Klasa: 1b

 

  • 17.04.2020 r.

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 28.

(przeniesiony z 10 kwietnia, bo to już był okres ferii świątecznych)

 

  • 24.04.2020 r. (piątek)

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 29.

(W miarę możliwości proszę o przysłanie jednego zdjęcia ekranu z dowolnym ćwiczeniem z tego tematu).

 

Klasa: 3b

 

  • 15.04.2020 r.

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 29.

 

  • 22.04.2020 r.

Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):

Temat nr 30.

(W miarę możliwości proszę o przysłanie jednego zdjęcia ekranu z dowolnym ćwiczeniem z tego tematu).

 

Klasa: 5 c 

 

  • 16.04.2020 r.

Uwaga: Temat był zadany na 9.04.2020 r. (czwartek), ale ponieważ było to już dzień ferii świątecznych, to został przeniesiony na dzisiaj – kto go opracował, to już nie robi… 😉 To druga lekcja tematu z 2 kwietnia.

Temat: Krótka historia. Sterowanie animacją.

-przeczytać temat, od str. 87 – 92 (kto jeszcze nie przeczytał);

– jeśli masz możliwość (komputer, internet) a nie masz komercyjnego (płatnego) programu MS PowerPoint nie przejmuj się! Możesz ściągnąć i zainstalować sobie darmowy pakiet OpenOffice. W tym pakiecie program do prezentacji nosi nazwę Impress. Oczywiście wcześniej spytaj rodziców czy możesz to zrobić! Wtedy możesz w domu wykonać podobną prezentacje jak robiłeś(aś) w szkole, stosując to, co dziś poznałeś(aś).

Jeśli masz możliwości techniczne, to wykonaj prezentację jak w podręczniku o rozmowie kota i myszy i prześlij mi na e-mail (w ciągu tygodnia). Jeśli jest to za trudne dla Ciebie, prześlij dowolną inną prezentację np.  Album fotograficzny (jaki robiłeś(aś) na lekcji).

Jeśli nie masz możliwości, prześlij zdjęcie strony zeszytu z tematem i notatką: przepisz porady z ramek „Zapamiętaj” ze stron: 85, 91, 98 w podręczniku.

  • 23.04.2020 r. (czwartek)

Temat: Podsumowanie wiadomości i umiejętności o tworzeniu prezentacji.

jeśli masz możliwości techniczne (komputer. program) to wykonaj zad. 1 lub 6 lub 7 lub 8 (tylko jedno) str. 100 i prześlij do mnie. Ilość slajdów maksymalnie 10 (w ciągu tygodnia).

jeśli nie masz możliwości technicznych, spróbuj napisać na  dany temat (zadanie np. 1.) w zeszycie (np. jak przygotowuję ulubioną potrawę – zad. 1), ewentualnie narysować obrazek lub wkleić zdjęcie, jeśli masz możliwość (np. potrawy) i prześlij do mnie zdjęcie tej strony z zeszytu (w ciągu tygodnia).

  • 30.04.2020 r. (czwartek)

Temat: Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji.

Przeczytaj temat z podręcznika.

–  jeśli masz możliwości techniczne to zainstaluj sobie darmowy program Pivot Animator i wykonaj proste animacje z pierwszej części tematu.

Nic nie trzeba przesyłać z tej lekcji.

 

Klasa: 6 a

 

  • 17.04.2020 r.

Uwaga: Temat był zadany na 10.04.2020 r. (piątek), ale ponieważ było to już dzień ferii świątecznych, to jest przeniesiony na dzisiaj – jest to druga lekcja tego tematu.

Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha.

Kto jeszcze nie zrobił tego, co było  2 tyg. temu to wykonuje te czynności:

– zapisz temat w zeszycie;

-przeczytaj temat, str. 87 – 92, zapoznaj się, jak można założyć konto online na stronie Scratcha;

– jeśli masz możliwość (komputer, internet) załóż konto na stronie Scratcha, zachowując bezpieczeństwo (czytaj: strona 87-88) i na swoim koncie wykonaj dowolne zadanie, z tych które robiłeś(aś) w klasie (z tego działu).

Uwaga: Zrób zdjęcie ekranu ze Scratchem i zadaniem, które zrobiłeś, tak by był widoczny twój Nick i prześlij do mnie i napisz które zadanie robiłeś.

Kto nie ma możliwości pracy ze Scratchem, pod tematem przepisuje zasady pracy online w Scratchu (ramka, str. 92 w podręczniku) oraz  przepisuje historię Pac-Mana (poszukaj ją gdzieś w tym dziale podręcznika) i przesyła zdjęcie strony z zeszytu.

  • 24.04.2020 r. (piątek).

Temat: Podsumowanie wiadomości.

– (wykonaj w Scratchu jedno z zadań: 1, 2 lub 5, str. 94 w podręczniku lub dowolny program z wcześniejszych tematów, o ile masz takie możliwości: komputer, internet itp.);

Podaję link do pliku instalacyjnego programu Scratch, jeśli masz możliwość zainstalowania go na komputerze:

https://downloads.scratch.mit.edu/desktop/Scratch%20Desktop%20Setup%203.9.0.exe

Uwaga: Kto jeszcze nic nie przesłał do mnie, przesyła to, co było zadane w lekcji poprzedniej!

 

 

Klasa: 6 b

 

  • 20.04.2020 r.

Temat: Podsumowanie wiadomości (c.d.)

– (wykonaj w Scratchu jedno z zadań: 1, 2 lub 5, str. 94 w podręczniku lub dowolny program z wcześniejszych tematów, o ile masz takie możliwości: komputer, internet itp.);

Podaję link do pliku instalacyjnego programu Scratch, jeśli masz możliwość zainstalowania go na komputerze:

https://downloads.scratch.mit.edu/desktop/Scratch%20Desktop%20Setup%203.9.0.exe

Uwaga: Zrób zdjęcie ekranu ze Scratchem i zadaniem, które zrobiłeś, tak by był widoczny twój Nick (jeśli robisz online) i prześlij do mnie i napisz które zadanie robiłeś (w ciągu tygodnia). 

Kto nie ma możliwości pracy ze Scratchem, pod tematem przepisuje zasady pracy online w Scratchu (ramka, str. 92 w podręczniku) oraz  przepisuje historię Pac-Mana (poszukaj ją gdzieś w tym dziale podręcznika) i przesyła zdjęcie strony z zeszytu. 

 

  • 27.04.2020 r. (poniedziałek)

Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy.

– Napisz temat i przeczytaj. Jeśli masz możliwości techniczne, spróbuj sobie ściągnąć darmowy program GIMP i zapoznać się z nim, wg podręcznika – str. 96 – 101. Reszta na przyszłej lekcji.