Nauczyciel: Maria Jagodzińska

 

5- latki (przedszkole

Data zajęć: 04.05.20

  1. Can you name the animals : an elephant, a monkey, a lion, a snake, a giraffe, a hippo, a toucan? (Czy umiesz nazwać te zwierzęta: słoń, małpa, lew, żyrafa, hipopotam, tukan?)

 

  1. Arrange the online puzzle picture. What animals can you see? (Ułóż puzzle online. Jakie widzisz zwierzątka?)

https://www.proprofs.com/games/jigsaw/wild-animals-4/

 

 

Data zajęć: 06.05.20

  1. Help the animals find their food. (Pomóż zwierzątkom znaleźć ich jedzenie.)

 

  1. Play online memory game: Wild Animals. (Zagraj w grę memory online: Dzikie Zwierzęta)

https://matchthememory.com/jungle

 

Data zajęć: 11.05.20

  1. Can you name the toys: a car, a teddy, a kite, a robot, a ball, a doll?

(Czy umiesz nazwać te zabawki: samochód, miś, latawiec, robot, piłka, lalka ?)

 

 

Data zajęć: 13.05.20

  1. Colour the clothes.

(Pokoloruj ubrania)  (do pobrania w pliku pdf)

 

Data zajęć: 18.05.20

  1. Can you name the family members?: daddy, mummy, brother, sister, baby, a puppy? Sing ‘The finger family’ song:

https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g

 

(Czy umiesz nazwać członków rodziny: tata, mama, brat, siostra, dzidziuś, piesek? Zaśpiewaj piosenkę o „Paluszkowej rodzinie”.

 

Draw your own family and name its members.  (Narysuj swoja rodzinę i nazwij jej członków.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data zajęć: 20.05.20

  1. Sing ‘This is the way… in the morning’:

https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ

  1. Sing ‘This is the way… in the evening’:

https://www.youtube.com/watch?v=v1YjJmMvnOw

  1. Colour the activities you do every day.

 

(Zaśpiewaj piosenkę o czynnościach porannych i wieczornych. Pokoloruj te czynności, które Ty wykonujesz codziennie.)

 

 

 

Data zajęć: 25.05.20

  1. Colour the picture for your Mommy. Sing ‘The Skidamarink A Dink A Dink’ song:

https://www.youtube.com/watch?v=6916kVhbEZw

 

(Pokoloruj obrazek dla Mamy. Zaśpiewaj piosenkę „Skidamarink”.)

 

Data zajęć: 27.05.20

  1. Colour spring pictures. Sing ‘The Springtime’ song:

https://www.youtube.com/watch?v=QdBbBZkITxA

 

(Pokoloruj wiosenne obrazki. Zaśpiewaj piosenkę „Wiosna”.)

 

 

 

Klasa II b

Data zajęć: 04.05.20

Tematyka – A new dress– historyjka obrazkowa.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać swoje ubrania i opowiedzieć o nich w języku angielskim.

  1. Przypominamy nazwy ubrań i kolory .
  2. Na podstawie historyjki ze stron 60-61(podręcznik) uzupełniamy zadanie w zeszycie ćwiczeń:

  1. W zeszycie rozwiązujemy zadanie nr 2/61 (podręcznik) – ułóż zdania z rozsypani wyrazowej)

Prawidłowe odpowiedzi:

-I’m wearing an orange skit.

-I’m wearing green trousers.

– I’m wearing a purple dress.

 

 

Data zajęć: 05.05.20

Tematyka – What are you wearing today?– opisywanie wyglądu.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać swoje ubrania i opowiedzieć o nich w języku angielskim.

  1. Rozwiązujemy zadania w zeszycie ćwiczeń:

 

Data zajęć: 11.05.20, 12.05.20, 18.05.20, 19.05.20

Temat: Utrwalanie i powtarzanie słownictwa i struktur językowych.

 

Książeczka z ćwiczeniami do pobrania:

Proszę wydrukować książeczkę i uzupełnić ćwiczenia lub przepisać ćwiczenia do zeszytu.

Gry online:

  • Kolory – (gra planszowa, żeby wykonać ruch trzeba kliknąć symbol kostki do gry i odpowiedzieć na pytania)

https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-crocodile-board-game/

  • Kolory i ubrania – (gra planszowa)

https://www.eslgamesplus.com/clothes-and-colors-esl-vocabulary-esl-crocodile-board-game/

  • Liczby – (gra planszowa)

https://www.eslgamesplus.com/numbers-10-to-100-esl-vocabulary-interactive-board-game/

  • Zabawki – (gra memory)

https://www.eslgamesplus.com/toys-vocabulary-esl-memory-game/

  • Pogoda – (gra memory)

https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/

 

Data zajęć: 25.05.20

Tematyka – Sports: Sporty.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać swoje ulubione dyscypliny sportowe i opowiedzieć o nich w języku angielskim.

NOTATKA DO ZESZYTU (proszę wykonać ilustrację do każdego słówka)

ride a bike – jeździć rowerem

dance – tańczyć

play football – grać w piłkę nożną

roller skate – jeździć na rolkach

run – biegać

do gymnastics – gimnastykować się

play basketball – grać w koszykówkę

swim – pływać

 

Podręcznik (Explore Treetops dla klasy II)

https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g

 

Data zajęć: 26.05.20

Tematyka – Mother’s Day – Dzień Matki.

Pokoloruj obrazek dla Mamy. Zaśpiewaj dla Mamy piosenkę „Skidamarink”.

https://www.youtube.com/watch?v=6916kVhbEZw

 

 

Klasa IV

Data zajęć: 05.05.20

Temat: Clanker the robot – historyjka obrazkowa.

  • Przeczytaj historyjkę ze strony 95.
  • W zeszycie napisz, jakie czynności po kolei Clanker wykonuje przed pójściem do szkoły.
  • Na podstawie historyjki wykonaj zadanie 8 ze str. 95.

 

Data zajęć: 06.05.20

Temat: My working week – ćwiczenia w czytaniu.

  • Przeczytaj tekst ze strony 96.
  • Przetłumacz nazwy zawodów z ramki z ćw.1 ze strony 96.
  • Wykonaj ćwiczenie 2 ze str.96 na podstawie tekstu.

 

Data zajęć: 08.05.20

Temat: My working week – ćwiczenia w pisaniu.

  • Przeczytaj i uporządkuj punkty a-g na podstawie tekstu z ćw. 5 ze strony 97.

 

a.  go to school

b.  have lunch

c.  get up – 1

d.  go home

e.  do my homework

f.  play computer games

g.  have breakfast

  • Przeczytaj ten tekst jeszcze raz i przetłumacz go (ustnie).
  • Opisz swój dzień (50-60 słów) . Pamiętaj o wyrażeniach z lekcji MY DAY. Opis (proszę o pliki tekstowe Word lub Open Office) prześlij do sprawdzenia.

 

Data zajęć: 12.05.20

Temat: Revision – powtórzenie i utrwalenie.

Cele nauczania: uczeń umie nazywa czynności wykonywane w ciągu typowego dnia, zna nazwy czynności codziennych.

Podręcznik:

  • ćw. 1-2, str.99

Gry online:

  • Która godzina?:

https://www.eslgamesplus.com/time-and-daily-routines-esl-interactive-board-game/

  • Czynności codzienne:

https://www.eslgamesplus.com/english-daily-common-routine-verbs/

Proszę przygotować się do quizu w formie Kahoota – w najbliższy piątek (15.05.2020).

 

Data zajęć: 13.05.20

Temat: Free time – wprowadzenie słownictwa.

Cele nauczania: uczeń umie nazywa czynności wykonywane w wolnym czasie, umie opowiedzieć o swoim hobby

Podręcznik (Steps Plus dla klasy IV)

  • słownictwo z ćw. 1. str. 101 – przepisać do zeszytu, przetłumaczyć na język polski
  • ćwiczenia 5 str.101 – pisemnie w zeszycie

Zeszyt ćwiczeń:

  • ćw. 1-2, str.43

 

Data zajęć: 15.05.20

Temat: Short test.

  • Kahoot Challenge – czynności codzienne, godziny.

 

Data zajęć: 19.05.20

Tematyka – Tomek and friends – słuchanie i czytanie czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń umie opisywać swój dzień, rozumie tekst pisany na dany temat, tu: na temat typowego dnia.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy IV)

 

Data zajęć: 20.05.20

Tematyka – Talking about hobbies – ćwiczenia w mówieniu.

Cele nauczania: uczeń umie opowiedzieć o swoim hobby.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy IV)

  • ćwiczenie 2, str.105 – uzupełnij tekst słowami z ramki
  1. hobbies
  2. play chess
  3. go cycling
  4. play football
  5. surf the Internet
  • przetłumacz uzupełniony dialog na język polski (pisemnie w zeszycie)
  • ćw. 5, str.105

 

Data zajęć: 22.05.20

Tematyka – Extra vocabulary practise – słownictwo.

Cele nauczania: uczeń umie opowiedzieć o swoim hobby.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy IV)

  • ćwiczenia: 1 oraz4-6, str.124 (ćwiczenie 4 i 5 pisemnie w zeszycie)

 

Data zajęć: 26.05.20

Tematyka – Clanker the robot – historyjka obrazkowa.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy IV)

Zatańcz taniec robota. Namów kogoś, żeby zatańczył razem z Tobą J.

Zeszyt ćwiczeń

  • 1-2, str.43

 

Data zajęć: 27.05.20

Tematyka – Life in Britain –pocket money and jobs. Lekcja kulturowa.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy IV)

  • Przeczytaj tekst z ćwiczenia 1, str.98.
  • Napisz, czy zdania w ćw. 3, str. 98 są prawdziwe (T), czy fałszywe (F) – pisemnie w zeszycie.

 

Data zajęć: 29.05.20

Tematyka – My free time – co lubię robić w wolnym czasie.

Zadania online:

  • posłuchaj i dopasuj

https://learningapps.org/2249683

https://learningapps.org/3065655

 

 

Klasa V

Data zajęć: 04.05.20

Tematyka – The SuperFriends – historyjka obrazkowa.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst pisany na dany temat.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • historyjka ze str. 81 – przeczytaj i przetłumacz (ustnie)
  • zadanie 8 str.81 (pisemnie w zeszycie)

 

Data zajęć: 07.05.20

Tematyka – The SuperFriends – historyjka obrazkowa. (TO NIE POMYŁKA!!!)

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst pisany na dany temat.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • historyjka ze str. 95 – przeczytaj i przetłumacz (ustnie)
  • zadanie 7 str. 95 (pisemnie w zeszycie)

 

Data zajęć: 08.05.20

Tematyka – Nicolas Copernicus – czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst pisany na dany temat.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • przeczytaj tekst o Mikołaju Koperniku
  • wykonaj ćw. 2 str.96
  • napisz krótką notatkę o Koperniku (po angielsku). Notatka powinna zawierać:

– datę i miejsce urodzenia

-datę i miejsce śmierci

-wykształcenie

– zawód

– miejsce zamieszkania

-informacje o rodzinie

-datę i miejsce śmierci

Liczba słów (40-50).

 

Data zajęć: 11.05.20

Tematyka – Revision – powtórzenie i utrwalenie.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

Uczymy się na pamięć czasowników nieregularnych z końca książki (str.128) i reguły dotyczącej czasowników regularnych. W najbliższy piątek – KATKÓWKA w formie quizu Kahoot.

pisemnie w zeszycie:

  • ćw. 1, str. 99

 

Data zajęć: 14.05.20

Tematyka – Around the world – wprowadzenie słownictwa

Cele nauczania: uczeń zna nazwy wybranych państw i kontynentów.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • słówka str. 101 – przpisz i przetłumacz (pisemnie w zeszycie)
  • zadanie 2 str. 101 (pisemnie w zeszycie).

Film online:

  • nazwy państw na świecie

https://www.youtube.com/watch?v=z2PSfYAcSIM

 

Data zajęć: 15.05.20

Tematyka – Short test.

  • Kahoot Challenge – czasowniki w czasie przeszłym.

 

Data zajęć: 18.05.20

Tematyka – Agata and friends – słuchanie i czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i wybrane państwa w Europie i na świecie.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

Zeszyt ćwiczeń

  • ćwiczenia 1-4, str. 43

 

Data zajęć: 21.05.20

Tematyka – Extra Vocabulary practise – słownictwo.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować miejsca użyteczności publicznej.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • ćwiczenia 1, 4, 5 str.122 (4 pisemnie w zeszycie)

Zeszyt ćwiczeń

  • ćwiczenia 1, str. 47.

 

Data zajęć: 22.05.20

Tematyka – Language games- słownictwo.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i wybrane państwa w Europie i na świecie.

Zadania online

  • nazwy państw i narodowości

https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=2122

http://www.esl-lounge.com/student/vocabulary/1v3-nationalities-and-countries.php

  • wyścig z czasem – trzeba wpisać nazwę naordowości

http://www.manythings.org/wbg/nationalities-sw.html

  • narodowości sławnych ludzi/rzeczy

https://www.passporttoenglish.com/Intermediate-English/Lesson1/Vocabulary.html

 

Data zajęć: 25.05.20

Tematyka – The SuperFriends – historyjka obrazkowa.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst pisany na dany temat.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • historyjka ze str. 107 – przeczytaj i przetłumacz (ustnie)
  • zadanie 9 str.107 (pisemnie w zeszycie)

 

Data zajęć: 28.05.20

Tematyka – Travelling around the world – czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst pisany na dany temat.

  • przeczytaj tekst o podróżowaniu. Odpowiedz na pytania

 

Travel is something which people do every day. It is very difficult not to travel. It may be a trip to school, university or to work. Travelling can often take a long time. People often enjoy travelling abroad for holidays. But for some people travelling is not fun at all. Some people have travel sickness. This means that they will become very unwell every time they travel.

Travelling can be either cheap or expensive. Using a bicycle will not cost you anything, but the use of a bicycle can be hard work and can take a lot of time to travel long distances. Cars and motorcycles are faster, but are more expensive as you need gasoline for them to work. That’s why the longer you travel, the more expensive and long it will be.

The use of a plane is necessary for people wanting to travel very long distances. A pilot will fly a plane from an airport for many thousands of miles to take people to places far away. But you need to be at the airport at least two hours before the plane take off.

A train is another mode of transport which is ideal for travelling long distances in the same country, or between countries which are connected by land. A train driver will stop at train stations and passengers will board the train.

A number of destinations can be travelled to by using the sea. People often depart from a harbour in a ferry which is driven by a captain. If the journey is a long distance, people may choose to sleep on the ferry. Some people choose to go on a cruise for their holiday.

People who need to travel short distances often walk from one place to another.

1) Which mode of transport does not cost money?

  1. A) Train
  2. B) Car
  3. C) Walking
  4. D) Bus

2) Why do some people not enjoy travelling?

  1. A) They find it a waste of time
  2. B) It is not comfortable
  3. C) It is expensive
  4. D) They become unwell

3) Name the mode of transport which is controlled by a pilot and stops at an airport.

  1. A) Train
  2. B) Airplane
  3. C) Car
  4. D) Bus

4) Name the mode of transport which is controlled by a captain and stops at a port.

  1. A) Train
  2. B) Car
  3. C) Ship
  4. D) Airplane

5) Which mode of transport is ideal for travelling between countries connected by land?

  1. A) Bicycle
  2. B) Train
  3. C) Airplane
  4. D) Car
  • Opisz swój ulubiony środek transport. Uzasadnij swój wybór.

 

Data zajęć: 29.05.20

Tematyka – South Africa – lekcja kulturowa.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst pisany na dany temat, zna kraje, w których język angielski jest językiem urzędowym.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy V)

  • tekst ze str. 110 – przeczytaj i przetłumacz (ustnie)
  • zadanie 2-3 str.110 (pisemnie w zeszycie)

Zadania online:

 

 

Klasa VI

Data zajęć: 04.05.20

Tematyka – Trening egzaminacyjny.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować pospolite choroby i urazy oraz poinformować inną osobę o swoich dolegliwościach, uczeń wyszukuje informacje w tekście na dany temat.

Zeszyt ćwiczeń

  • ćwiczenia 1-2, str. 39
  • ćwiczenia 1-2, str. 41

 

Data zajęć: 05.05.20

Tematyka – The red book – czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń wyszukuje informacje w tekście na dany temat.

Podręcznik

  • Przeczytaj historię z ćwiczenia 7, str. 81, przetłumacz (ustnie).
  • ćwiczenia 8, str. 81 (pisemnie w zeszycie)

 

Data zajęć: 07.05.20

Tematyka – Have a good sleep – czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń wyszukuje informacje w tekście na dany temat.

Podręcznik

  • Przeczytaj tekst z ćwiczenia 1, str. 96, przetłumacz (ustnie).
  • ćwiczenia 1, str. 96 – uzupełnij zdania (pisemnie w zeszycie)
  • ćwiczenia 2, str. 96 – prawda czy fałsz
  • ćwiczenia 3, str. 96 – odpowiedz na pytania (pisemnie w zeszycie)

 

Data zajęć: 11.05.20

Tematyka – Revision – powtórzenie i utrwalenie.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować pospolite choroby i urazy oraz poinformować inną osobę o swoich dolegliwościach.

Podręcznik

  • ćw. 1-2, str. 99
  • uzupełnij tabelkę

  • Na podstawie tabelki napisz, co powinno, a czego nie powinno się robić, żeby być zdrowym (odsyłacie do sprawdzenia).

 

Data zajęć: 12.05.20

Tematyka – Mystery – wprowadzenie słownictwa.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować przedmioty codziennego użytku.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy VI)

  • słownictwo ze str.101– wpisać do zeszytu i przetłumaczyć na język polski
  • ćwiczenie 2, str.101 – jakie inne słów związane z domem pamiętasz z poprzednich klas/lekcji? Wpisz je do zeszytu z ich polskimi tłumaczeniami.
  • ćwiczenia 5, str. 101 – uzupełnij zdania (pisemnie w zeszycie)

Zeszyt ćwiczeń:

  • ćw. 1-2 i 4, str. 43.

 

Data zajęć: 14.05.20

Tematyka – Zuzia and friends – słuchanie i czytanie ze zrozumieniem.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować przedmioty codziennego użytku

Podręcznik (Steps Plus dla klasy VI)

  • czytanka str.102-103
  • zadanie 4 str.103 (pisemnie w zeszycie)
  • słówka z poprzedniej lekcji (powtórzyć)
  • nowe słownictwo (do zeszytu)

 

boring – nudny

difficult – trudny

great – świetny

normal – normalny

unlucky – pechowy

 

Zeszyt ćwiczeń

  • ćwiczenia 5-6, str. 43

 

Data: 18.05.2020

Tematyka – Present Continuous – powtórzenie.

Cele nauczania: uczeń umie opowiadać o czynnościach mających miejsce w trakcie mówienia.

  • lekcja powtórkowa (prezentacja) o czasie Present Continuous

https://view.genial.ly/5ea5fbbf9e9e970d8352ed80/learning-experience-didactic-unit-present-continuous-nyc

Proszę się zapoznać i w zeszycie wykonać pisemnie zadanie z szóstego slajdu.

Aby przejść do następnego slajdu należy kliknąć strzałkę w prawo, napis ‘Great!’ lub ‘Yes!’.

 

Data: 19.05.2020

Tematyka – Present Simple – powtórzenie.

Cele nauczania: uczeń umie o czynnościach zwyczajowych.

  • materiały ćwiczeniowe do pobrania i wydrukowania:

http://centros4.pntic.mec.es/~deprac15/iglessandra/sexto/PRESENT%20SIMPLE,%20superguay.pdf

Proszę przeczytać i w zeszycie pisemnie wykonać ćwiczenia B i C, str.2 i 3.

 

Data: 21.05.2020

Tematyka – Extra vocabulary practise – słownictwo.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować uczucia i emocje.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy VI)

  • ćwiczenia: 1 oraz 4-6, str. 124 (ćw.5 – w zeszycie)

Zadania online

 

Data: 25.05.2020

Tematyka – Present Continuous  and Present Simple.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy VI)

  • ćwiczenia: 1 -3, str. 104

Zadania online:

 

Data: 26.05.2020

Tematyka – Talking about likes and dislikes – rozmowa o preferencjach.

Podręcznik (Steps Plus dla klasy VI)

  • ćwiczenie 1, str. 105 – przeczytaj dialog. Przetłumacz go na język polski (w zeszycie).
  • ćwiczenie 6, str.105 – wypisz przydatne frazy do zeszytu i przetłumacz je na język polski.

Zadania online:

  • posłuchajcie opowieści Johny’ego o ulubionych rzeczach.

https://multimedia-english.com/activities/course/my-likes-and-dislikes-listening-877

 

W tym okienku klikacie PLAY w prawym dolnym rogu:

Wciskacie YES lub NO w trakcie oglądania filmu:

Prawidłowe odpowiedzi pojawiają się nad okienkiem filmu:

 

 

Data: 28.05.2020

Tematyka – Past Simple – powtórzenie.

  • Przypomnienie wiadomości o czasie Past Simple z ćwiczeniami:

https://view.genial.ly/5eaf2d1828777d0d4ca7d9ab/presentation-past-simple-sp?fbclid=IwAR2Ci_nS-7oPFGDz-LTR3EjYEgXPf_OsAqqeobFu2GaOcyEvo1n7WunOwWM

 

 

Tu klikacie obydwa play:

Tu klikacie małe różowe oczko w prawym dolnym rogu:

Tu klikacie różową i niebieską łapkę:

 

 

Klasa VII

Data zajęć: 04.05.20

Tematyka – My photo album – a project.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst na dany temat.

Podręcznik:

  • przeczytaj opisy zdjęć str. 125.
  • Odpowiedz na pytania (w zeszycie) z ćw.2 str.125
  • Wybierz 2 zdjęcia (mogą być z gazety lub z Internetu) i opisz je w podobny sposób.

Prace proszę przesłać na maila szkolnego (najlepiej w formacie Word lub Open Office)

 

Data zajęć: 06.05.20

Tematyka – Czasowniki nieregularne w czasie Present Perfect.

Cele nauczania: uczeń rozróżnia czasowniki regularne i nieregularne

 

Do zeszytu:

Nieregularne czasowniki: formy

Ucząc się czasowników nieregularnych, będziemy mieli do czynienia z trzema formami:

pierwsza forma czasownika  –  bezokolicznik (infinitive)

podstawowa forma czasownika, jest to forma podawana w słownikach

druga forma czasownika (past tense)

używana w czasie Past Simple

trzecia forma czasownika (past participle)

używana w czasach Past Perfect, Present Perfect, Future Perfect

 

Oto lista dwudziestu najpopularniejszych czasowników nieregularnych w języku angielskim, (których oczywiście trzeba nauczyć się an pamięć i z których będzie kartkówka J).

 

Nieregularne czasowniki: tabela

I forma
(infinitive)
II forma
(past tense)
III forma
(past participle)
Znaczenie
be[bi:] was, were[wəz], [wər] been[bɪn] być
become[bɪˈkʌm] became[bɪˈkeɪm] become[bɪˈkʌm] stawać się
come[kʌm] came[keɪm] come[kʌm] przychodzić
do[duː] did[dɪd] done[dʌn] robić
find[faɪnd] found[faʊnd] found[faʊnd] znajdować
get[ɡet] got[ɡɑːt] gotten[ˈɡɑːtn] dostawać
give[ɡɪv] gave[ɡeɪv] given[ˈɡɪvən] dawać
go[ɡoʊ] went[went] gone[ɡɒːn] iść
have[hæv] had[hæd] had[hæd] mieć
hear[hɪr] heard[hɜːrd] heard[hɜːrd] słyszeć
keep[kiːp] kept[kept] kept[kept] trzymać
know[noʊ] knew[nuː] known[noʊn] wiedzieć
make[meɪk] made[meɪd] made[meɪd] robić
put[pʊt] put[pʊt] put[pʊt] kłaść
say[seɪ] said[sed] said[sed] mówić
see[siː] saw[sɒː] seen[siːn] widzieć
speak[spiːk] spoke[spoʊk] spoken[ˈspoʊkən] mówić
take[teɪk] took[tʊk] taken[ˈteɪkən] brać
tell[tel] told[toʊld] told[toʊld] powiedzieć
think[θɪŋk] thought[θɒːt] thought[θɒːt] myśleć

 

 

Data zajęć: 07.05.20

Tematyka – Czasowniki nieregularne – ćwiczenia.

Cele nauczania: uczeń rozumie tekst na dany temat.

Uzupełnij zdania poprawną formą czasownika (jeżeli  nie ma ich w tabelce z poprzedniej lekcji, proszę skorzystać ze słownika np. diki.pl).

II forma – czas Past Simple

  1. I (eat)___________ dinner at six o’clock yesterday.
  2. Helen (drive)___________ to work.
  3. My neighbor (buy)___________ a new car last week.
  4. They (go)___________ to Italy on their last summer holiday.
  5. They (swim)___________ at the beach.
  6. My family and I (see)___________ a comedy movie last night.
  7. First, we (do)___________ exercise, and then we (drink)___________ some water.
  8. Suddenly, the animal jumped and (bite)___________ my hand.
  9. The Wright brothers (fly)___________ the first airplane in 1903.
  10. I think I (hear)___________ a strange sound outside the door one minute ago.

III forma – czas Present Perfect

  1. She has (eat) ___________ octopus.
  2. They have (go) ___________ to Scotland.
  3. We have( read) ___________ that book.
  4. You have (know) ___________ David for ten years.
  5. I have (lose) ___________ my keys.
  6. He has (drink) ___________ too much coffee.
  7. I have (have) ___________ breakfast this morning.
  8. They have (write) ___________ to the politician.
  9. You have (find) ___________ your wallet.
  10. I have (meet) ___________ his mother.

 

Data zajęć: 11.05.20

Temat – Zdrowie – quizy językowe.

2 quizy – 22 pytania

quiz 1 – 130787

quiz 2 – 568483

 

Data zajęć: 13.05.20

Temat – Gramatyka – quizy językowe.

2 quizy – 37 pytań

quiz 1 – 0359535

quiz 2 – 3598499

 

Data zajęć: 14.05.20

Temat – Gramatyka i słownictwo – quizy językowe.

4 quizy – 50 pytań

quiz 1 – 3665713

quiz 2 – 4157831

quiz 3 – 6679679

quiz 4 – 6679679

 

Data: 18.05.2020

Tematyka – Present Continuous – powtórzenie.

Cele nauczania: uczeń umie opowiadać o czynnościach mających miejsce w trakcie mówienia.

  • lekcja powtórkowa (prezentacja) o czasie Present Continuous

https://view.genial.ly/5ea5fbbf9e9e970d8352ed80/learning-experience-didactic-unit-present-continuous-nyc

Proszę się zapoznać i w zeszycie wykonać pisemnie zadanie z szóstego slajdu.

Aby przejść do następnego slajdu należy kliknąć strzałkę w prawo, napis ‘Great!’ lub ‘Yes!’.

 

Data: 20.05.2020

Tematyka – Present Simple – powtórzenie.

Cele nauczania: uczeń umie o czynnościach zwyczajowych.

  • materiały ćwiczeniowe do pobrania i wydrukowania:

http://centros4.pntic.mec.es/~deprac15/iglessandra/sexto/PRESENT%20SIMPLE,%20superguay.pdf

Proszę przeczytać i w zeszycie pisemnie wykonać ćwiczenia B i C, str.2 i 3.

 

Data: 21.05.2020

Tematyka – Ten reasons to smile – emocje, słuchanie.

Cele nauczania: uczeń umie nazwać i krótko zdefiniować uczucia i emocje.

Obejrzyj filmik

lub przeczytaj tekst:

Ten reasons to smile

Hey, guys, my name is Asha and this video is for the British Council’s LearnEnglish Teens online

magazine and YouTube channel.

And I felt the need to make a positive video despite all the things that are happening. So here are ten

things that make me personally smile and hopefully you guys will relate to some of them.

Number one is that chocolate exists and how can chocolate not make you smile?

Number two is blue skies and sunshine. It just makes me smile when it’s bright outside even when I need to wake up at 7a.m.

Number three would be watching something funny on YouTube. Have you guys seen that video where that guy’s like, ‘I’ve got an apple … I’ve got a pen … I’ve got a … apple pen …’ or something like that. Guys, you should check that out. It’s so funny.

Number four. This one’s a bit cheesy but it is hanging out with my family and friends and spending like really good, quality time. Like, it makes me smile when I’m, like, surrounded by good people.

Number five is going on holiday. Sun, sea and sand are my favourite three Ss because when I’m abroad I’m like … (Asha smiles).

Ooh, I know. Number six is … when the top you really wanted goes on sale and you get it for half the price. I’m legit like, ‘Oh yeah … oh yeah …’

Number seven is it makes me smile that filters have been invented. Like, even when you’ve woken up, you can just stick a Snapchat filter on and make yourself look like a cute little dog and you’re sorted.

Number eight is warm, home-baked cookies. I’m smiling all day after one of them. I feel like I’ve been mentioning a lot of food but food makes me smile.

The ninth reason to smile is those days when you do not even need to set an alarm and you can snooze all day long with no worries in the world, just you, yourself and a beautiful dream about Theo James or whoever your celebrity crush is.

And number ten on things that make me smile is when you guys like, comment, subscribe! I really could not help myself there, but make sure if you did like this video to give it a thumbs up, comment down below what makes you smile and do not forget to subscribe. And I will see you in the next video.

 

W zeszycie napisz PO ANGIELSKU swoją listę 10 powodów do uśmiechu.

Zadania online

 

Data: 25.05.2020

Tematyka – Past Simple – powtórzenie.

  • Przypomnienie wiadomości o czasie Past Simple z ćwiczeniami:

https://view.genial.ly/5eaf2d1828777d0d4ca7d9ab/presentation-past-simple-sp?fbclid=IwAR2Ci_nS-7oPFGDz-LTR3EjYEgXPf_OsAqqeobFu2GaOcyEvo1n7WunOwWM

 

Tu klikacie obydwa play:

 

Tu klikacie małe różowe oczko w prawym dolnym rogu:

Tu klikacie różową i niebieską łapkę:

Data: 27.05.2020

Tematyka – Past Simple – listening exercises.

 

  • posłuchaj rozmowy dwóch osób o egzaminie na prawo jazdy, uzupełnij zdania czasownikami regularnymi z ramki w odpowiedniej formie zgodnie z nagraniem

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/past-simple-regular-verbs

crossed     stop     fail    arrive     walk        happen       escape

 

  1. Alfie ___________ his driving test again.
  2. What ____________ this time?
  3. He ____________ at a zebra crossing.
  4. The old man _____________ across the road.
  5. The owner of the cat ______________ .
  6. The cat ______________ from the garden.
  7. Alfie was too nervous and he ______________ the red traffic light.

 

  • posłuchaj rozmowy rodziny o powrocie do domu z zagranicy, uzupełnij zdania czasownikami nieregularnymi z ramki w odpowiedniej formie zgodnie z nagraniem

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/past-simple-irregular-verbs

have      give          see        not be       can        take        meet         buy

 

  1. Sophie ___________ the weather forecast on TV earlier.
  2. She ___________ a taxi to the airport.
  3. Other people _________ the same idea.
  4. Nobody __________ go back into town.
  5. Sophie __________ some food on the first day.
  6. There ____________ any water.
  7. Sophie _____________ some really nice people.
  8. One man ____________ Sophie his last bar of chocolate.

 

Data: 28.05.2020

Tematyka – A message to a new friend – reading exercises.

  • przeczytaj list do nowego znajomego, wykonaj zadania (rozwiń plusiki)

https://learnenglish.britishcouncil.org/skills/reading/pre-intermediate-a2/a-message-to-a-new-friend

 

 

Klasa VIII

Data zajęć: 04.05.20

Tematyka – Sport: pisanie.

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • Przeanalizuj punkt przydatne zwroty, str.90
  • ćwiczenia 1 -2 90
  • Przygotuj odpowiedzi na podane podpunkty (do odesłania na maila):

 

1.Zostałeś poproszony o pomoc w zorganizowaniu zawodów, podaj informacje na ich temat.

  1. Opisz, jakie nagrody można wygrać biorąc udział w ww. zawodach.
  2. Wyjaśnij, jak można się zapisać do ww. zawodów.
  3. Właśnie wróciłeś z obozu sportowego. Napisz dlaczego tam pojechałeś.
  4. Napisz czego nowego się tam nauczyłeś.
  5. Opisz swojego opiekuna podczas obozu.
  6. Od jakiegoś czasu uprawiasz nową dyscyplinę sportu. Napisz, dlaczego ją wybrałeś.
  7. Opisz , jakie obowiązują w niej zasady.
  8. Brałeś udział w zawodach. Napisz, jaki miałeś podczas nich problem i kto Ci pomógł.
  9. Zaproponuj koledze kibicowanie podczas jakiegoś wydarzenia sportowego.

 

Data zajęć: 06.05.20

Tematyka – Praca – słownictwo

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • zawody, miejsca pracy, wynagrodzenie, ludzie w pracy, poszukiwanie pracy, zwroty związane z pracą

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • słownictwo str.94
  • ćwiczenia 2, 5 i 6 str.95, 2 str. 98 (pisemnie w zeszycie)
  • Pearson bank słownictwa – fiszki z tematu nauka i technika

https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets?fbclid=IwAR3J71nOGjzslhx7tjKcaK7qm7UgTKhSad85OzD7G04nljSvBreGw-BTCb8

 

Data zajęć: 06.05.20

Tematyka – Praca – czytanie

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • tekst na str. 110.
  • ćwiczenia 3, 4, 7, str. 111.

Data zajęć: 11.05.20

 Tematyka – Reagowanie językowe – quizizz.

 

2 quizy – 30 pytań

quiz 1 – 096179
quiz 2 – 572504

 

Data zajęć: 13.05.20

Tematyka – Reagowanie językowe – quizizz.

 

2 quizy – 28 pytań

quiz 1 – 308483
quiz 2 – 040417

Data zajęć: 15.05.20

Tematyka – Gramatyka – quizizz.

 

3 quizy – 49 pytań

quiz 1 – 9926119
quiz 2 – 8893324
quiz 3 – 1773788

 

Data zajęć: 18.05.20

Tematyka – Praca – słuchanie i funkcje językowe.

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • bank wyrażeń, str.99 – odpowiedzcie pisemnie na pytania z części „Plany i marzenia”
  • ćwiczenia 1 str.99 (pisemnie w zeszycie)

Zadania online:

  • posłuchajcie wypowiedzi 5 osób na temat ich pracy.

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/work

*rozwińcie i rozwiążcie te 2 ćwiczenia

 

Data zajęć: 20.05.20

Tematyka – Praca – pisanie.

Opracujcie zagadnienia do listu z tematu praca (do odesłania):

  1. Opisz swój wymarzony zawód i dlaczego chciałbyś go wykonywać.
  2. Napisz, jak przygotujesz się do jego wykonywania.
  3. Podjąłeś wakacyjną pracę. Napisz, jak zareagowali Twoi rodzice na tę wiadomość.
  4. Napisz, jak ją znalazłeś.
  5. Napisz, na czym polega Twoja praca.
  6. Napisz, jak układają się Twoje relacje z szefem.
  7. Napisz jaki miałeś problem pierwszego dnia i kto Ci pomógł.
  8. Napisz, co najbardziej podoba Ci się w Twojej pracy.
  9. Napisz, co najmniej podoba Ci się w Twojej pracy.
  10. Napisz, co kupisz z pierwsza wypłatę.

 

Data zajęć: 22.05.20

Tematyka – Praca – powtórzenie i utrwalenie.

Zadania online

  • looping for job

https://www.learningchocolate.com/content/how-look-job

https://www.learningchocolate.com/content/interview-questions

https://www.learningchocolate.com/content/job-application

  • jobs and applications

https://www.learningchocolate.com/content/people-food-industry

https://www.learningchocolate.com/content/school-jobs

https://www.learningchocolate.com/content/jobs-occupations

https://www.learningchocolate.com/content/technical-workers

  • reading

https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/410/reading/fitter.htm

 

Data zajęć: 25.05.20

Tematyka – Zakupy i usługi – słownictwo

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • rodzaje sklepów, w sklepie, kupowanie ubrań, pieniądze, składanie reklamacji, usługi, reklama, użyteczne zwroty

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • słownictwo str.102
  • ćwiczenia 2i 6 str.103, 4 str. 106 (pisemnie w zeszycie)
  • Pearson bank słownictwa – fiszki z tematu zakupy i usługi

https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets?fbclid=IwAR3J71nOGjzslhx7tjKcaK7qm7UgTKhSad85OzD7G04nljSvBreGw-BTCb8

 

Data zajęć: 27.05.20

Tematyka – Zakupy i usługi- czytanie

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • ćw. 2 (pisemnie w zeszycie) i 4, str.105
  • tekst na str. 116.
  • ćwiczenia 4, 7, str. 111.

 

Data zajęć: 29.05.20

Tematyka – Praca – słuchanie i funkcje językowe.

Podręcznik (Repetytorium ósmoklasisty)

  • bank wyrażeń, str.107
  • ćwiczenia 3 i 5 str.107 (pisemnie w zeszycie)

Zadania online:

  • posłuchajcie rozmowy pomiędzy sprzedawcą, a kupującym

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/shopping-clothes

  • rozwiążcie zaznaczone zadania

  • i jeszcze jedno zadanie ze słuchania

https://www.esl-lab.com/easy/shopping-centers/

  • ostatnie zadanie

https://www.examenglish.com/A2/A2_listening_shopping.htm

 

https://view.genial.ly/5ec3926c8e243b0d5a33d8e7/interactive-content-escape-room-past-simple?fbclid=IwAR0P7tgBOSPasuNVpOoC_xzP5tBXYBsuBr70U7S2ObnrzBd0LnTK3JY2DMs

lotnisko

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/travelling-abroad

londyn

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/tour-london

around the Word

https://www.passporttoenglish.com/Intermediate-English/Lesson1/Listening.html