Nauczyciel: Jakub Basiakowski

26.03.2020

Klasa IIIa I IIIb

Temat zajęć: The castle banquet – historyjka obrazkowa.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 46

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 38

  • Podręcznik strona 46 zad. 1 Posłuchaj i przeczytaj historyjkę (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej.)
  • Podręcznik strona 46 zad. 2 Popatrz na Królestwo Treetops. Gdzie historyjka ma miejsce?
  • Zeszyt ćwiczeń strona 38 zad. 1
  • Ćwiczenie zwrotu: What do you have for breakfast? (Co jesz na śniadanie?) – I have toast with jam. (Jem tost z dżemem.)
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/food-drinks-esl-interactive-vocabulary-board-game/
  • Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
  • Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
  • Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl

 

6-latki grupa „a”

Temat zajęć: Numbers – liczebniki 1-5, mówienie wyliczanki i śpiewanie piosenki.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.28

  • Podręcznik strona 28 zad. 1 Posłuchaj i wskaż. Powiedz wyliczankę.

Należy poprosić ucznia, aby powiedział ile książek znajduje się na każdym obrazku, Trzeba zwrócić uwagę, że liczba książek odpowiada liczbie oczek na kostce w rogu każdego obrazka. Uczniowie usłyszą nagranie z angielskimi liczebnikami 1-5 (CD 2 ścieżka 11) (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej).

Po usłyszeniu liczby uczeń powinien wskazać odpowiedni obrazek.

Następnie uczeń usłyszy nagranie z liczebnikami po raz kolejny, teraz jednak powinien powtarzać na głos i pokazywać odpowiedni obrazek (CD 2 ścieżka 12).

Wyliczanka – w kolejnym nagraniu uczeń usłyszy wyliczankę, w której inne dzieci liczą po angielsku (CD 2 ścieżka 13). Nagranie należy powtarzać, aż dziecko opanuje wyliczankę i będzie w stanie ją powiedzieć samodzielnie (CD 2 ścieżka 14).

  • Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).

Przed wysłuchaniem piosenki należy przypomnieć angielskie liczebniki 1-5 wskazując po kolei obrazki z zadania pierwszego. Przy pierwszym odtworzeniu piosenki uczeń powinien patrzeć na obrazki z poprzedniego zadania. Przy kolejnym odtworzeniu powinien liczyć książki na obrazkach podczas słuchania, a przy następnym  należy zachęcić ucznia, aby klaskał odpowiednią ilość razy zgodnie z piosenką. Kiedy uczeń poczuje się wystarczająco pewnie, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD 2 ścieżka 16).

 

3-latki

 

4-latki

 

 

27.03.2020

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego pod adresem: angielski3a@idsl.pl

Klasa IIa

Temat zajęć: There’s a lamp on the table – opisywanie położenia przedmiotów; przyimki in/on/under.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 43

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 41

  • Podręcznik strona 43 zad. 1 Posłuchaj, wskaż i powtórz (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej.)
  • Podręcznik strona 43 zad. 2 popatrz i zaznacz odpowiednie wyrazy. W tym zadaniu należy spojrzeć na ilustracje i odpowiadające im zdania, zapisać poprawne odpowiedzi w zeszycie.
  • Zeszyt ćwiczeń strona 41
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/bedroom-esl-vocabulary-memory-game/
  • Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
  • Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
  • Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_05?cc=pl&selLanguage=pl

 

6-latki grupa „a”

Temat zajęć: Numbers – utrwalanie znajomości liczebników 1-5.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.29

  • Podręcznik strona 29 zad. 1 Count and match. Policz i połącz. Uczeń powinien wskazać liczbę i powiedzieć po angielsku (np. jeden czyli one, itd.) Następnie trzeba policzyć (po angielsku) grupy bohaterów na każdym obrazku i połączyć z odpowiednią liczbą.
  • Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).

Przećwiczenie piosenki poznanej na ostatnich zajęciach.

 

3-latki

 

 

4-latki

 

Klasa IIIb

Temat zajęć: What do you have for breakfast? – rozmawianie o posiłkach.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 47

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 39

 

 

31.03.2020

3-latki

  • Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
  • Duck – kaczka
  • Dog – pies
  • Cat – kot
  • Horse – koń
  • Cow – krowa
  • Pig – świnia
  • Sheep – owca
  • Rooster – kogut
  • Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/

 

4-latki

  • Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
  • Duck – kaczka
  • Dog – pies
  • Cat – kot
  • Horse – koń
  • Cow – krowa
  • Pig – świnia
  • Sheep – owca
  • Rooster – kogut
  • Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/

 

 

 

6-latki grupa „b”

Nagrania audio przesłałem Państwu na adresy mailowe, jeżeli ktoś wciąż nie ma dostępu do nagrań to można je pobrać w pliku rar do wypakowania pod tym linkiem: https://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/pl/promotional/treetops_starter_class_audiocd2.zip

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego pod adres: angielski3a@idsl.pl

 

Temat zajęć: Numbers – liczebniki 1-5, mówienie wyliczanki i śpiewanie piosenki.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.28

  • Podręcznik strona 28 zad. 1 Posłuchaj i wskaż. Powiedz wyliczankę.

Należy poprosić ucznia, aby powiedział ile książek znajduje się na każdym obrazku, Trzeba zwrócić uwagę, że liczba książek odpowiada liczbie oczek na kostce w rogu każdego obrazka. Uczniowie usłyszą nagranie z angielskimi liczebnikami 1-5 (CD 2 ścieżka 11). Po usłyszeniu liczby uczeń powinien wskazać odpowiedni obrazek.

Następnie uczeń usłyszy nagranie z liczebnikami po raz kolejny, teraz jednak powinien powtarzać na głos i pokazywać odpowiedni obrazek (CD 2 ścieżka 12).

Wyliczanka – w kolejnym nagraniu uczeń usłyszy wyliczankę, w której inne dzieci liczą po angielsku (CD 2 ścieżka 13). Nagranie należy powtarzać, aż dziecko opanuje wyliczankę i będzie w stanie ją powiedzieć samodzielnie (CD 2 ścieżka 14).

  • Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).

Przed wysłuchaniem piosenki należy przypomnieć angielskie liczebniki 1-5 wskazując po kolei obrazki z zadania pierwszego. Przy pierwszym odtworzeniu piosenki uczeń powinien patrzeć na obrazki z poprzedniego zadania. Przy kolejnym odtworzeniu powinien liczyć książki na obrazkach podczas słuchania, a przy następnym  należy zachęcić ucznia, aby klaskał odpowiednią ilość razy zgodnie z piosenką. Kiedy uczeń poczuje się wystarczająco pewnie, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD 2 ścieżka 16).

Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/

 

01.04.2020

Klasa IIa

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: My bedroom – list z opisem pokoju.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 44

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 42

 

 

6-latki grupa „b”

Temat zajęć: Numbers – utrwalanie znajomości liczebników 1-5.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.29

  • Podręcznik strona 29 zad. 1 Count and match. Policz i połącz. Uczeń powinien wskazać liczbę i powiedzieć po angielsku (np. jeden czyli one, itd.) Następnie trzeba policzyć (po angielsku) grupy bohaterów na każdym obrazku i połączyć z odpowiednią liczbą.
  • Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).

Przećwiczenie piosenki poznanej na ostatnich zajęciach.

 

3-latki

  • Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
  • Duck – kaczka
  • Dog – pies
  • Cat – kot
  • Horse – koń
  • Cow – krowa
  • Pig – świnia
  • Sheep – owca
  • Rooster – kogut
  • Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/

 

 

 

4-latki

Klasa IIIa

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

 

Temat zajęć: What do you have for breakfast? – rozmawianie o posiłkach.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 47

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 39

 

 

02.04.2020

Klasa IIIa i IIIb

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

 

Temat zajęć: What time is it? – podawanie czasu.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 48

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 40

 

 

 

 

6-latki grupa „a”

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: How many pencils? – liczenie przyborów szkolnych.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.30

  • Podręcznik strona 30 zad. 1 Policz. Zaśpiewaj piosenkę pani Bell. Uczeń powinien podać po angielsku nazwy przedmiotów na obrazku z uwzględnieniem liczby mnogiej (dodajemy –s do rzeczownika), np. rulers, rubbers Następnie uczeń liczy grupy przedmiotów i podaje ich liczbę, np. 4 (four) books. Teraz należy włączyć nagranie (CD2 ścieżka 17). W trakcie nagrania uczeń powinien wskazywać na obrazku przedmioty, które słyszy. Włączamy nagranie kolejny raz, tym razem uczeń powinien pokazywać na palcach liczbę, którą usłyszy w nagraniu, równocześnie śpiewając przynajmniej te fragmenty, w których są odpowiedzi pani Bell. Kiedy uczniowie opanują tekst, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD2 ścieżka 18).
  • Podręcznik strona 30 zad. 2 Narysuj i powiedz na głos. Uczniowie powinni narysować podaną liczbę przedmiotów i powiedzieć na głos, np. 2 (two) books.
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
  •       Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/

 

 

 

3-latki

 

4-latki

 

 

03.04.2020

 

Klasa IIa

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: Round up – kontrola postępów w nauce słownictwa z rozdz. 5.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 45

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 43

 

 

6-latki grupa „a”

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: How many books? – liczenie przyborów szkolnych – utrwalenie.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.31

 

3-latki

4-latki

 

Klasa IIIb

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

 

Temat zajęć: What time do you have breakfast? – Zadawanie pytań o pory posiłków oraz udzielanie na nie odpowiedzi.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 49

 

07.04.2020

 

3-latki

 

4-latki

 

6-latki grupa „b”

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: How many pencils? – liczenie przyborów szkolnych.

Praca na lekcji:                                      

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.30

  • Podręcznik strona 30 zad. 1 Policz. Zaśpiewaj piosenkę pani Bell. Uczeń powinien podać po angielsku nazwy przedmiotów na obrazku z uwzględnieniem liczby mnogiej (dodajemy –s do rzeczownika), np. rulers, rubbers Następnie uczeń liczy grupy przedmiotów i podaje ich liczbę, np. 4 (four) books. Teraz należy włączyć nagranie (CD2 ścieżka 17). W trakcie nagrania uczeń powinien wskazywać na obrazku przedmioty, które słyszy. Włączamy nagranie kolejny raz, tym razem uczeń powinien pokazywać na palcach liczbę, którą usłyszy w nagraniu, równocześnie śpiewając przynajmniej te fragmenty, w których są odpowiedzi pani Bell. Kiedy uczniowie opanują tekst, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD2 ścieżka 18).
  • Podręcznik strona 30 zad. 2 Narysuj i powiedz na głos. Uczniowie powinni narysować podaną liczbę przedmiotów i powiedzieć na głos, np. 2 (two) books.
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
  • Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/

 

 

08.04.2020

Klasa IIa

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: Round up – kontrola postępów w nauce słownictwa z rozdz. 5.

Praca na lekcji:

WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 44,45,46

 

 

6-latki grupa „b”

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

Temat zajęć: How many books? – liczenie przyborów szkolnych – utrwalenie.

Praca na lekcji:

SB (Student’s book, Podręcznik) – s.31

 

3-latki

 

4-latki

 

 

Klasa IIIa

Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.

 

Temat zajęć: What time do you have breakfast? – Zadawanie pytań o pory posiłków oraz udzielanie na nie odpowiedzi.

Praca na lekcji:

SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 49