• Zabawy na ćwiczenie pamięci:

 

  1. Policz wszystkie prostokąty:

  1. Popatrz chwilę na obrazek i spróbuj go przerysować:
  2. W poniższym ciągu liter spróbuj odnaleźć ukryte wyrazy, np. TRUSWPIES

Kladplwzkopertazwofryzjerpolzulwtrezsa
paportwasgłośswiugłaśnizplgłośnikgreow
addawosefaprezydenpapremiazenonzarb
rpkcharewakepopiórodadekawaplmakwer
tdomzlenusufit2zerozwerklamkaerbuezde
febutwaokuklarytrekrestółzwerklnrolanzd
opogyklwteatrqwczekkeczurządptaaptaki
despodeskaprogrambzno8unszufladaser
cearsenałanwawłazzzlewper8cgracerocer
azqwlplasnartywersalkaporaczekającpow
straukawkładnepzradiroirakioradiowopirat
donawtronjagkjabłkrowdramatfghpomarat
opracakbalunapartnoswafgaretcdachjkiytr
vbladowaczkinotsafdermitawiertarlikrokod

 

 

  • Propozycje zabaw dla dzieci.

 

  1. Trening ciała

https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs

(zabawy ruchowe w domu Ewelina Gancarz)

 

  • Gry i zabawy ruchowe w domu:

 

  1. Zabawy z piłką:

Piłka jest świetnym materiałem do zabawy, gdyż można ją wykorzystywać na różne sposoby, w zależności od wieku dziecka. np.

– rzucanie piłki do celu. Można wykorzystać wszystko to, co jest dostępne w domu: skrzynia, pudło, kosz na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu.

– piłka i kolory. Zabawa polega na rzucaniu do siebie piłki wymieniając różne kolory. Na hasło „czarny” piłeczki nie wolno złapać. Jeśli jednak dziecko chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków.

 

  1. Zabawa ze sznurkiem:

Potrzebny jest sznurek długości minimum 1,5 m. Można sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, można utworzyć z niego dowolny kształt. Przykłady:

 

– przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

– spacer po sznurku uważając by z niego nie „spaść”

– przejście po sznurku „stópkami”, tyłem, bokiem

 

3.Zabawa: Ludzie do ludzi

Zabawa dla minimum dwójki dzieci. Osoba prowadząca włącza dowolną muzykę, w tym czasie dzieci tańczą, podskakują, chodzą na paluszkach (wszystko zależy od kreatywności uczestników). Podczas pauzy prowadzący mówi np. plecy do pleców i dzieci muszą się zetknąć daną częścią ciała.

4.Przeprawa przez rzekę

Spodoba się zarówno przedszkolakom, jak i starszym dzieciom. Na podłodze-rzece ustawiamy „kamienie”: poduszki, kartki papieru, duże, drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotknięcia stopą „wody”.

  • Ciekawe strony internetowe

Kolorowanki, ćwiczenia, karty do wydrukowania (czytanie, pisanie, gry, logopedia, języki …)

https://www.printoteka.pl/pl/start

 

 

  • Propozycje z zakresu kodowania dla zainteresowanych:

 

Pod tym linkiem znajdziecie Państwo ćwiczenia z zakresu programowania dla swoich dzieci.

https://studio.code.org/s/course2  

Punkty 1 ( Programowanie na papierze), 2 ( Rzeczywiste algorytmy: Papierowe samoloty),