Nauczyciel: Sławomir Majcher
przedmiot: geografia
Klasa: 8 a
- 5.05.2020 r.(wtorek)
Temat: Podsumowanie wiadomości o Ameryce.
– przeczytaj podsumowanie – str. 148,
-wykonaj w zeszycie ćw.: 1, 2, 3, 11.
Uwaga: Zrób zdjęcie stron w zeszycie z odpowiedziami i prześlij.
Za tydzień będzie test z Ameryk. W tym dniu umieszczę link do strony z testem mniej więcej o 14.00, tak jak jest lekcja w planie! Jeśli termin nie pasuje, lub chcecie o wcześniejszej godzinie proszę o informację.
- 12.05.2020 r.(wtorek)
Temat: Test o Ameryce.
Uwaga: Tego dnia od godz. 14.00 będzie aktywny przez godzinę test wiadomości o Ameryce Północnej i Południowej. Link do testu będzie umieszczony w tym miejscu po godz. 12, ale aktywny i tak od 14.00. W razie pytań proszę o kontakt.
- 19.05.2020 r.(wtorek)
Przeczytać temat i odpowiedzieć na punkty wg wskazówek:
Temat: Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
- Cechy środowiska przyrodniczego Australii dotyczące: położenia, fauny i flory, ukształtowania powierzchni.
– (podać wielkość, liczbę ludności, określić położenie na półkulach – str. 152-153; wyjaśnić co to są endemity, podać przykłady, określić cechy ukształtowania, główne krainy geograficzne – str. 154- 155 i mapa- str.152)
- Strefowość klimatyczno – roślinna Australii.
– (wypisać typy klimatów kontynentu w powiązaniu z charakterystyczną roślinnością str. 155 -157);
- Zasoby wodne kontynentu.
– (podać cechy hydrograficzne Australii, podać nazwy największej rzeki i jeziora – str. 158, zobaczyć na mapie);
- Oceania – położenie i charakterystyka.
– (opisać położenie, podział i pochodzenie wysp – str. 159-160)
-( wypisać 10 archipelagów Oceanii z mapki – str. 160-161)
Dodatkowo:
https://epodreczniki.pl/a/australia—srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/Dz9x43ZOy
Nic nie trzeba z tego tematu przesyłać.
- 26.05.2020 r.(wtorek)
Przeczytać temat i odpowiedzieć na punkty wg wskazówek:
Temat: Ludność i gospodarka Australii.
- Rozmieszczenie ludności Australii i przyczyny takiego rozmieszczenia.
– (porównaj zaludnienie Australii z innymi kontynentami, opisz zróżnicowanie rozmieszczenia ludności i co na to wpłynęło).
- Mieszkańcy kontynentu.
– (napisz skąd pochodzi ludność, jak się nazywają pierwotni mieszkańcy kontynentu).
- Cechy rolnictwa.
– (napisz co stanowi podstawę rolnictwa, co się hoduje i uprawia, co temu sprzyja).
- Rozwój przemysłu i usług w Australii.
– (napisz jaki przemysł się rozwinął i dlaczego i jakie jest znaczenie usług).
Uwaga: Prześlij zdjęcie notatki z punktu 1 oraz archipelagi wysp z poprzedniej lekcji.
- 28.05.2020 r.(czwartek)
Uwaga: W czwartek od godz. 12.00 będzie aktywny ponownie przez godzinę test wiadomości o Ameryce Północnej i Południowej dla uczniów klasy 8a i 8b, którzy nie pisali we właściwym terminie. Nieprzystąpienie do testu bez usprawiedliwienia to ocena niedostateczna! W razie pytań proszę o kontakt.
Link do testu: https://www.testportal.pl/test.html?t=wn8LdkNbx5EE
Klasa: 8 b
- 8.05.2020 r.(piątek)
Temat: Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
- Położenie, ludność i powierzchnia Stanów Zjednoczonych.
– (napisz, gdzie leżą Stany Zjednoczone, jaka jest powierzchnia, ludność, stolica, które ma miejsce pod względem powierzchni i liczby ludności na świecie – str. 140)
- Rola Stanów Zjednoczonych w gospodarce światowej.
– (napisz 3-4 cechy decydujące o tym, że USA są największą gospodarką na świecie – str. 141)
- Przyczyny rozwoju technopolii na przykładzie Doliny Krzemowej.
– (napisz czynniki decydujące o rozwoju Doliny Krzemowej – str. 142)
- Przyczyny marnowania się ogromnych ilości pożywienia na przykładzie Stanów Zjednoczonych.
– (napisz jakie są przyczyny tego zjawiska i czy występuje tylko w Stanach Zjednoczonych).
Dodatkowo do przeczytania:
https://epodreczniki.pl/a/stany-zjednoczone-ameryki-usa—swiatowa-potega-gospodarcza/DnH3TmLon
Z tego tematu nic nie musicie przesyłać.
- 15.05.2020 r.(piątek)
Temat: Podsumowanie wiadomości o Ameryce.
– przeczytaj podsumowanie – str. 148,
-wykonaj w zeszycie ćw.: 1, 2, 3, 11.
Uwaga: Zrób zdjęcie stron w zeszycie z odpowiedziami i prześlij.
Za tydzień będzie test z Ameryk. W tym dniu umieszczę link do strony z testem mniej więcej o 13.00, tak jak jest lekcja w planie! Jeśli termin nie pasuje, lub chcecie o wcześniejszej godzinie proszę o informację.
- 22.05.2020 r.(piątek)
Temat: Test o Ameryce.
Uwaga: Tego dnia od godz. 13.00 będzie aktywny przez godzinę test wiadomości o Ameryce Północnej i Południowej. Link do testu będzie umieszczony w tym miejscu po godz. 12, ale aktywny i tak od 13.00. W razie pytań proszę o kontakt.
- 28.05.2020 r.(czwartek),
- 29.05.20220 r.(piątek)
Uwaga: W czwartek od godz. 12.00 będzie aktywny ponownie przez godzinę test wiadomości o Ameryce Północnej i Południowej dla uczniów klasy 8a i 8b, którzy nie pisali we właściwym terminie. Dla klasy 8b będzie jeszcze możliwość pisania w piątek o godz. 12.00 (gdyż niektórzy uczniowie w czwartek mają konsultacje w szkole). Nieprzystąpienie do testu bez usprawiedliwienia to ocena niedostateczna! W razie pytań proszę o kontakt.
Link do testu: https://www.testportal.pl/test.html?t=wn8LdkNbx5EE
- 29.05.2020 r.(piątek)
Przeczytać temat i odpowiedzieć na punkty wg wskazówek:
Temat: Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
- Cechy środowiska przyrodniczego Australii dotyczące: położenia, fauny i flory, ukształtowania powierzchni.
– (podać wielkość, liczbę ludności, określić położenie na półkulach – str. 152-153; wyjaśnić co to są endemity, podać przykłady, określić cechy ukształtowania, główne krainy geograficzne – str. 154- 155 i mapa- str.152)
- Strefowość klimatyczno – roślinna Australii.
– (wypisać typy klimatów kontynentu w powiązaniu z charakterystyczną roślinnością str. 155 -157);
- Zasoby wodne kontynentu.
– (podać cechy hydrograficzne Australii, podać nazwy największej rzeki i jeziora – str. 158, zobaczyć na mapie);
- Oceania – położenie i charakterystyka.
– (opisać położenie, podział i pochodzenie wysp – str. 159-160)
-( wypisać 10 archipelagów Oceanii z mapki – str. 160-161)
Dodatkowo:
https://epodreczniki.pl/a/australia—srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/Dz9x43ZOy
Nic nie trzeba z tego tematu przesyłać.
Klasa: 7 a
- 6.05.2020 r.(środa)
Temat: Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego.
Przeczytaj temat, zapisz punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedz wg wskazówek.
- Zanieczyszczenia przemysłowe.
– (wypisać główne zanieczyszczenia wytwarzane przez przemysł – str.164),
- Inne zanieczyszczenia środowiska.
– wypisać zanieczyszczenia komunalne, pochodzenia rolniczego i wytwarzane przez środki transportu.
– przeczytać także podsumowanie ze strony 168; ćwiczenia 1,2,3, dla chętnych.
Z tego tematu nic nie wysyłać.
- 8.05.2020 r.(piątek)
Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
- Przyczyny powodzi w Polsce.
– (napisz co to jest powódź i jakie są jej przyczyny – str. 170).
- Obszary zagrożone powodzią i skutki powodzi.
– (napisz, które obszary Polski są najbardziej narażone na występowanie powodzi i opisz jej skutki – str. 170-171);
– (napisz, kiedy były duże powodzie w Polsce – str. 172).
- Jak przeciwdziałać powodziom?
– (napisz odpowiedź na podstawie teksu str. 172-173).
-(przeczytaj o problemie zabudowy na terenach zalewowych -str. 174!)
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 13.05.2020 r.(środa)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i uzupełnij tabelę wg wskazówek.
Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł.
- Warunki sprzyjające lub ograniczające produkcję energii z różnych źródeł na przykładzie województw: łódzkiego i pomorskiego:
– energia z węgla,
– energia z gazu ziemnego i ropy naftowej,
– energia z wiatru,
– energia słoneczna,
– energia geotermalna.
– (uzupełnij na podst. podręcznika str. 175 -177, czy w wymienionych województwach są warunki do rozwoju danej formy energetyki).
Rodzaj energii | woj. łódzkie | woj. pomorskie |
energia z węgla | np.: duże znaczenie ma węgiel brunatny, gdyż jest tu wydobywany i spalany w elektrowni Bełchatów | np.: nie ma złóż węgla, więc wykorzystywany jest tylko węgiel kamienny przywożony z innych części Polski |
Uwaga: Zrób zdjęcie stron w zeszycie z tabelą i prześlij w ciągu tygodnia.
- 15.05.2020 r.(piątek)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedz wg wskazówek.
Temat: Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich.
- Przyczyny migracji do stref podmiejskich.
– (napisz 3 przyczyny migracji na obrzeża miast – str. 178).
- Zmiany w zaludnieniu i strukturze demograficznej.
– (napisz jak zmienia się zaludnienie w strefach podmiejskich: wzrasta czy maleje; jaka zmienia się tam udział ludności w różnych przedziałach wiekowych – str. 179).
- Zmiany w użytkowaniu i zagospodarowaniu terenu.
– (napisz jak zmienia się krajobraz, zabudowa w strefach podmiejskich – str. 180).
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 20.05.2020 r.(środa)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.
- Wpływ migracji na zaludnienie.
– (opisać zróżnicowanie salda migracji na terenach wiejskich: leżących blisko miast oraz leżących daleko od miast- str. 181-182).
- Wpływ migracji na strukturę wieku.
– (opisać jak zmienia się struktura wieku na tych terenach – str. 182)
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 22.05.2020 r.(piątek)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 na strukturę zatrudnienia.
- Od gospodarki centralnie sterowanej do gospodarki rynkowej.
– (przepisz z tabeli cechy obu gospodarek- str. 184).
- Zmiany gospodarki w konurbacji katowickiej i aglomeracji łódzkiej.
– (napisz jak zmienił się przemysł i usługi w obu tych miejscach: co było wcześniej a co jest obecnie str. 185).
- Zmiany struktury zatrudnienia.
– (na podstawie tekstu i wykresu opisz zmiany struktury zatrudnienia w tych dwóch regionach – str. 186).
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 27.05.2020 r.(środa)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług.
- Związki między przebiegiem autostrad i dróg ekspresowych a lokalizacją przedsiębiorstw przemysłowych, centrów logistycznych i handlowych w obszarze metropolitalnym Wrocławia.
– (napisz co to są centra logistyczne oraz odpowiedz na czym polega ten związek – str. 187-188).
- Związki między transportem morskim a lokalizacją inwestycji przemysłowych i usługowych na przykładzie Trójmiasta.
– (odpowiedz na ten pkt. na podstawie tekstu – str. 189).
Nic nie trzeba przesyłać z tego tematu.
- 29.05.2020 r.(piątek)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Wpływ walorów przyrodniczych i kulturowych na rozwój turystyki.
- Wpływ walorów przyrodniczych Pobrzeża Bałtyku na rozwój turystyki na tym obszarze.
– (napisz jakie atrakcje przyrodnicze tego regionu wpływają na przyjazdy turystów – str. 190-191).
- Wpływ walorów dziedzictwa kulturowego Małopolski na rozwój turystyki na tym obszarze.
-(napisz jakie atrakcje kulturowe tego regionu wpływają na ruch turystyczny tego regionu – str.192-193).
- Ruch turystyczny w Polsce.
– (z mapki str. 193 wypisz po 3 województwa o największej i najmniejszej liczbie nocujących turystów).
Nic nie trzeba przesyłać z tego tematu.
Klasa: 7 b
- 4.05.2020 r.(poniedziałek)
Temat: Podsumowanie wiadomości o zanieczyszczeniu środowiska.
– krótkie podsumowanie- przeczytać ze strony 168 i wykonać w zeszycie zadania: 1, 2, 3.
Nic nie trzeba przesyłać. Testu też z tego nie będzie.
- 6.05.2020 r.(środa)
Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
- Przyczyny powodzi w Polsce.
– (napisz co to jest powódź i jakie są jej przyczyny – str. 170).
- Obszary zagrożone powodzią i skutki powodzi.
– (napisz, które obszary Polski są najbardziej narażone na występowanie powodzi i opisz jej skutki – str. 170-171);
– (napisz, kiedy były duże powodzie w Polsce – str. 172).
- Jak przeciwdziałać powodziom?
– (napisz odpowiedź na podstawie teksu str. 172-173).
-(przeczytaj o problemie zabudowy na terenach zalewowych -str. 174!)
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 11.05.2020 r.(poniedziałek)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i uzupełnij tabelę wg wskazówek.
Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł.
- Warunki sprzyjające lub ograniczające produkcję energii z różnych źródeł na przykładzie województw: łódzkiego i pomorskiego:
– energia z węgla,
– energia z gazu ziemnego i ropy naftowej,
– energia z wiatru,
– energia słoneczna,
– energia geotermalna.
– (uzupełnij na podst. podręcznika str. 175 -177, czy w wymienionych województwach są warunki do rozwoju danej formy energetyki).
Rodzaj energii | woj. łódzkie | woj. pomorskie |
energia z węgla | np.: duże znaczenie ma węgiel brunatny, gdyż jest tu wydobywany i spalany w elektrowni Bełchatów | np.: nie ma złóż węgla, więc wykorzystywany jest tylko węgiel kamienny przywożony z innych części Polski |
Uwaga: Zrób zdjęcie strony w zeszycie z tabelą i prześlij w ciągu tygodnia.
- 13.05.2020 r.(środa)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i na nie krótko odpowiedz wg wskazówek.
Temat: Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich.
- Przyczyny migracji do stref podmiejskich.
– (napisz 3 przyczyny migracji na obrzeża miast – str. 178).
- Zmiany w zaludnieniu i strukturze demograficznej.
– (napisz jak zmienia się zaludnienie w strefach podmiejskich: wzrasta czy maleje; jaka zmienia się tam udział ludności w różnych przedziałach wiekowych – str. 179).
- Zmiany w użytkowaniu i zagospodarowaniu terenu.
– (napisz jak zmienia się krajobraz, zabudowa w strefach podmiejskich – str. 180).
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 18.05.2020 r.(poniedziałek)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.
- Wpływ migracji na zaludnienie.
– (opisać zróżnicowanie salda migracji na terenach wiejskich: leżących blisko miast oraz leżących daleko od miast- str. 181-182).
- Wpływ migracji na strukturę wieku.
– (opisać jak zmienia się struktura wieku na tych terenach – str. 182)
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 20.05.2020 r.(środa)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 na strukturę zatrudnienia.
- Od gospodarki centralnie sterowanej do gospodarki rynkowej.
– (przepisz z tabeli cechy obu gospodarek- str. 184).
- Zmiany gospodarki w konurbacji katowickiej i aglomeracji łódzkiej.
– (napisz jak zmienił się przemysł i usługi w obu tych miejscach: co było wcześniej a co jest obecnie str. 185).
- Zmiany struktury zatrudnienia.
– (na podstawie tekstu i wykresu opisz zmiany struktury zatrudnienia w tych dwóch regionach – str. 186).
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 25.05.2020 r.(poniedziałek)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług.
- Związki między przebiegiem autostrad i dróg ekspresowych a lokalizacją przedsiębiorstw przemysłowych, centrów logistycznych i handlowych w obszarze metropolitalnym Wrocławia.
– (napisz co to są centra logistyczne oraz odpowiedz na czym polega ten związek – str. 187-188).
- Związki między transportem morskim a lokalizacją inwestycji przemysłowych i usługowych na przykładzie Trójmiasta.
– (odpowiedz na ten pkt. na podstawie tekstu – str. 189).
Nic nie trzeba przesyłać z tego tematu.
- 27.05.2020 r.(środa)
Przeczytaj temat, zapisz temat i punkty w zeszycie i odpowiedz na pytania wg wskazówek.
Temat: Wpływ walorów przyrodniczych i kulturowych na rozwój turystyki.
- Wpływ walorów przyrodniczych Pobrzeża Bałtyku na rozwój turystyki na tym obszarze.
– (napisz jakie atrakcje przyrodnicze tego regionu wpływają na przyjazdy turystów – str. 190-191).
- Wpływ walorów dziedzictwa kulturowego Małopolski na rozwój turystyki na tym obszarze.
– (napisz jakie atrakcje kulturowe tego regionu wpływają na ruch turystyczny tego regionu – str.192-193).
- Ruch turystyczny w Polsce.
– (z mapki str. 193 wypisz po 3 województwa o największej i najmniejszej liczbie nocujących turystów).
Nic nie trzeba przesyłać z tego tematu.
Klasa: 6 a, klasa: 6 b
- 4.05.2020 r.(poniedziałek)-6a
- 7.05.2020 r.(czwartek)-6b
Temat: Podsumowanie wiadomości o gospodarce Europy.
– przeczytaj podsumowanie na stronach 125 – 126,
– odpowiedz w zeszycie na zadania (korzystając z podręcznika) : 1, 2, 3 (zwróć uwagę, że w zad. 2 trzeba przepisać całe zdania).
Uwaga: Za tydzień będzie test z działu: „Gospodarka Europy”. Na stronie będzie podany link do testu, który trzeba będzie rozwiązać w określonym czasie. Szczegóły za tydzień.
- 11.05.2020 r.(poniedziałek)-6a
Uwaga: Tego dnia od godz. 10.00 będzie aktywny przez godzinę test wiadomości o „Gospodarce Europy (ale test trwa 20 min.). Link do testu będzie umieszczony w tym miejscu wcześniej, ale aktywny i tak od 10.00. W razie pytań i problemów proszę o kontakt.
- 14.05.2020 r.(czwartek)-6b
Uwaga: Tego dnia od godz. 12.00 będzie aktywny przez godzinę test wiadomości o „Gospodarce Europy (ale test trwa 20 min.).Link do testu będzie umieszczony w tym miejscu wcześniej, ale aktywny i tak od 12.00. W razie pytań i problemów proszę o kontakt.
- 18.05.2020 r.(poniedziałek)-6a
- 21.05.2020 r.(czwartek)-6b
Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.
- Cechy położenia Niemiec.
– (napisać o położeniu , ukształtowaniu powierzchni i podziale, liczbie ludności Niemiec – str. 130).
- Przemysł dawniej i dziś w Niemczech.
– (napisać jak zmienił się przemysł w Niemczech – str. 131-132).
- Przemiany w przemyśle na przykładzie Nadrenii – Północnej Westfalii.
– (opisać jakie to były przemiany – str. 132 – 134 i „To najważniejsze”).
Dodatkowo:
https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-niemiec/DFdSsfbAK
Z tego tematu nic nie przesyłamy.
- 25.05.2020 r.(poniedziałek)-6a
- 28.05.2020 r.(czwartek)-6b
Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji.
- Ogólna charakterystyka Czech i Słowacji.
– (uzupełnić tabelę – str. 138-139)
Czechy | Słowacja | |
Powierzchnia | ||
Ludność | ||
Stolica – (nad jaką rzeką leży)
|
||
Krainy geograficzne (co najmniej po 3):
|
||
Czy mają dostęp do morza? |
- Walory przyrodnicze Słowacji.
– (napisz, co przyciąga turystów do tego kraju – str. 140 -141).
- Walory kulturowe Czech.
– (napisz, jakie obiekty są atrakcją tego kraju – str. 141 do 144).
Dodatkowo do przeczytania i obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-republiki-czeskiej/D1EwvkP6R
https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-slowacji/D11GMFOsy
Klasa: 5 a, klasa: 5 b, klasa: 5 c
- 5.05.2020 r.(wtorek)-5b
- 5.05.2020 r.(wtorek)-5c
- 7.05.2020 r.(czwartek)-5a
Temat: Krajobraz sawanny i stepu.
Przeczytaj temat, zapisz punkty w zeszycie i krótko na nie odpowiedz.
- Sawanna- klimat i obszary występowania.
– (napisz nazwy obszarów, gdzie występują sawanny i jakie są cechy klimatu – str. 120).
- Świat roślin i zwierząt sawanny.
– (napisz przykłady roślin i zwierząt tam występujących – str. 121-122).
- Życie mieszkańców sawanny.
– (napisz jaka ludność żyje na sawannie – str. 121-122).
- Stepy – klimat i obszary występowania.
– (napisz nazwy obszarów, gdzie występują stepy, jakie mają inne nazwy: preria, pampa i jakie są cechy klimatu stepów – str. 123).
- Życie na stepach.
– (podaj przykłady zwierząt tam żyjących i nazwy ludności – str. 124);
-(przeczytaj porównanie stepu i sawanny – str. 126!)
Z tego tematu nic nie musisz przysyłasz.
Uwaga: Za tydzień będzie test z tematów: 2, 3, 4 (str. 108-126). Na stronie będzie podany link do testu, który trzeba będzie rozwiązać w określonym czasie. Szczegóły za tydzień.
Zachęcam do poszerzenia wiedzy!
https://epodreczniki.pl/a/sawanny/DWzw5UGoo
https://epodreczniki.pl/a/stepy/D196W05me
- 12.05.2020 r.(wtorek)-5b
- 12.05.2020 r.(wtorek)-5c
- 14.05.2020 r.(czwartek)-5a
Uwaga: Dla klas 5b i 5c we wtorek od godz. 9.30 będzie aktywny link do testu (kartkówki) z 3 tematów. Należy kliknąć i wejść na stronę z testem, podać imię i nazwisko. Czas na rozwiązanie to 14 min.
Dla klasy 5a będzie test aktywny w czwartek od godz. 12.00! Jest tylko jedno podejście! Należy kliknąć i wejść na stronę z testem, podać imię i nazwisko. Czas na rozwiązanie to 14 min.
Ponieważ to kartkówka, więc także jest temat:
Temat: Krajobraz pustyni gorącej i pustyni lodowej.
Przeczytaj temat, zapisz punkty w zeszycie i odpowiedz na punkt 1 i uzupełnij tabelę.
- Co nazywamy pustynią?
– (napisz definicję pustyni – str. 127)
- Pustynia gorąca i pustynia lodowa – porównanie:
– położenia,
– klimatu,
– roślin i zwierząt,
– życia mieszkańców.
Pustynie gorące | Pustynie lodowe | |
Położenie ( jakiej strefie klimatycznej leżą): | Strefa klimatów zwrotnikowych | |
Cechy klimatu:
|
||
Rodzaje pustyń i formy krajobrazu: | Dominują obszary pokryte lodem (m.in. lądolody) | |
Charakterystyczne rośliny i zwierzęta: | ||
Życie mieszkańców:
|
Dodatkowo do obejrzenia:
https://epodreczniki.pl/a/pustynie/D1BSAZPPH
https://epodreczniki.pl/a/pustynia-lodowa/D1DTBgJNL
Nie trzeba nic do mnie wysyłać z tego tematu!
- 19.05.2020 r.(wtorek)-5b
- 19.05.2020 r.(wtorek)-5c
- 21.05.2020 r.(czwartek)-5a
Temat: Krajobraz śródziemnomorski.
Przeczytaj temat, zapisz punkty w zeszycie i krótko na nie odpowiedz.
- Klimat strefy śródziemnomorskiej.
– (napisz cechy klimatu śródziemnomorskiego i gdzie on występuje – str. 136).
- Świat roślin i zwierząt.
– (napisz, co to jest makia i przykłady zwierząt żyjących w tej strefie – str. 137-138).
- Życie mieszkańców strefy śródziemnomorskiej.
– (napisz czym się zajmują ludzie w tym regionie – str. 138-139 oraz wypisz ciekawe miejsca do zobaczenia – str. 140-141).
Dodatkowo do obejrzenia i przeczytania:
https://epodreczniki.pl/a/nad-morzem-srodziemnym/DQuu4jdTN
https://epodreczniki.pl/a/przyroda-w-klimacie-srodziemnomorskim/D12uqawW1
https://epodreczniki.pl/a/europa-poludniowa—kultura-srodziemnomorska-turystyka/D12jFf1ja
Nie trzeba nic do mnie wysyłać z tego tematu!
- 26.05.2020 r.(wtorek)-5b
- 26.05.2020 r.(wtorek)-5c
- 28.05.2020 r.(czwartek)-5a
Zapisać temat w zeszycie:
Temat: Test z wybranych krajobrazów świata.
Test będzie z tematów:
– Krajobraz pustyni gorącej i pustyni lodowej
– Krajobraz śródziemnomorski
Dla klasy 5a będzie test aktywny przez godzinę w czwartek od godz. 12.00. Kto z klas: 5b i 5c nie pisał to ma drugą szansę napisać! Inaczej jest ocena niedostateczna!
Link do testu: https://www.testportal.pl/test.html?t=yMdr3zEQfi6A