania ziemi w Polsce.
– (procent: gruntów ornych, sadów, łąk i pastwisk, lasów, nieużytków – odczytać z wykresu, str. 138)
2). Główne uprawy w Polsce i ich wymagania.
Temat: Produkcja zwierzęca.
1) Główne zwierzęta hodowlane w Polsce.
-(wypisać je i napisać, jakie mają znaczenie w gospodarce)
Klasa 6 a,b
Temat: Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje.
1). Przyczyny migracji.
– (wyjaśnić pojęcia: migracje, emigrant, imigrant, wypisać po 3 przyczyny migracji z obu kolumn)
2). Migracje w Europie.
– (wypisać kraje emigracyjne i imigracyjne)
3). Skutki migracji.
4). Zróżnicowanie narodowościowe, językowe i religijne.
– (wypisać grupy ludów Europy, str. 82 oraz główne religie, str. 83)
Temat: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.
1). Największe miasta świata i Europy.
– (wypisać z wykresów i odczytać ile mają ludności – Warszawy nie pisać, jest na wykresie dla porównania)
2). Cechy Paryża i Londynu.
Klasa 5 a,b,c
Temat: Przez lądy i oceany.
1). Ziemia i jej model – globus.
– (napisać co to jest oś ziemska)
2). Południki i równoleżniki.
3). Podział Ziemi na półkule.
4). Kontynenty i oceany.
– (wypisać wg wielkości, jak na wykresach i odczytać wielkość)
Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
1). Wielkie odkrycia geograficzne.
– (wypisać podróżników i czego dokonali, co odkryli, str. 91-92)
2). Podróż dookoła świata.
3). Poznawanie świata: XVII – XIX wiek.
4). Podróże i odkrycia geograficzne w XX wieku.
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3
INFORMATYKA, ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
NAUCZYCIEL: Sławomir Majcher
Klasa 5 c
C.d. Tematu: Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint.
Nie robimy prezentacji w domu tylko:
- do przeczytania: Temat: Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji.
- do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/DOPPeVhVM
Klasa 3 b
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości):
Tematy 24 i 25.
Klasa 1 b.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości):
Tematy 22 i 23.
NAUCZYCIEL: Piotr Wrona
Materiały do samodzielnej nauki
KLASA 4
- Rysowanie kształtów w aplikacji PAINT.
https://epodreczniki.pl/a/modyfikacja-cyfrowych-obrazow/D6tJLTHkq
KLASA 5
- Zmiana tła sceny w programie SCRATCH
https://epodreczniki.pl/a/spacer-duszka-nad-jeziorem/DmRVAvZt2
KLASA 7
- Punktowanie i numerowanie
https://epodreczniki.pl/a/punktowanie-i-numerowanie/D4NwHdSVz
KLASA 8
- Elementy kodowania w programie JAVA i PYTHON / wykonanie samodzielnie wszystkich etapów , poziomów w programie Code Combat/.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
NAUCZYCIEL: Piotr Wrona
KLASA 8 a i 8 b
- Wykonanie testu z pomocy przedmedycznej online.
https://test-pierwsza-pomoc.pl/
- Notatka z podręcznika EDB do zeszytu na temat: Rodzajów złamań i sposobów udzielania
I pomocy przy urazach kosto-stawowych.
PLASTYKA
NAUCZYCIEL: Grażyna Szymczyk
Materiały do samodzielnej nauki
KLASA 4
- Bryła-uprzestrzennienie płaszczyzny
https://epodreczniki.pl/b/PVlekUbQ2
- Paleta malarza-wszystko na temat barw
https://epodreczniki.pl/b/PNBSvsBVv
KLASA 5a, 5b, 5c
- Spotkanie ze sztuką regionu
https://epodreczniki.pl/b/PlChNJ0nr
- Artysta –człowiek z wyobraźnią czy odtwórca rzeczywistości
https://epodreczniki.pl/b/PzU9epO75
KLASA 6
- Spotkanie ze sztuką- dziedziny sztuk plastycznych
https://epodreczniki.pl/b/P1EFcJ75y
- Piękno i harmonia-architektura i rzeźba w okresie klasycznym starożytnej Grecji
https://epodreczniki.pl/b/PQTTBnmPT
NAUCZYCIEL: Lidia Latos-Pyć
Materiały do samodzielnej nauki
Klasa 6b
- Malarstwo-powtórzenie wiadomości.
podręcznik str.33-48
https://epodreczniki.pl/a/w-pracowni-artysty—malarskie-techniki-plastyczne/DAX2wu7cr
https://epodreczniki.pl/a/zastosowanie-technik-malarskich-w-praktyce—malujemy-akwarele/DUqUdoQb1
2. Rzeźba. Piękno i harmonia-architektura i rzeźba w okresie klasycznym starożytnej Grecji
podręcznik str.50-59
Klasy 7a i 7b
Nowe oblicza sztuki-podręcznik str.46-48
Asamblaż, ready made- str.46
Land art. str 47
MUZYKA
Klasy: IV, Va, Vb, Vc, VIa, VIb, VIIa, VIIb
Film: Chopin – Pragnienie miłości
https://www.cda.pl/video/10402846f
TECHNIKA
NAUCZYCIEL: Katarzyna Czuba, Grażyna Szymczyk
Technika z wychowaniem komunikacyjnym
Klasa IV
Uczniowie klasy IV przygotowywują się do egzaminu na kartę rowerową rozwiązując testy na stronie https://brd.edu.pl
Powtarzają podstawowe zagadnienia, definicje oraz znaki drogowe z małej książeczki Karta Rowerowa.
Klasa V i VI
Doskonalą pismo techniczne oraz rozwiązuje testy BRD pod kątem przygotowania się do szkolnych eliminacji Turnieju Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Turniej BRD- wyznaczeni uczniowie rozwiązują systematycznie testy BRD.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
NAUCZYCIELE: Katarzyna Czuba, Marzena Kapica, Marek Kotulski, Artur Mróz
Klasy: I – VIII
Zapraszam i zachęcam Dzieci, Młodzież oraz Rodziców ze swoimi najmłodszymi Pociechami do zabawy oraz ćwiczeń na Platformie Fitty Kid.
Zachęcam do codziennych ćwiczeń, które pomogą wyeliminować wady postawy oraz podniosą naszą sprawność fizyczną!
YouTube Gimnastyka korekcyjna- trzymaj się prosto.
You tube WF w domu- lekcja 1, 2…
KLASA 3 A
NAUCZYCIEL: Teresa Gryta
KLASA 3A
Materiały do samodzielnej nauki :
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_21_096_p0.html?v=622
Ćwiczymy tabliczkę mnożenia oraz dodawanie i odejmowanie liczb sposobem pisemnym bez przekroczenia progu dziesiątkowego.
KLASA 3 B
NAUCZYCIEL: Lidia Latos-Pyć
KLASA 3B
Materiały do samodzielnej nauki
skróty :Podręcznik polonistyczno-społeczny-pps
Ćwiczenie polonistyczno-społeczne –ćps
Podręcznik matematyczno-przyrodniczy-pmp
Ćwiczenie matematyczno-przyrodnicze-ćmp
I tydzień
Tematyka:
- Nadmorskie Parki Narodowe-
- Ochrona przyrody-pmp s.18-20
ćmp s.18
- Parki Narodowe- ćmp s.19
- Mnożenie setek i dziesiątek pmp s.17, ćmp s. 15
- Gramatyka ćps s. 24
- Plastyka- ,, Zaprojektuj europejska monetę’’
- Park Narodowy Gór Stołowych- pmp s.24-25, ćmp s.22
- Skrótowce – ćps s.37
- Powiedzenia i idiomy-ćps s. 40
- Zdania pojedyncze i złożone-ćps s.41
- Czasownik z końcówką : ę, em- ćps s.38-39
- Grafy, ciągi liczbowe-pmp s.27
- Odejmowanie sposobem pisemnym-pmp s.27
ćmp s.24
II tydzień
Tematyka:
- Zjawiska zagrażające naszej planecie-pmp s.28-29
- Pomysł na ochronę przyrody-ćmp s.26
- Rozwiązywanie zadań tekstowych-pmp s.30
- Bakterie pożyteczne i szkodliwe-ćps s.47
- Rozwiązywanie zadań – ćmp – s.27-28
- Trzy czasy czasownika-ćps s.49
- Z cyfr tworzymy liczby-pmp s. 31
- Mnożenie pełnych dziesiątek – ćmp s.28
- Waga i cena -pmp s.31, ćmp s.29
- Tekst z komputera- ćps – s. 50
- Postaw przecinek- ćps s. 51
- Układamy dialog-ćps s. 51
- Matematycy na start-ćmp s.30-31
- Zdania rozkazujące -ćps s. 52-53
Dodatkowo na FB została utworzona strona klasy na której w ustalonych godzinach będą prowadzone codzienne zajęcia.
Zajęcia dodatkowe online
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_21_097_p0
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_22_101_p0
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_ZIMA_3_2_20_091_p0
https://www.matzoo.pl/klasa3/ile-czasu-minelo_64_416
KLASA 2 A
NAUCZYCIEL: Beata Macias
KLASA 2A
Materiały do samodzielnej nauki:
Edukacja matematyczna
Ćwiczyć dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 50.
Edukacja polonistyczna
Czytać kolejne czytanki z podręcznika.
Można korzystać z platform:
KLASA 2 B
NAUCZYCIEL: Beata Macias
KLASA 2B
-
Materiały do samodzielnej nauki
- Lektura „Karolcia” M. Krüger
- Ćwiczenia ortograficzne: pisownia wyrazów z „ó” wymiennym i niewymiennym
- Ćwiczenia ortograficzne: pisownia wyrazów z „rz” i „ż”
- Ćwiczenia utrwalające tabliczkę mnożenia w zakresie 30
- Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych
KLASA 1 A
NAUCZYCIEL: Dorota Serwa
KLASA 1A
Materiały do pracy w domu:
1.Edukacja polonistyczna.
a) ćwiczyć technikę czytania sylab i tekstów z podręcznika,
b) w zeszytach przepisywać sylaby, wyrazy i zdania z poznanymi literami.
2.Edukacja matematyczna.
a) w zeszytach ćwiczyć dodawanie i odejmowanie liczb w poznanym zakresie.
KLASA 1 B
NAUCZYCIEL: Elżbieta Frączek
KLASA 1B
Matematyka:
– ćwiczyć dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20.
Język polski:
– czytać czytanki w podręczniku od strony 22 do 29,
– w podręczniku „Kaligrafia” uzupełnić strony do litery „ń” włącznie,
– korzystać z gier edukacyjnych pod adresami:
http://platforma.e-podreczniki.pl/
6 – LATKI (PRZEDSZKOLE)
NAUCZYCIEL: Iwona Zarzeczna
Grupa dzieci 6 – letnich
-
Materiały utrwalające
-
literka z – karta pracy do wydruku
-
literka u – karta pracy do wydruku ( gr 0 A)
-
literka p – karta pracy do wydruku
-
literka w– karta pracy do wydruku
-
cyferki – karta pracy do wydruku
https://www.bajkidoczytania.pl/nauka-pisania-liter
-
Materiały nowe
-
literka u – karta pracy do wydruku ( gr 0 B)
-
literka c – karta pracy do wydruku
-
literka ł– literka u – karta pracy do wydruku
https://www.bajkidoczytania.pl/nauka-pisania-liter
-
Czytanki
-
– karta pracy do wydruku
-
Materiały do pracy samodzielnej – sposób na nudę!
5 – LATKI (PRZEDSZKOLE)
NAUCZYCIEL: Lidia Szkudlarek
GRUPA DZIECI 5 – LETNICH
MATERIAŁY DO PRACY W DOMU:
TEMATYKA TYGODNIA: ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
Temat: Ptaki, ssaki, owady.
Proponowane działania:
- Odszukanie w książkach, czasopismach, w Internecie obrazków
oraz informacji dotyczących mieszkańców naszych lasów;
- Zabawa ruchowa – naśladowanie sposobu poruszania się wybranych zwierząt leśnych;
- Podział mieszkańców lasu na zwierzęta:
– czworonożne(ssaki);
– dwunożne ( ptaki);
– małe fruwające (owady);
- Rytmiczne wyklaskiwanie i dzielenie nazw zwierząt leśnych na sylaby;
- Praca plastyczna na temat: „Mieszkańcy lasu”– forma i technika pracy dowolna.
Temat: Skrzydlaci mieszkańcy lasu.
Proponowane działania:
- Odczytanie i omówienie treści wiersza M. Strękowskiej – Zaręby
- „Leśne piosenki”;
- Odszukanie w książkach, czasopismach, w Internecie obrazków
oraz informacji dotyczących ptaków zamieszkujących Polskę;
- Wskazywanie w nazwach ptaków pierwszej głoski;
- Zajęcia plastyczne „Jaskółka”. Wyklejanie obrazka konturowego kawałkami bibuły lub kolorowych papierów (np. gazety);
- Obserwowanie trawy w ogrodzie, określanie jej koloru.
TEMATYKA TYGODNIA: MARCOWA POGODA
Temat: Witaminy a przedwiośnie.
Proponowane działania:
- Odczytanie i omówienie treści wiersza S. Karaszewskiego
pt.: „Witaminowe abecadło”;
- Omówienie z jakich produktów można zrobić zdrową sałatkę. Wykonanie i degustacja sałatki oraz omówienie jej walorów smakowych i zdrowotnych;
- Założenie „zielonego ogródka” założenie do wyboru: hodowli cebuli, hodowli fasoli, hodowli kwiatów cebulowych lub wysianie do pojemników nasion kwiatów czy warzyw;
- „Wesoła cebula” – praca plastyczna. Malowanie farbami lub wycinanie i naklejanie elementów cebuli oraz domalowanie jej oczu i uśmiechu;
- Obserwowanie i naśladowanie poruszania się ptaków spacerujących po podwórku. Liczenie ptaków.
Temat: W marcu jak w garncu.
Proponowane działania:
- Odczytanie i omówienie treści wiersza Ewy Stadmüller pt.: „Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu”. Utrwalanie znajomości pór roku i cech dla nich charakterystycznych oraz kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku;
- Znaki synoptyczne – wycinanie z kartki papieru niewielkich kartoników i rysowanie
na nich różnych elementów pogody, np.: słońce, płatki śniegu, krople deszczu, deszcz
ze śniegiem itp. Układanie rytmów według pomysłów dzieci i nazywanie elementów pogody;
- Wykonanie kalendarza pogody z wykorzystaniem znaków synoptycznych z poprzedniego zadania. Określanie i oznaczanie pogody o tej samej porze każdego dnia tygodnia. Utrwalenie znajomości dni tygodnia;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie (pączki na gałązkach drzew i krzewów);
Temat: Wiosenne niespodzianki.
Proponowane działania:
- Odrysowywanie i wycinanie rysunków dziecięcych stóp. Utrwalenie pojęć: prawa, lewa.
- Rozwiązywanie zagadek:
Gdy go długo nie ma, wszyscy narzekają.
A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz) To mała gwiazdka, biała, niewielka.
Chuchniesz, zostanie wody kropelka. (śnieg)Szumi, świszcze, zagarnia liście.
Czasem deszczem nas opryśnie. (wiatr)
- Odczytanie wiersza B. Formy „Marcowe kaprysy”.
„Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Włożę troszkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam powiew wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego.
Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda”. - Wyjaśnienie przysłowia „W marcu jak w garncu”. Rozmowy na temat dostosowania
ubioru do warunków atmosferycznych;
- Praca plastyczna „ Marcowy garnek” . Dzieci rysują duży garnek, a w nim symboliczne rysunki obrazujące elementy marcowej pogody.
4 – LATKI (PRZEDSZKOLE)
Grupa dzieci 4-letnich
TEMATYKA TYGODNIA – ZWIERZĘTA Z NASZYCH PÓL I LASÓW
,,Z WIZYTĄ U NIEDŹWIEDZIA’’ – proponowane działania:
- Oglądanie książek, albumów przedstawiających zdjęcia niedźwiedzi;
- Słuchanie wiersza I.Fabiszewskiej ,,Niedźwiedź i przedwiośnie’’;
- Zabawa ruchowa ze śpiewem ,,Stary niedźwiedź mocno śpi”;
- ,,Niedźwiedź’’- wypełnianie obrazka konturowego kawałkami bibuły lub papierem kolorowym;
- Zabawa ruchowa z elementem czworakowania ,,Niedźwiedź i wiosna”.
,,JAKIE ZWIERZĘTA MIESZKAJĄ W LESIE?” – proponowane działania:
- Oglądanie albumów/ stron internetowych przedstawiających zwierzęta leśne;
- Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach leśnych;
- Zabawa ruchowa ,,Zwierzęta leśne”;
- Ćwiczenie z elementem równowagi ,,Ścieżka’’;
- Lepienie dowolnego zwierzęcia (np. myszki) z plasteliny.
TEMATYKA TYGODNIA – MARCOWA POGODA
,,OBSERWUJEMY POGODĘ” – proponowane działania:
- ,,Wyszukiwanie oznak wiosny”- obserwacja krajobrazu za oknem;
- Rozmowa na temat zaobserwowanych w przyrodzie zmian;
- Wysłuchanie piosenki pt. ,,Pada deszcz” – słowa i muzyka B.Forma;
- Malowanie farbą plakatową na temat ,,Idzie wiosna”;
,,MARCOWE ZAMIESZANIE” – proponowane działania:
- Oglądanie książek obrazkowych związanych z aktualną porą roku;
- Zabawy badawcze inspirowane wierszem B.Formy ,,Marcowe kaprysy”
(Wrzucanie do pustego garnka kartoników z narysowanymi symbolami pogody)
(Wkładanie do talerza różnych kolorów farb i zmieszanie kolorów)
Wyjaśnienie przysłowia ,,W marcu jak w garncu”;
- Nauka piosenki B.Formy ,,Pada deszcz”;
- Wycinanie i kolorowanie sylwet chmur;
- Zabawy z piłką.
,,MARCOWE NIESPODZIANKI”- proponowane działania:
- Marcowy obrazek – rozdmuchiwanie barwnej plamy;
- Wycinanie kropelek deszczu po wyznaczonych liniach;
- Ćwiczenia w liczeniu- liczenie kropelek deszczu, sylwet chmur i innych symboli pogodowych. Klasyfikowanie ich według koloru i wielkości. Utrwalenie pojęć:
długi, krótki ( porównywanie długości promyków słońca);
- Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty”;
- Zabawy z wykorzystaniem baniek mydlanych.
Dodatkowe propozycje na wspólne spędzanie czasu wolnego: