Nauczyciel: Małgorzata Zbytniewska
KLASA 4
Tematy: 1-5 czerwca
Temat: Kraina języka. Określenia. Grupa podmiotu i orzeczenia. – 2 godziny
[podręcznik: s. 279–283; zeszyt ćwiczeń: s. 131–138]
Temat: Czy rozumiesz to, co czytasz? Spotkanie 6. „O tym, co jest najpiękniejsze na świecie”.
Anatol Stern” O tym, co jest najpiękniejsze na świecie”.
[podręcznik: s. 284–288]
– test nr 6 sprawdzający stopień opanowania umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem
Temat: O tym, co jest najpiękniejsze na świecie. Rozmawiamy o wartościach. Anatol Stern
„O tym, co jest najpiękniejsze na świecie”.
[podręcznik: s. 284–289; materiały dodatkowe: WSiPnet. Tworzenie wypowiedzi. Mówienie i pisanie]
Temat: Zakręty ortografii. Wielka litera w tytułach i nazwach świąt. Agnieszka Frączek ”Trudne sąsiedztwo”.
[podręcznik: s. 290–291; zeszyt ćwiczeń: s. 180–184;
Temat: Czy zajączek żył wśród prawdziwych przyjaciół? Ignacy Krasicki „Przyjaciele”
[podręcznik: s. 292–293]
Tematy: 8-25 czerwca
Temat: Dlaczego nie zawsze należy mówić to, co się myśli? Maria Terlikowska „Ziółko”.
[podręcznik: 294–295]
Temat :Kraina języka. Wypowiedzenie i jego części.Podsumowanie.
– wypowiedzenie
– podział wypowiedzeń
– zdanie
– równoważnik zdania
– podmiot
– orzeczenie
– określenia
– grupa podmiotu
– grupa orzeczenia
[podręcznik: s. 296–298]
Temat: Przedstawiamy fragment poznanego utworu w formie komiksu. Astrid Lindgren” Ronja, córka zbójnika”.
[podręcznik: s. 299–303]
Temat: Nasza przyjaźń . Powtórzenie i uporządkowanie treści zawartych w 7. rozdziale pod ręcznika.
Uczeń rozumie pojęcia: określenia, wyraz określany i określający, orzeczenie, pod- miot, grupa podmiotu, grupa orzeczenia – wskazuje podmiot i orzeczenie
– oddziela grupę podmiotu od grupy orzeczenia
– rozwija grupy podmiotów / orzeczeń określeniami
– określa rodzaj podanych zdań ze względu na cel wypowiedzi, sposób wypowiadania oraz obecność orzeczenia
– przekształca zdanie oznajmujące w zdanie pytające i rozkazujące
– przekształca równoważniki w zdania
– omawia schemat budowy listu prywatnego
– pisze list prywatny
– adresuje poprawnie kopertę
Temat: Naśladowanie dźwięków. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/wyrazy-dzwiekonasladowcze-w-poezji-i-prozie/Dg76FM8I1
Temat: Jak opisać świat? Opis- przypomnienie i utrwalenie wiadomości.
http://www.scholaris.pl/zasob/48326?eid[]=PODST&bid=0&iid=0&query=opis+postaci&api=
Temat: Pisownia wyrazów z ó-u. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
http://scholaris.pl/zasob/63782
Temat: Cudze słowa w cudzysłowie.
https://epodreczniki.pl/a/mowienie-o-mowieniu/DQPtjzjAk
Temat: Ludzie listy piszą. List- przypomnienie i utrwalenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/napisz-list-jak-poeta/DrsKcMWwp
Temat: Do czego potrzebny jest tytuł? Redagowanie różnego rodzaju wypowiedzi ustnych i pisemnych –ćwiczenia. Powtórzenie i uporządkowanie wiadomości.
http://scholaris.pl/zasob/104854?bid=0&iid=&query=do+czego+potrzebny+jest&api=
Temat: Recepta na kłopoty z ortografią. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
http://scholaris.pl/zasob/55471?bid=0&iid=&query=piszemy+recept%C4%99&api=
Temat: Książka jest dobra na wszystko. Propozycje lektur w klasie 5.
KLASA 5b
Tematy: 1-5 czerwca
Temat: Blisko natury – piszemy sprawdzian.
Temat: W ogrodzie sztuk.
[podręcznik: s. 251; zeszyt ćwiczeń: s. 112–114]
Temat: Jaki był stosunek Jerzego do własnej twórczości? Kornel Makuszyński” Szaleństwa
panny Ewy”.
[podręcznik: s. 252–256]
Temat: Sporo piszę, więc zostanę pisarzem. Orzeczenie i jego rodzaje. Kraina języka. Różne rodzaje orzeczeń. -2 godziny
[podręcznik: s. 257–259; zeszyt ćwiczeń:s. 163–166]
https://epodreczniki.pl/a/przy-wypowiedzeniu-mysl-o-orzeczeniu/DSRc46hcv -powtórzenie wiadomości z klasy 5.
Tematy: 8-25 czerwca
Temat: Ostatnio na lekcji zdarzyło się coś niezwykłego… – piszemy sprawozdanie.
[podręcznik: s. 269–271; zeszyt ćwiczeń:s. 49–54]
Temat: Dopełnienie – nieznana nam dotąd część zdania. Kraina języka. Dopełnienie.
[podręcznik: s. 278–280; zeszyt ćwiczeń:s. 166–168]
Temat: Ogród sztuki –powtórzenie i uporządkowanie materiału.
– treści zawarte w 6. rozdziale podręcznika
– uosobienie
– porównanie
– ożywienie
– frazeologizm
– martwa natura
– pejzaż
– orzeczenie czasownikowe
– orzeczenie imienne
– dopełnienie
– film dokumentalny, fabularny, animowany
– sprawozdanie
[podręcznik: s. 288–290]
Temat: W jakich okolicznościach to się stało? – poznajemy okolicznik.
[podręcznik: s. 297–299; zeszyt ćwiczeń: s. 169–172]
Temat: To już wiemy! Kraina języka. Podsumowanie wiadomości z klasy V.
Temat: W jaki sposób należy pisać pozdrowienia?
[podręcznik: s. 319–320; zeszyt ćwiczeń: s. 9–11, 13]
Temat: Kilka rad dla osób, które pisać nie potrafią zgodnie z ortografią. Zakręty ortografii. Pisownia em, en, om, on, ą, ę. Agnieszka Frączek ”Malarz szalony”
Temat: Bohaterowie naszych lektur –czy chcielibyśmy mieć takich przyjaciół? Utrwalę umiejętności związane z charakterystyką i oceną bohaterów literackich i filmowych.
http://scholaris.pl/zasob/104826%C2%A0
Temat: Książka czy film? Zastanowię się, czy lepiej przeczytać lekturę, czy obejrzeć adaptację powieści. Propozycja lektur omawianych w klasie 6.
KLASA 8a
Tematy: 1-5 czerwca
Temat: Powtórka z lektur –A.Mickiewicz „Dziady cz.2”
https://lektury.gov.pl/lektura/dziady-czesc-ii%C2%A0
Temat: Mitologia grecka- powtórzenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/na-poczatku-byl-chaos-ale-uporzadkowaly-go-mity/DFMJ5CDEV%C2%A0
Temat: Szybka powtórka przed egzaminem –część 1, część 2, część 3,część 4 -4 godziny
https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200316%20SP_Dzien%201.
https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200317%20SP_Dzien%202.pdf
https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200318%20SP_Dzien%203_ODP.pdf
https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200319%20SP_Dzien%204_ODP.pdf
Tematy: 8-25 czerwca
Temat: Epoki literackie. Powtórzenie wiadomości na temat epok literackich i periodyzacji literatury.
Temat: Sprawdzian na zakończenie nauki w klasie 8.
Temat: Szybka powtórka przed egzaminem –część 7, część 8. – 2 godziny.
https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200324%20SP_Dzien%207_ODP.pdf
http://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200325%20SP_Dzien%208_ODP.pdf%C2%A0
Temat: Wielka powtórka z gramatyki.
http://scholaris.pl/zasob/51588?eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=0&api=%C2%A0
Temat: Świat jest pełen Odysów, czyli wędrówką jest życie człowieka.
http://scholaris.pl/zasob/70636?bid=0&iid=&query=%C5%9Bwiat+jest+pe%C5%82en&api=
Temat: W odpowiedzi na ogłoszenie, czyli redagujemy list motywacyjny. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
http://scholaris.pl/zasob/110665
Temat: Człowiek i jego świat w języku i w gramatyce . Kategorie gramatyczne, części mowy – przypomnienie i utrwalenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/czlowiek-i-jego-swiat-w-jezyku-i-w-gramatyce/D4lYWsbdY%C2%A0
Temat: Jak żyć w wirtualnym świecie?