Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
W razie pytań, wątpliwości proszę o kontakt na Messengerze lub na e-maila.
Pozdrawiam!
Klasa: 8a
- 26.03.2020 r.
(temat na ten tydzień był podany już wcześniej, kto go nie przeczytał i nie napisał odpowiedzi, to ma szansę teraz… ;))
Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie odpowiedzcie pisemnie.
Temat: W Amazonii.
1). Cechy środowiska Amazonii.
2). Przykłady fauny i flory Amazonii.
3). Gospodarcza eksploatacja Amazonii i jej skutki.
Do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/brazylia—eksploatacja-lasow-amazonii-wielkie-miasta/D1ATUkOoE
https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG
- 31.03.2020 r.
Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie odpowiedzcie wg wskazówek)
Temat: Ludność Ameryki.
Zapisać zagadnienia w zeszycie (dla utrwalenia napisać krótko odpowiedzi do punktów w zeszytach):
- Odmiany mieszane.
– (opisać 3 odmiany mieszane)
- Fale migracji w Ameryce.
– (napisać 3 etapy migracji do Ameryki)
- Sytuacja rdzennej ludności.
– (kilka zdań o życiu współczesnych Indian)
- Przyczyny zanikania pierwotnych kultur.
– (wypisać 3 przyczyny str. 125)
Fragmenty do przeczytania ze strony:
https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DutXdbKsH
Do zrobienia ćw. 3, 9 i 10 z linku powyżej (wykonać na stronie). Reszta dla chętnych.
- 7.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek)
Temat: Urbanizacja w Ameryce.
- Rozmieszczenie ludności.
– (wypisać czynniki wpływające na nierównomierne rozmieszczeni ludności oraz gdzie są największe skupiska ludności),
- Rozwój miast. Megalopolis.
-( cechy megalopolis, gdzie leżą największe megalopolis),
- Slamsy.
– (co to jest , przyczyny ich powstawania).
Fragmenty do przeczytania ze strony:
https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DutXdbKsH
Do zrobienia ćw.4 z linku powyżej.
Dodatkowo:
https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DdifsCgpe
Uwaga: Zrób zdjęcie stron w zeszycie: z odpowiedzią na punkt 2. oraz (o ile masz taką możliwość) przepisz prawidłową odpowiedź z ćw. 4 (z linku powyżej) dopisując do miast: kraj, kontynent (zdjęcie strony również prześlij). Masz tydzień. Powodzenia w nauce!
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 8b
- 27.03.2020 r.
(temat na ten tydzień był podany już wcześniej, kto go nie przeczytał i nie napisał odpowiedzi, to ma szansę teraz… ;))
Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie odpowiedzcie pisemnie.
Temat: W Amazonii.
1). Cechy środowiska Amazonii.
2). Przykłady fauny i flory Amazonii.
3). Gospodarcza eksploatacja Amazonii i jej skutki.
Do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/brazylia—eksploatacja-lasow-amazonii-wielkie-miasta/D1ATUkOoE
https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG
- 3.04.2020 r.
Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie odpowiedzcie wg wskazówek)
Temat: Ludność Ameryki.
Zapisać zagadnienia w zeszycie (dla utrwalenia napisać krótko odpowiedzi do punktów w zeszytach):
- Odmiany mieszane.
– (opisać 3 odmiany mieszane)
- Fale migracji w Ameryce.
– (napisać 3 etapy migracji do Ameryki)
- Sytuacja rdzennej ludności.
– (kilka zdań o życiu współczesnych Indian)
- Przyczyny zanikania pierwotnych kultur.
– (wypisać 3 przyczyny str. 125)
Fragmenty do przeczytania ze strony:
https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DutXdbKsH
Do zrobienia ćw. 3, 9 i 10 z linku powyżej (wykonać na stronie). Reszta dla chętnych.
- 10.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek)
Temat: Urbanizacja w Ameryce.
- Rozmieszczenie ludności.
– (wypisać czynniki wpływające na nierównomierne rozmieszczeni ludności oraz gdzie są największe skupiska ludności),
- Rozwój miast. Megalopolis.
-( cechy megalopolis, gdzie leżą największe megalopolis),
- Slamsy.
– (co to jest i przyczyny ich powstawania).
Fragmenty do przeczytania ze strony:
https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DutXdbKsH
Do zrobienia ćw.4 z linku powyżej.
Dodatkowo:
https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DdifsCgpe
Uwaga: Zrób zdjęcie stron w zeszycie: z odpowiedzią na punkt 2. oraz (o ile masz taką możliwość) przepisz prawidłową odpowiedź z ćw. 4 (z linku powyżej) dopisując do miast: kraj, kontynent (zdjęcie strony również prześlij). Masz tydzień. Powodzenia w nauce!
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 7a
- 27.03.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Zmiany w polskim przemyśle.
- Pojęcie przemysłu.
– (definicja przemysłu, str. 134, wypisać sekcje przemysłu)
- Zmiany w strukturze przemysłu.
-( wyjaśnić jaki przemysł dominował po wojnie i na czym polegała restrukturyzacja: str. 135)
- Zmiany w strukturze produkcji.
– (wypisać z produkcji jakich wyrobów słynie Polska obecnie, str. 136-137).
Zachęcam także do przeczytania i zrobienia:
https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DLz32IjBw
https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DKjGKWrpH
Wykonaj zadania 1-3.
- 1.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Energetyka.
- Podział źródeł energii.
– (przepisać podział na odnawialne i nie odnawialne z przykładami, str. 138),
- Struktura produkcji energii w Polsce na tle innych krajów Europy.
– (na podstawie wykresu str. 138 odczytać procentowy udział różnych rodzajów elektrowni w produkcji energii w: Polsce, Norwegii, Francji – np. Polska: cieplne- ok. 86%, itd.)
- Odnawialne źródła energii (OZE).
– (opisać po jednym zdaniu elektrownie należące do OZE – co wykorzystująco produkcji energii).
Dodatkowo do przeczytania:
https://epodreczniki.pl/a/zrodla-energii-w-polsce/DZ9m3Dvd0
Uwaga: Zrób zdjęcie strony z zeszytu z odpowiedzią na punkt 1. (tylko pierwszy punkt) i wyślij na e-mail lub (…jeśli nie masz innej możliwości) na Messengera. W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Masz na to tydzień.
- 3.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Gospodarka morska.
- Polskie porty morskie.
– (wypisać największe porty morskie, str. 142 i w przeładunku jakich towarów się specjalizują, str. 143: odczytać z wykresu lub z tekstu),
- Przemysł stoczniowy.
– (wypisać czym obecnie zajmują się polskie stocznie, str. 143).
Dodatkowo dla chętnych do przeczytania:
https://epodreczniki.pl/a/najlepiej-rozwijajace-sie-galezie-przemyslu-w-polsce/DYtqoHcH5
- 8.04.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o rolnictwie i przemyśle w Polsce.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 145.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2, 3 str. 146, (można i ćw. 4.))
Uwaga: Zrób zdjęcie stron z zeszytu z odpowiedziami i prześlij. Przypominam o podaniu imienia, nazwiska i klasy.
- 10.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Rodzaje usług. Transport i łączność.
- Usługi i ich rodzaje.
– (napisać co to są usługi i podać przykłady, co do nich zaliczamy (wykres), str.148)
- Komunikacja i jej podział.
– (str. 148,)
- Rodzaje transportu.
– (wypisać rodzaje, opisać znaczenie wybranego)
4.Znaczenie łączności.
(krótko napisać jakie ma znaczenie
- Znaczenie komunikacji.
– (podać po jednym przykładzie wpływu na życie i gospodarkę dwóch wybranych transportów)
Do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-uslug-w-polsce/DQsbxs6No
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 7b
- 26.03.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Zmiany w polskim przemyśle.
- Pojęcie przemysłu.
– (definicja przemysłu, str. 134, wypisać sekcje przemysłu)
- Zmiany w strukturze przemysłu.
-( wyjaśnić jaki przemysł dominował po wojnie i na czym polegała restrukturyzacja: str. 135)
- Zmiany w strukturze produkcji.
– (wypisać z produkcji jakich wyrobów słynie Polska obecnie, str. 136-137).
Zachęcam także do przeczytania i zrobienia:
https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DLz32IjBw
https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DKjGKWrpH
Wykonaj zadania 1-3.
- 30.03.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Energetyka.
- Podział źródeł energii.
– (przepisać podział na odnawialne i nie odnawialne z przykładami, str. 138),
- Struktura produkcji energii w Polsce na tle innych krajów Europy.
– (na podstawie wykresu str. 138 odczytać procentowy udział różnych rodzajów elektrowni w produkcji energii w: Polsce, Norwegii, Francji – np. Polska: cieplne- ok. 86%, itd.)
- Odnawialne źródła energii (OZE).
– (opisać po jednym zdaniu elektrownie należące do OZE – co wykorzystująco produkcji energii).
Dodatkowo do przeczytania:
https://epodreczniki.pl/a/zrodla-energii-w-polsce/DZ9m3Dvd0
- 1.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Gospodarka morska.
- Polskie porty morskie.
– (wypisać największe porty morskie, str. 142 i w przeładunku jakich towarów się specjalizują, str. 143: odczytać z wykresu lub z tekstu),
- Przemysł stoczniowy.
– (wypisać czym obecnie zajmują się polskie stocznie, str. 143).
Dodatkowo dla chętnych do przeczytania:
https://epodreczniki.pl/a/najlepiej-rozwijajace-sie-galezie-przemyslu-w-polsce/DYtqoHcH5
Uwaga: Zrób zdjęcie strony z zeszytu z odpowiedzią na punkt 1. (tylko pierwszy punkt) i wyślij na e-mail lub (…jeśli nie masz innej możliwości) na Messengera. W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Masz na to tydzień.
- 6.04.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o rolnictwie i przemyśle w Polsce.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 145.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2, 3 str. 146, (można i ćw. 4.))
Uwaga: Zrób zdjęcie stron z zeszytu z odpowiedziami i prześlij. Przypominam o podaniu imienia, nazwiska i klasy.
- 8.04.2020 r.
(Przeczytajcie temat, zapiszcie punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedzcie wg wskazówek).
Temat: Rodzaje usług. Transport i łączność.
- Usługi i ich rodzaje.
– (napisać co to są usługi i podać przykłady, co do nich zaliczamy (wykres), str.148)
- Komunikacja i jej podział.
– (str. 148,)
- Rodzaje transportu.
– (wypisać rodzaje, opisać znaczenie wybranego)
4.Znaczenie łączności.
(krótko napisać jakie ma znaczenie
- Znaczenie komunikacji.
– (podać po jednym przykładzie wpływu na życie i gospodarkę dwóch wybranych transportów.
Do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-uslug-w-polsce/DQsbxs6No
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 6 a
- 26.03.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o środowisku przyrodniczym i ludności Europy.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 91 – 92.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2, 4 str. 93 -94, reszta ćwiczeń dla chętnych)
Do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/zroznicowanie-typow-klimatu-w-europie/DfGdUWZVM
https://epodreczniki.pl/a/polozenie-europy-charakterystyczne-cechy-rzezby-powierzchni/D1DLg5Gzk
- 30.03.2020 r.
Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.
- Warunki położenia Danii i Węgier.
– (wypisać powierzchnię, ludność i stolicę Danii i Węgier oraz jedno zdanie dotyczące położenia danego kraju, wybrać które…)
- Czym jest rolnictwo?
– (napisać czym zajmuje się rolnictwo, str. 98)
- Porównanie rolnictwa Danii i Węgier.
– (wypisać cechy rolnictwa obu państw na podstawie tekstu i podsumowania, str. 103.
Uwaga: Zrobić zdjęcie strony z zeszytu, gdzie jest odpowiedź na punkt 3. i przesłać mi na e-mail (ostatecznie na Messengera). W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Tydzień czasu na zrobienie tej pracy. Innych stron już nie przysyłacie!
- 6.04.2020 r.
Temat: Przemysł i usługi we Francji.
- Położenie i warunki naturalne Francji.
– (str. 106, przepisać powierzchnię, ludność i stolicę kraju oraz dwa punkty opisujące położenie i ukształtowanie powierzchni),
- Czym jest przemysł?
– (na podstawie tekstu, str. 107, napisz czym zajmuje się przemysł)
- Nowoczesny przemysł Francji.
– (na podstawie tekstu i podsumowania („To najważniejsze”) napisz jaki przemysł jest nazywany nowoczesnym i jakie są jego gałęzie),
- Znaczenie usług na przykładzie Francji.
– (na podstawie tekstu i podsumowania napisz co to są usługi i jakie mają znaczenie).
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 6 b
- 26.03.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o środowisku przyrodniczym i ludności Europy.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 91 – 92.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2, 4 str. 93 -94, reszta ćwiczeń dla chętnych)
Do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/zroznicowanie-typow-klimatu-w-europie/DfGdUWZVM
https://epodreczniki.pl/a/polozenie-europy-charakterystyczne-cechy-rzezby-powierzchni/D1DLg5Gzk
- 2.04.2020 r.
Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.
- Warunki położenia Danii i Węgier.
– (wypisać powierzchnię, ludność i stolicę Danii i Węgier oraz jedno zdanie dotyczące położenia danego kraju, wybrać które…)
- Czym jest rolnictwo?
– (napisać czym zajmuje się rolnictwo, str. 98)
- Porównanie rolnictwa Danii i Węgier.
– (wypisać cechy rolnictwa obu państw na podstawie tekstu i podsumowania, str. 103.
Uwaga: Zrobić zdjęcie strony z zeszytu, gdzie jest odpowiedź na punkt 3. i przesłać mi na e-mail (ostatecznie na Messengera). W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Tydzień czasu na zrobienie tej pracy. Innych stron już nie przysyłacie!
- 9.04.2020 r.
Temat: Przemysł i usługi we Francji.
- Położenie i warunki naturalne Francji.
– (str. 106, przepisać powierzchnię, ludność i stolicę kraju oraz dwa punkty opisujące położenie i ukształtowanie powierzchni),
- Czym jest przemysł?
– (na podstawie tekstu, str. 107, napisz czym zajmuje się przemysł)
- Nowoczesny przemysł Francji.
– (na podstawie tekstu i podsumowania („To najważniejsze”) napisz jaki przemysł jest nazywany nowoczesnym i jakie są jego gałęzie),
- Znaczenie usług na przykładzie Francji.
– (na podstawie tekstu i podsumowania napisz co to są usługi i jakie mają znaczenie).
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 5a
- 27.03.2020 r.
Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
1). Wielkie odkrycia geograficzne.
– (opisać przynajmniej o dwóch podróżnikach i czego dokonali, co odkryli, str. 91-92)
2). Podróż dookoła świata.
– (kto ją pierwszy odbył, w jakich latach)
3). Poznawanie świata: XVII – XIX wiek.
– (napisać, gdzie podróżowali: J. Cook, D. Livingstone, H. Stanley)
4). Podróże i odkrycia geograficzne w XX wieku.
– (napisać z tabeli str. 97 o dwóch wybranych podróżnikach)
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D11DbiaLz
- 2.04.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o lądach i oceanach na Ziemi.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 98.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2,3, 4 str. 99 -100, reszta ćwiczeń dla chętnych)
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/DOZFBY8WH
Uwaga: Zrobić zdjęcie strony (stron) z zeszytu, gdzie są odpowiedzi na punkty 1, 2, 3. i przesłać mi na e-mail (ostatecznie na Messengera). W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Tydzień czasu na zrobienie tej pracy. Innych stron już nie przysyłacie!
- 9.04.2020 r.
Temat: Pogoda a klimat.
- Od obserwacji pogody do określenia klimatu.
– ( napisać co to jest pogoda, jej składniki i klimat, str. 102-103)
- Jak czytać klimatogram?
– (napisać co nazywamy klimatogramem i dokładnie przeczytać opis na str. 104 i 105 (w ramkach)!)
- Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów.
– (napisać gdzie są najwyższe i najniższe temperatury i opady na Ziemi, str. 106, znaleźć te miejsca na mapach- pokazać).
https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 5b
- 27.03.2020 r.
Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
1). Wielkie odkrycia geograficzne.
– (opisać przynajmniej o dwóch podróżnikach i czego dokonali, co odkryli, str. 91-92)
2). Podróż dookoła świata.
– (kto ją pierwszy odbył, w jakich latach)
3). Poznawanie świata: XVII – XIX wiek.
– (napisać, gdzie podróżowali: J. Cook, D. Livingstone, H. Stanley)
4). Podróże i odkrycia geograficzne w XX wieku.
– (napisać z tabeli str. 97 o dwóch wybranych podróżnikach)
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D11DbiaLz
- 31.03.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o lądach i oceanach na Ziemi.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 98.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2,3, 4 str. 99 -100, reszta ćwiczeń dla chętnych)
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/DOZFBY8WH
Uwaga: Zrobić zdjęcie strony (stron) z zeszytu, gdzie są odpowiedzi na punkty 1, 2, 3. i przesłać mi na e-mail (ostatecznie na Messengera). W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Tydzień czasu na zrobienie tej pracy. Innych stron już nie przysyłacie!
- 7.04.2020 r.
Temat: Pogoda a klimat.
- Od obserwacji pogody do określenia klimatu.
– ( napisać co to jest pogoda, jej składniki i klimat, str. 102-103)
- Jak czytać klimatogram?
– (napisać co nazywamy klimatogramem i dokładnie przeczytać opis na str. 104 i 105 (w ramkach)!)
- Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów.
– (napisać gdzie są najwyższe i najniższe temperatury i opady na Ziemi, str. 106, znaleźć te miejsca na mapach- pokazać)
https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: geografia
Klasa: 5c
- 26.03.2020 r.
Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
1). Wielkie odkrycia geograficzne.
– (opisać przynajmniej o dwóch podróżnikach i czego dokonali, co odkryli, str. 91-92)
2). Podróż dookoła świata.
– (kto ją pierwszy odbył, w jakich latach)
3). Poznawanie świata: XVII – XIX wiek.
– (napisać, gdzie podróżowali: J. Cook, D. Livingstone, H. Stanley)
4). Podróże i odkrycia geograficzne w XX wieku.
– (napisać z tabeli str. 97 o dwóch wybranych podróżnikach)
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D11DbiaLz
- 31.03.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o lądach i oceanach na Ziemi.
-(przeczytać podsumowanie wiadomości str. 98.)
– (wykonać w zeszycie ćw. 1, 2,3, 4 str. 99 -100, reszta ćwiczeń dla chętnych)
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/DOZFBY8WH
Uwaga: Zrobić zdjęcie strony (stron) z zeszytu, gdzie są odpowiedzi na punkty 1, 2, 3. i przesłać mi na e-mail (ostatecznie na Messengera). W e-mailu podajemy klasę oraz imię i nazwisko :). Tydzień czasu na zrobienie tej pracy. Innych stron już nie przysyłacie!
- 7.04.2020 r.
Temat: Pogoda a klimat.
- Od obserwacji pogody do określenia klimatu.
– ( napisać co to jest pogoda, jej składniki i klimat, str. 102-103)
- Jak czytać klimatogram?
– (napisać co nazywamy klimatogramem i dokładnie przeczytać opis na str. 104 i 105 (w ramkach)!)
- Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów.
– (napisać gdzie są najwyższe i najniższe temperatury i opady na Ziemi, str. 106, znaleźć te miejsca na mapach- pokazać).
https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V
- Informatyka
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: informatyka
Klasa: 6a
- 27.03.2020 r.
c.d. Temat: Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?
– zapisać temat w zeszycie (kto nie ma zapisane);
-przeczytać temat, str. 80 – 86;
– jeśli masz możliwość (dostęp do Internetu, komputer) ściągnij i zainstaluj sobie program Scratch i spróbuj wykonać zadanie opisane w tym temacie; kto zrobił zadanie w szkole też próbuje, o ile ma możliwości sprzętowe.
- 3.03.2020 r.
- 10.03.2020 r.
Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha.
– zapisać temat w zeszycie;
-przeczytać temat, str. 87 – 92, zapoznać się jak można założyć konto online na stronie Scratcha;
– jeśli masz możliwość (komputer, internet) załóż konto na stronie Scratcha, zachowując bezpieczeństwo (czytaj: strona 87-88) i na swoim koncie wykonaj dowolne zadanie, z tych które robiłeś(aś) w klasie (z tego działu).
(temat na 2 tygodnie).
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: informatyka
Klasa: 6b
- 26.03.2020 r.
- 31.03.2020 r.
Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha.
– zapisać temat w zeszycie;
-przeczytać temat, str. 87 – 92, zapoznać się jak można założyć konto online na stronie Scratcha;
– jeśli masz możliwość (komputer, internet) załóż konto na stronie Scratcha, zachowując bezpieczeństwo (czytaj: strona 87-88) i na swoim koncie wykonaj dowolne zadanie, z tych które robiłeś(aś) w klasie (z tego działu).
(temat na 2 tygodnie).
- 6.04.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości.
– (wykonaj w Scratchu jedno z zadań: 1, 2 lub 5, str. 94 w podręczniku, o ile masz takie możliwości: komputer, internet itp.; jeśli nie spróbuj na kartce rozpisać rozwiązanie, wykorzystując opisy bloczków np.: „Kiedy -chorągiewka” -„usuń Wszystko z Listy” itd. )
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: informatyka
Klasa: 5c
- 26.03.2020 r.
Temat: Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji.
– zapisać temat w zeszycie;
-przeczytać temat, od str. 87 – 92;
– do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/DOPPeVhVM
– jeśli masz możliwość (komputer, internet) a nie masz komercyjnego (płatnego) programu MS PowerPoint nie przejmuj się! Możesz ściągnąć i zainstalować sobie darmowy pakiet OpenOffice. Oczywiście wcześniej spytaj rodziców czy możesz to zrobić! Wtedy możesz w domu wykonać podobną prezentacje jak robiłeś(aś) w szkole, stosując to co dziś poznałeś(aś).
– jeśli nie masz możliwości cierpliwie czekasz na powrót do szkoły… J
- 2.04.2020 r.
- 9.04.2020 r.
Temat: Krótka historia. Sterowanie animacją.
– zapisać temat w zeszycie;
-przeczytać temat, od str. 87 – 92;
– jeśli masz możliwość (komputer, internet) a nie masz komercyjnego (płatnego) programu MS PowerPoint nie przejmuj się! Możesz ściągnąć i zainstalować sobie darmowy pakiet OpenOffice. Oczywiście wcześniej spytaj rodziców czy możesz to zrobić! Wtedy możesz w domu wykonać podobną prezentacje jak robiłeś(aś) w szkole, stosując to co dziś poznałeś(aś).
– jeśli nie masz możliwości cierpliwie czekasz na powrót do szkoły… J
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: zajęcia komputerowe
Klasa: 3b
- 26.03.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer, jeśli nie: nadrobisz to szybko po powrocie do szkoły!):
Temat nr 26.
- 1.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości):
Temat nr 27.
- 8.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości):
Temat nr 28.
Nauczyciel: Sławomir Majcher przedmiot: zajęcia komputerowe
Klasa: 1b
- 27.03.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer, jeśli nie: nadrobisz to szybko po powrocie do szkoły!):
Temat nr 26.
- 3.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości):
Temat nr 27.
- 10.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości):
Temat nr 28.