Nauczyciel: Jolanta Matyka

 

Klasa 7a, 7b

Witajcie, kochani. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i wyspani. Od dzisiaj zaczynamy nowy materiał. Proszę o wysyłanie prac na skrzynkę podaną na stronie szkoły niemiecki7_8@idsl.pl    lub na mojego Messengera. Prace będą oceniane. Wszelkie pytania też mile widziane. Kto pyta, nie błądzi. Nawet gdy ktoś nie zrobi wszystkich zadań, to niech da znać (Messenger, mail), czy obejrzał filmik, co mu się podobało, jaki ma problem.

Zad. 1

Po obejrzeniu filmików z poprzedniego tygodnia dotyczących przyborów szkolnych,

https://www.youtube.com/watch?v=UL50k1tSIgQ

https://www.youtube.com/watch?v=TRwvt-XTIQk

https://www.youtube.com/watch?v=gVcHrFvHP6o  )

 

wymień kilka nazw, których nie zapisaliśmy w szkole.

 

Zad. 2

Na podstawie filmów o przeczeniach (czwartek 19.03.2020) dokończ wypowiedź:

 

……… zaprzecza całe zdanie, …….. zaprzecza przymiotniki i czasowniki, ……. Zaprzecza rzeczowniki.

 

Stunde 5 (Coronaviruszeit)

Donnerstg, den 26. Mӓrz 2020

Thema: Das ist kein Kuli.

 

Obejrzyj filmiki o stosowaniu przeczeń jeszcze raz

https://www.youtube.com/watch?v=jlGfGJ9kA_Q

https://www.youtube.com/watch?v=SMUyzmmVNiY

 

Zad. 1/ Aufgabe 1

Wykonaj zadanie. Przeczytaj poniższe zdania. Sprawdź, czy wszystko rozumiesz. (brauchen znaczy potrzebować, kaufen – kupować). A teraz zaprzecz je i przetłumacz.

 

Przykład: Beispiel: Ich habe eine Schwester. (Ja mam siostrę) –
Ich habe keine Schwester. (Ja nie mam siostry)

 

Ich habe  einen Hund.

Wir haben   eine Katze.

Peter hat  ein Buch.

Du brauchst   einen Kuli.

Dominika kauft einen Computer und   ein Auto.

Das ist ein Tisch.

Das ist eine Tafel.

Das ist eine Blume.

Ich habe eine Schwester.

Karl hat einen Bruder.

 

Zad. 2/ Aufgabe 2

Przetłumacz zdania.

  • Nie mam rodzeństwa. Ich h…….  k…..  G…………
  • Karl nie ma brata.
  • Nie mamy zwierząt domowych. Wir h……… k….. Haustiere.
  • Oni nie mają pracy.
  • Martina nie jest głodna. M………. h….. k……. Hunger.
  • Tom nie jest spragniony. …………………………… Durst.
  • Nie mam pieniędzy.
  • Czy nie masz komputera? Hast d…. ………..   ……………?
  • Kto nie ma siostry?
  • Mój tata nie ma samochodu.
  • Nie kupuję roweru.
  • Nie potrzebuję komputera. I….. brauche ……… …………..
  • Nie potrzebujemy pomocy.
  • Tina nie ma pracy domowej.
  • Nie jesteś głodny?

 

 

Odpowiedzi: Masz 2 możliwości.

  1. Wpisz zaprzeczone zdania i ich tłumaczenia do zeszytu. Temat lekcji też zapisujemy (tematy z poprzedniego tygodnia powinny się też znaleźć w zeszycie) Wyślij mi zdjęcie z tematem i notatką na Messengera.
  2. Napisz zadanie na komputerze i wyślij mailem. W zeszycie zapisz tylko temat i wpis (notatka wysłana mailem)

 

Stunde 6 (Coronaviruszeit)

Dienstag, den 31.03.2020

Thema: Wie geht’s dir? Phonetikschulung.

 

Obejrzyj filmiki kilkakrotnie. Powtarzaj głośno za lektorem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=z77WaSDAjfE  – powtórzenie Jak się nazywasz? Ile masz lat?

https://www.youtube.com/watch?v=uSHuLGscR_g – powtórzenie Jak się masz? Pytania: Co dolega żabie i krokodylowi?

https://www.youtube.com/watch?v=-W1tv0sQSEA podstawowe zwroty, zapis tłumaczenie, fonetyka

 

Zad. 1/ Aufgabe 1

Co dolega żabie i krokodylowi? Kto jest chory, a kto zmęczony?

 

Zad. 2/ Aufgabe 2

Wypisz 5 zwrotów z trzeciego filmiku, których nie znałeś do tej pory.

 

Czekam na Wasze maile lub wiadomości. Ich warte auf eure E-mails.

 

Klasa 7a, 7b 

Witajcie, kochani. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i wyspani. Dziś zaczniemy nowy rozdział w podręczniku. Temat: ZEIT.

Proszę o wysyłanie maili bez zdjęć na skrzynkę podaną na stronie szkoły niemiecki7_8@idsl.pl , natomiast zdjęcia lepiej na Messengera. Oceniam przede wszystkim zaangażowanie. Jestem zobowiązana też do odnotowania waszej „obecności” na zajęciach.

Z klasy 7a mam na razie kontakt tylko z 11 uczniami. W 8 b – 15 uczniów. Głupio byłoby straszyć oceną niedostateczną w takich czasach, ale weźcie pod uwagę, że ocena na koniec roku może mieć dla Was duże znaczenie. Jeśli ktoś traktuje ten czas jako wolne od szkoły, to dobrze na tym nie wyjdzie.

Nie wszystkie prace są oceniane na ocenę. Wszelkie pytania też mile widziane. Kto pyta, nie błądzi. Nawet gdy ktoś nie zrobi wszystkich zadań, to niech da znać (Messenger, mail), czy obejrzał filmik, co mu się podobało, jaki ma problem. Kontakt jest ważny.

 

Stunde 7 (Coronaviruszeit)

Donnerstag, den 2. April 2020

Thema: Wie spӓt ist es? Która godzina?

 

https://www.youtube.com/watch?v=KtUsf6ctcmc

https://www.youtube.com/watch?v=46wWsmBIvJ4

https://www.youtube.com/watch?v=Axsm6x3Cij8  dla dzieci

 

Obejrzyjcie filmiki. Wpiszcie do zeszytu najważniejsze wyrazy przy podawaniu czasu:

Uhr – godzina

halb – wpół do

nach – po

vor – przed/za

Viertel – kwadrans

 

Z pomocą filmików spróbuj napisać , co to za godzina.

  1. 11.00 – Es ist …….
  2. 7.10
  3. 17.30
  4. 20.45
  5. 8.15

 

Stunde 8 (Coronaviruszeit)

Dienstag, den 7.04.2020

Thema: Was machst du um 7 Uhr?

 

Obejrzyj filmiki kilkakrotnie. Powtarzaj głośno za lektorem.

Spróbuj zapamiętać czynności.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dinw9BEUtr4

 

Praca dla chętnych: Poszukaj w Internecie podobnych filmików po niemiecku, na których ktoś opisuje swój dzień. Prześlij linki.

 

Stunde 9 (Coronaviruszeit)

Dienstag, den 9.04.2020

Thema: Frohe Ostern.

 

 

A dziś zabawcie się sami w nauczycieli. Poszukajcie 2 ciekawych materiałów na lekcję świąteczną i wyślijcie mi linki.

Wpiszcie do zeszytu 10 słówek związanych ze świętami.

 

Wam i Waszym rodzinom życzę zdrowych i spokojnych

Świąt Zmartwychwstania.

Jolanta Matyka

 

 ————————————————————————————

 

Klasa 8a, 8b

 

Witajcie, kochani. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i wyspani. Od dzisiaj zaczynamy nowy materiał. Proszę o wysyłanie prac na skrzynkę podaną na stronie szkoły niemiecki7_8@idsl.pl lub na mojego Messengera. Prace będą oceniane. Wszelkie pytania też mile widziane. Kto pyta, nie błądzi. Nawet gdy ktoś nie zrobi wszystkich zadań, to niech da znać (Messenger, mail), czy obejrzał filmik, co mu się podobało, jaki ma problem.

 

Zad. 1

Po obejrzeniu filmików zadanych w pierwszym tygodniu podaj przykłady czasowników tworzących czas Perfekt z czasownikiem posiłkowym „sein”.

Który filmik podobał się wam najbardziej?

 

Zad. 2
Po obejrzeniu filmików dotyczących czynności dnia codziennego, wymień 10 czynności, które robisz codziennie. Możesz wysłać nagranie głosowe na Messenger, krótki filmik lub podać czasowniki z tłumaczeniem.

 

 

Stunde 5 (Coronaviruszeit)

 

Donnerstag, den 26. Mӓrz 2020

Thema: Einige Informationen zum Coronavirus.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_kU4oCmRFTw

 

https://www.youtube.com/watch?v=yzw3yDsJVH4   wyjaśnijcie słowa: Immunsystem, Epidemie, Pandemie, Kiedy pojawił się pierwszy przypadek zakażenia?

 

https://www.youtube.com/watch?v=PS5dJR66swA – trudniejszy film, ale piękna wymowa i angielskie napisy, stan na 16.03

 

Poszukajcie komentarza atrowan 7 Przepiszcie go i spróbujcie przetłumaczyć.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mPYwxa5sg88  dowcipny filmik

Jak nazywał się bohater filmu i jakie środki zapobiegawcze podjął? A wy? Co myślicie na temat tej sytuacji? 4-5 zdań.

 

Temat wpisać do zeszytu (pozostałe z pierwszego tygodnia też powinny się znaleźć w zeszycie) Obejrzeć wszystkie filmiki uważnie.

Odpowiedzi – 2 możliwości:

  1. Odpowiadamy na pytania w zeszycie i wysyłamy na Messenger lub e-mailem zdjęcie notatki z zeszytu
  2. Piszemy maila z odpowiedziami. Wtedy w zeszycie tylko temat i zapis „notatka mailowa”

 

 

Stunde 6 (Coronaviruszeit)

Dienstag, den 31. Mӓrz 2020

Thema: Bleib zu Hause!

 

 

Zapoznaj się z powyższą grafiką. Przetłumacz zwroty (10-15). Spróbuj je podzielić na grupy.

 

 

Klasa 8a, 8b

Witajcie, kochani. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i wyspani. Dziś zaczniemy nowy rozdział w podręczniku. Temat: EINKAUFEN

Proszę o wysyłanie maili bez zdjęć na skrzynkę podaną na stronie szkoły niemiecki7_8@idsl.pl , natomiast zdjęcia lepiej na Messengera. Oceniam przede wszystkim zaangażowanie. Jestem zobowiązana też do odnotowania waszej „obecności” na zajęciach.

Z klasy 8 a mam na razie kontakt tylko z 5 uczniów. W 8 b – 6 uczniów. Głupio byłoby straszyć oceną niedostateczną w takich czasach, ale weźcie pod uwagę, że ocena na koniec roku może mieć dla Was duże znaczenie. Jeśli ktoś traktuje ten czas jako wolne od szkoły, to dobrze na tym nie wyjdzie.

Nie wszystkie prace są oceniane na ocenę. Wszelkie pytania też mile widziane. Kto pyta, nie błądzi. Nawet gdy ktoś nie zrobi wszystkich zadań, to niech da znać (Messenger, mail), czy obejrzał filmik, co mu się podobało, jaki ma problem. Kontakt jest ważny.

 

Stunde 8 (Coronaviruszeit)

 

Donnerstag, den 2. April 2020

Thema: Wo kaufst du ein?

 

Chcemy dziś poznać nazwy sklepów, ale nie chodzi o nazwy typu: Lidl, Biedronka itd.

Obejrzyjcie filmik. Wypiszcie nazwy sklepów i po 3 artykuły, które można tam kupic, poszukajcie też własnych propozycji:

Np. Die Buchhandlung – ksiegarnia – Bucher, Fotoalbum, Landkarte

 

https://www.youtube.com/watch?v=B9drRIZjJ0c nazwy sklepów i artykuły !

https://www.youtube.com/watch?v=nC9n_bAcCxc   krótkie dialogi w sklepie papierniczym

 

Stunde 9 (Coronaviruszeit)

Dienstag, den 7. April 2020

Thema: Ich brauche einen Ordner und neue Schuhe.

 

Obejrzcie filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=7cP9dSC5-WQ zakupy w supermarkecie , nazwy artykułów

https://www.youtube.com/watch?v=ouECi8M3DT4 zakupy w supermarkecie

https://www.youtube.com/watch?v=dOmPRmWwffk akcesoria

https://www.youtube.com/watch?v=f4V2LnkGkLg 2 dziewczyny na zakupach

https://www.youtube.com/watch?v=mFjDV2YmHuA zakupy w sklepie meblowym   wyraźnie powtórzone

 

  1. Jakim kolorem zaznaczone są czasowniki?
  2. Ile kosztuje dostawa do domu?
  3. Jakim czasownikiem jest to wyrażone?
  4.  Ile kosztuje szafa na ubrania?
  5. W jakich kolorach jest szafa?
  6.  Jakie meble do niej pasują?
  7. Ile cyfr ma kod pocztowy?
  8. Jak zapytasz? Czy mogę zapłacić kartą

 

https://www.youtube.com/watch?v=WMZ_h6ncKXc zakupy w sklepie obuwniczym podeszwa? Obcas? Skóra? Różnica między ein Paar a ein paar

Odpowiedzcie w mailu lub na Messenger na pytania do linków. Nie przepisujcie pytań, tylko odpowiedzi.

 

Stunde 10 (Coronaviruszeit)

Dienstag, den 9. April 2020

Thema: Frohe Ostern.

 

A dziś zabawcie się sami w nauczycieli. Poszukajcie 2 ciekawych materiałów na lekcję świąteczną i wyślijcie mi linki.

Wpiszcie do zeszytu 10 słówek związanych ze świętami.

 

Wam i Waszym rodzinom życzę zdrowych i spokojnych Świąt Zmartwychwstania.

Jolanta Matyka