Nauczyciel: Sławomir Majcher

przedmiot: informatyka, edukacja informatyczna

 

Klasa: 1b

 

  • 8.05.2020 r.(piątek)

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 30.

 

  • 15.05.2020 r.(piątek)

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 31

 

  • 22.05.2020 r.(piątek)

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 32

 

Klasa: 3b

  • 6.05.2020 r.(środa)

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Tematy: nr 31 i 32.

 

  • 13.05.2020 r.(środa)

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat: nr 33

Kto ma problem z płytą poniżej do ściągnięcia zadanie „Test” i przypomnienie: Jak wykonać tabelę w Wordzie.

Zadanie „test” z płyty

 

 

 

  • 20.05.2020 r.(środa)

Temat: Mapy Google – powtórzenie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie.

Jeśli masz możliwości wykonaj ćw. 2 z poniższych obrazków.

 

Ćwiczenia z płytą: jeśli jeszcze nie robiłeś – temat powtórzeniowy nr 33.

Ćwiczenia z poprzednich tematów nie były obowiązkowe do przesłania. Jeśli ktoś przesłał to już ma ocenę.

Osoby które nie przesłały, proszę o przesłanie (w miarę możliwości) dowolnego ćwiczenia z tematu poprzedniego lub ćwiczenie dzisiejsze.

 

 

 

Klasa: 5c

  • 7.05.2020 r.(czwartek)

Temat: Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji. (c.d.)

Przeczytaj ciąg dalszy tematu z podręcznika.

–  jeśli masz możliwości techniczne, to w darmowym programie Pivot Animator  wykonaj animację z tłem i zapisz pod nazwą (jak na stronie 109): „radość_patyczaka”;

– jeśli nie masz takiej możliwości przepisz do zeszytu dwie wskazówki ze strony 109 („Zapamiętaj).

Nic nie trzeba przesyłać z tej lekcji.

 

  • 14.05.2020 r.(czwartek)

Temat: Animacje od kuchni. Tworzenie własnych postaci. (2 lekcje)

Przeczytaj  temat z podręcznika.

–  jeśli masz możliwości techniczne, to w darmowym programie Pivot Animator  wg części pierwszej tematu (str. 111 -114) wykonaj postać kucharza. Reszta na kolejnej lekcji

Nic nie trzeba przesyłać z tej lekcji.

  • 21.05.2020 r.(czwartek)

Temat: Animacje od kuchni. Tworzenie własnych postaci. (2 lekcja)

Przeczytaj  cały temat z podręcznika.

–  jeśli masz możliwości techniczne, to w darmowym programie Pivot Animator  wykonaj ciąg dalszy  (str. 115 -118) animacji.

  • 28.05.2020 r.(czwartek)

Temat: Podróż z przygodami. Przygotowanie filmu przygodowego.

Na podst. informacji z podręcznika (str. 118 – 119) wykonaj samodzielnie (bo w tekście jest mowa o pracy grupowej…) w programie Pivot Animator film (temat na dwie lekcje).

 

Klasa: 6a

  • 8.05.2020 r.(piątek)

Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy.

– Napisz temat i przeczytaj. Jeśli masz możliwości techniczne, spróbuj sobie ściągnąć darmowy program GIMP i zapoznać się z nim, wg podręcznika – str. 96 – 101. Reszta na przyszłej lekcji.

 

  • 15.05.2020 r.(piątek)

Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. (c.d.)

– Przeczytaj z podręcznika ciąg dalszy tematu (str. 102 – 106).

Jeśli masz możliwości techniczne, wykonaj w programie GIMP obraz wg wskazówek i zapisz pod nazwą „słonecznik” w dwóch formatach (podanych na stronie 106).

Jeśli nie masz możliwości przepisz do zeszytu dwie informacje „To zapamiętaj” ze strony 106 w podręczniku.

 

  • 22.05.2020 r.(piątek)

Temat: Zdjęć cięcie- gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć.

– Napisz temat i przeczytaj dwie części tematu. Jeśli masz możliwości techniczne, wykonaj w programie GIMP na dowolnym zdjęciu operacje retuszu opisane w  podręczniku na  str. 108 – 112 (część: 1, 2). Reszta na przyszłej lekcji.

 

  • 29.05.2020 r.(piątek)

Temat: Zdjęć cięcie- gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć (c.d.).

– Przeczytaj temat do końca.

Jeśli masz możliwości techniczne, wykonaj w programie GIMP na pobranych zdjęciach fotomontaż (opis jak to zrobić: na stronach 112-117 podręcznika): przenieś ptaszka na zdjęcie z kwiatami, tak by powstała w miarę realistyczna fotografia. Zapisz pod nazwą „fotomontaż” w dwóch formatach (jak jest podane na str. 116) i prześlij je na e-mail (w ciągu tygodnia). Pobierz fotografie: 12.

Zapoznaj się także z obróbką zdjęć ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/cyfrowa-obrobka-fotografii/DSFUX2TLV

Klasa: 6b

  • 4.05.2020 r.(poniedziałek)

Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. (c.d.)

– Przeczytaj z podręcznika ciąg dalszy tematu (str. 102 – 106).

Jeśli masz możliwości techniczne, wykonaj w programie GIMP obraz wg wskazówek i zapisz pod nazwą „słonecznik” w dwóch formatach (podanych na stronie 106).

Jeśli nie masz możliwości przepisz do zeszytu dwie informacje „To zapamiętaj” ze strony 106 w podręczniku.

 

  • 11.05.2020 r.(poniedziałek)

Temat: Zdjęć cięcie- gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć.

– Napisz temat i przeczytaj dwie części tematu. Jeśli masz możliwości techniczne, wykonaj w programie GIMP na dowolnym zdjęciu operacje retuszu opisane w  podręczniku na  str. 108 – 112 (część: 1, 2). Reszta na przyszłej lekcji.

 

  • 18.05.2020 r.(poniedziałek)

Temat: Zdjęć cięcie- gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć (c.d.).

– Przeczytaj temat do końca.

Jeśli masz możliwości techniczne, wykonaj w programie GIMP na pobranych zdjęciach fotomontaż (opis jak to zrobić: na stronach 112-117 podręcznika): przenieś ptaszka na zdjęcie z kwiatami, tak by powstała w miarę realistyczna fotografia. Zapisz pod nazwą „fotomontaż” w dwóch formatach (jak jest podane na str. 116) i prześlij je na e-mail (w ciągu tygodnia). Pobierz fotografie: 12.

Zapoznaj się także z obróbką zdjęć ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/cyfrowa-obrobka-fotografii/DSFUX2TLV

 

  • 25.05.2020 r.(poniedziałek)

Temat: Czar szkolnych lat. Przygotowanie pamiątkowego obrazu. (lekcja pierwsza)

Zanim wykonasz fotomontaż kilku zdjęć z Twojego życia lub klasy (opis na str. 118-119, ale to będzie praca samodzielna, nie zespołowa, jak jest napisane) wykonaj zad. 1. str. 117. Zapisz je ale na razie nie przesyłaj.

Reszta na kolejnej lekcji.