KLASA IIB
26.03.2020
Temat zajęć: Przymiotniki.
Przebieg:
- Opisujemy, za pomocą przymiotnika, jaki ktoś jest lub jakie coś jest. Ćwiczenia Polonistyczno-społeczna strony 40-41.
- Ułóż i zapisz w zeszycie dwie zagadki o osobach przedstawionych na ilustracji na stronach 40-41.
- Utrwalamy przymiotniki – Ćwiczenia „Piszę” strony 50-51, Ćw. 2,3 .
- Rozwiązywanie zadań tekstowych; Ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze strony 23-24.
- Hodowla roślin – przeczytaj w podręczniku matematyczno-przyrodniczym strona 22, Ćw. 1,2,3.
- Praca domowa: Ćw. 4 s. 23 w podręczniku. Załóż hodowlę jednej wybranej rośliny i zapisz obserwacje według wzoru.
27.03.2020
Temat zajęć: Jesteśmy twórcami.
Przebieg:
- Minitest czytania – praca z tekstem. Podręcznik polonistyczno-społeczny strony 22-23.
- Zabawa ze słowami – ćwiczenia gramatyczne Ćw. Polonistyczno-społeczne s.42-43
- Ćwiczenia ortograficzne „Mała ortografia” ćw. 1,2 s.68
- Doskonalenie logicznego myślenia i liczenia; Ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze s. 25
- Układanie tekstu zadań do ilustracji podręcznik matematyczno-przyrodniczy zad. 2 s. 25
- Praca plastyczna „Oznaki wiosny w przyrodzie” technika dowolna.
- Praca domowa: ćwiczenia w czytaniu tekstu „Jak nasza mama zreperowała księżyc.” Podręcznik polonistyczno-społeczny strony 22-23.
Konsultacje dla rodziców: Piątek 9:00 – 12:00
skróty :
- Podręcznik polonistyczno-społeczny-pps
- Ćwiczenie polonistyczno-społeczne –ćps
- Podręcznik matematyczno-przyrodniczy-pmp
- Ćwiczenie matematyczno-przyrodnicze-ćmp
- PD-praca domowa
- Piszę – zeszyt zadań polonistycznych – p
- Mała ortografia – mo
- Liczę – zeszyt zadań matematycznych – zl
Zajęcia zdalne 30.03.2020 – 03.04.2020
30.03.2020
Temat: Poznaję wszechświat.
- Ćwiczenia w czytaniu tekstu „Jak tata pokazał mi wszechświat” pps s.24-25
- Napisz w zeszycie odpowiedzi na pytania 1,2 pod tekstem.
- Wykonaj ćwiczenie 2 z ćps oraz 1 s. 46
- Dzielenie przez 1 ćmp s.27
- Praca domowa: naucz się czytać tekstu s.24 pps
31.03.2020
Temat: Nasza rodzina.
- Przeczytaj informacje i wykonaj polecenie 3 ćps s.45
Rozwiąż krzyżówkę s.47 ćps.
Ćwiczenia ortograficzne – s.46 ćps. Ćw. 2
- Dzielenie – doskonalenie tabliczki mnożenia ćmp. S.28
Zapisz działania w zeszycie do matematyki.
- Krajobraz niziny pmp. S.26-29
- Praca domowa – Naucz się czytać tekstu s.25 pps.
01.04.2020
Temat: Inscenizacja Kopciuszka.
- Przeczytaj komiks „Kopciuszek” pps. s.26-27
Nadaj tytuły ilustracjom ćps. s. 48
- Ćwiczenia w dzieleniu pmp. Zad. 1 s.30 Oblicz działanie w zeszycie, zad.2 s.30
- Praca Domowa – Ćwicz czytanie ćps s.49
02.04.2020
Temat: Kopciuszek smutny i wesoły.
- Opowiedz komuś bliskiemu baśń własnymi słowami.
Dobierz ilustracje do tekstów ćps s.49
Wykonaj ćwiczenia 1-4 s.50-51 ćps
- Ćwiczenia w dzieleniu w zakresie 30 zl. S.52
- Zadania z kodowania ćmp s.78 zad. 1
- Praca domowa – wykonaj na kartce z bloku ilustrację do wybranego zdarzenia ćps s.50
03.04.2020
Temat: To już umiem i potrafię.
- Powtarzamy i utrwalamy wiadomości ćps s.52-53
- Ćwiczenia w dzieleniu liczb zl s.53 zad.3,4,5
- Praca domowa – Wykonaj robota własnego pomysłu wykorzystując dostępne materiały.
Konsultacje dla rodziców: Piątek 9:00 – 12:00
skróty :
- Podręcznik polonistyczno-społeczny-pps
- Ćwiczenie polonistyczno-społeczne –ćps
- Podręcznik matematyczno-przyrodniczy-pmp
- Ćwiczenie matematyczno-przyrodnicze-ćmp
- PD-praca domowa
- Piszę – zeszyt zadań polonistycznych – p
- Mała ortografia – mo
- Liczę – zeszyt zadań matematycznych – zl
06.04.2020
Temat: Spotkanie z lekturą.
- Wpis do zeszytu do języka polskiego:
Autor: Maria Krüger
Tytuł: „Karolcia”
- Napisz odpowiedzi na pytania:
- Kim była bohaterka lektury?
- Gdzie znalazła koralik?
- Co chciały uratować dzieci?
- Jakie ostatnie życzenie spełnił koralik?
- Dzielenie w zakresie 30 pmp zad. 2 strona 35
- Praca plastyczna „O co poprosiłbyś zaczarowany koralik?”
07.04.2020
- Przeczytaj wiersz „Wielkanocny stół” i odpowiedz na pytania.
Wielkanocny stół
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
Pytania:
- Po czym można poznać, że stół jest przygotowany do wielkanocnego śniadania?
- Kto zasiadł przy wielkanocnym stole?
- Jaki jest nastrój tego wiersza?
- Mierzenie za pomocą linijki – wykonywanie pomiarów pmp strona 34 zad. 2
- Krajobraz nadmorski pmp strona 32-33, ćmp strona 32
08.04.2020
Temat: Tradycje wielkanocne.
- Uzupełnij zdania podanymi wyrazami, zmieniając ich formę. Napisz cały tekst z uzupełnionymi lukami w zeszycie.
jajka, śmigus-dyngus, mazurki, pisanki, borowina, bazie, kogucik, gaik, zwyczaje, baby |
Ze Świętami Wielkanocnymi związane są różne zwyczaje. Wypiekamy wspaniałe …………………….. i ………………….. . Malujemy ……………….. . Ozdabiamy stół ……………… i ……………………… . Poniedziałek Wielkanocny to tradycyjny ……………………………………………… . W niektórych regionach Polski chłopcy chodzą od domu do domu z ……………………. , a dziewczynki z ……………………… . Powinniśmy zachowywać …………………………….. związane ze Świętami Wielkanocnymi.
- W zeszycie do matematyki ułóż treść (o tematyce świątecznej) do działań: 6×3=, 16:4=
- Wykonaj ozdobę świąteczną (na przykład: wydmuszka, pisanka).