ZESTAW MATERIAŁÓW DO POSZCZEGÓLNYCH KLAS NA OKRES

OD 26.03.2020 DO 10.04.2020

Małgorzata Zbytniewska, język polski.

 

KL. IV

 

1. W kręgu teatru.

z. ć. – s. 64-71

2. Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?

podr. s. 171-172

z. ć. – s. 22-24

3. Planujemy podróż na niezwykłą wyspę. J. Brzechwa „Na wyspach Bergamutach”.

podr. – s. 173-174

4. Świat fantazji – powtórzenie wiadomości.

5. Czy rozumiesz to, co czytasz? A. Oppman, „Złota kaczka”.

6. O jakich wydarzeniach opowiada legenda C. Niewiadomskiej „Piast”?

7. Zakręty ortografii. Pisownia wyrazów z „h” i „ch”.

podr. – s. 187-190

z. ć. – s. 171-177

8. Praca z lekturą „Magiczne drzewo. Olbrzym”.

* Czy poskromienie każdego Olbrzyma jest możliwe?

* Kuki, nie złość się! Porozmawiajmy o emocjach.

* Jak pokonać potwora?

* Rzeczywistość a gra

* Zwierzę też człowiek!

 

Szczegółowe zadania dla uczniów, dokładne informacje dotyczące pracy nad tekstami, karty pracy będą pojawiały się codziennie na grupie klasy utworzonej na Facebooku.

 

KL. V B

 

1. Ta historia zdarzyła się… Piszemy opowiadanie.

z. ć. – s. 41-46

2. Dlaczego bogowie ukarali Syzyfa? W. Markowska „Syzyf”.

podr. – s. 171-174

3. Młodzi archeolodzy, na start! Olaf Fritsche „Skarb Troi”.

podr. – s. 175-178

4. Pradawne mity – sprawdzian.

5. Praca z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza”.

podr. – s. 218-220

* „Ania z Zielonego Wzgórza” opowieścią niezwyklej dziewczynce z bujną wyobraźnią.

* „Milion razy lepiej być Anią z Zielonego Wzgórza, niż Anią znikąd”, czyli losy panny Shirley.

* „Ona jest naprawdę bardzo miłym stworzeniem”, czyli o niezwykłym charakterku Ani Shirley.

* „Jakże wspaniały były świat, gdyby ludzkie marzenia zmieniały się w rzeczywistość”, czyli do czego są potrzebne marzenia?

* Podsumowanie pracy z lekturą – sprawdzian.

6. Dlaczego podmiot liryczny nazywa Biblię swoją ojczyzną? R. Brandstaetter „Biblio, ojczyzno moja”.

podr. – s. 182-183

7. Biblia, czyli najbardziej znane księgi. W. Chrostowski „Co to jest Pismo Święte?” Historia Biblii.

podr. – s. 184-187

 

Szczegółowe zadania dla uczniów, dokładne informacje dotyczące pracy nad tekstami, karty pracy będą wysyłane na pocztę e-mail rodziców uczniów oraz będą codziennie pojawiały się na grupie klasy utworzonej na Facebooku.

 

KL. VIII A

 

1. Praca z lekturą „Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego

* „Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego przykładem literatury faktu.

* Życie w okupowanej Warszawie.

* W służbie Małego Sabotażu i dywersji.

* Akcja pod Arsenałem – zwycięstwo czy porażka Buków?

* Opowieść o ludziach, którzy potrafili pięknie żyć i pięknie umierać. Charakteryzacja bohaterów książki A. Kamińskiego.

2. Na skalnym Podhalu. K. Przerwa-Tetmajer „O Panu Jezusie i zbójnikach”.

podr., z. ć. – spis treści

3. W kręgu muzy Erato. B. Leśmian „W malinowym chruśniaku”.

podr., z. ć. – spis treści

4. Odcienie miłości. M. Pawlikowska-Jasnorzewska „Wiersze” (wybór).

podr., z. ć. – spis treści

5. Przy kawiarnianym stoliku. M. Samozwaniec „Monia i Magdalena” (fragment). Dwudziestolecie międzywojenne. Powtórzenie wybranych form wypowiedzi.

6. Notatki z codzienności. U. Eco „Zapiski na pudełku od zapałek”.

7. Radość poezji. K. Wierzyński „Zielono mam w głowie”.

8. W sidłach ambicji. S. Mrożek „Artysta”.

9. Dylematy młodości. B. Kosmowska „Pozłacana rybka”.

 

Szczegółowe zadania dla uczniów, dokładne informacje dotyczące pracy nad tekstami, karty pracy będą pojawiały się codziennie na grupie klasy utworzonej na Facebooku.