Nauczyciel: Jakub Basiakowski
Zajęcia zdalne 05.05.2020 – 06.05.2020
05.05.2020
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 34
- Podręcznik strona 34 ilustracja. Należy zwrócić uwagę na tytuł rozdziału „Summer” /same:/ – lato. Uczeń patrzy na ilustrację i mówi jakie zwierzęta kojarzone z latem widzi (pszczoły, motyle oraz żabę). Kolejno nazywamy zwierzęta w języku angielskim pszczoły – bees /bi:z/, motyle – butterflies /bate:flajz/, żaba – frog.
- Podręcznik strona 34 zadanie 1 Posłuchaj i wskaż. Należy odtworzyć nagranie (CD2 ścieżka 21) uczeń słucha nagrania i wskazuje na ilustracji poszczególne zwierzęta, np. Point to the bees. – Wskaż pszczoły, itd. Ćwiczenie powinno się powtórzyć.
- Podręcznik strona 34 zadanie 2 Zaśpiewaj piosenkę o lecie. Należy odtworzyć nagranie (CD2 ścieżka22). Uczeń słucha piosenki. Nagranie powinno się włączać ponownie, uczeń może próbować śpiewać wraz z nagraniem.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
06.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Round up – kontrola postępów w nauce słownictwa z rozdz. 6.
Praca na lekcji:
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 53-54
- Zeszyt ćwiczeń strony 53-54.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_06_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_06_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_06?cc=pl&selLanguage=pl
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
- Słuchanie i śpiewanie piosenki It’s summer (CD2 ścieżka22)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: A great knight – historyjka obrazkowa.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 60
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 49
- W zeszycie należy wypisać następujące zwroty:
- He/She gets up. – On/Ona wstaje.
- He/She has breakfast/a shower. – On/Ona je śniadanie/bierze prysznic.
- He/She goes to school. – On/Ona idzie do szkoły.
- He/She does his/her homework. – On/Ona odrabia swoją pracę domową.
- Podręcznik strona 60 zadanie 1 Posłuchaj i przeczytaj historyjkę „A great knight” (Wielki rycerz). Należy odtworzyć nagranie (CD3 ścieżka 5). Uczeń słucha nagrania i śledzi tekst historyjki podążając za obrazkami. Następnie nagranie należy włączyć ponownie, zatrzymując po każdej kwestii, aby uczeń mógł powtórzyć. Kolejna czynność polega na odczytaniu kwestii z nagrania samodzielnie, na głos bez nagrania.
- Zeszyt ćwiczeń strona 49.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
Zajęcia zdalne 07.05.2020 – 08.05.2020
07.05.2020
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Daily routine – codzienne obowiązki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 59
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 48
- W zeszycie należy wypisać w słupku nowe słownictwo wraz z tłumaczeniem:
- Have a shower – brać prysznic
- Do homework – odrabiać pracę domową
- Have lunch – jeść lancz
- Go to bed – iść spać
- Watch TV – oglądać telewizję
- Go to school – iść do szkoły
- Get up – wstawać (rano)
- Go home – iść do domu
- Podręcznik strona 59 zad. 1 Posłuchaj i wskaż. Powtórz. Należy włączyć nagranie (CD3 ścieżka 2) uczeń słucha zwrotów w języku angielskim i wskazuje odpowiednie obrazki na stronie 59. Następnie należy włączyć kolejne nagranie (CD3 ścieżka 3), uczeń słucha zwrotów i je powtarza.
- Podręcznik strona 59 zad. 3 Posłuchaj i powtórz. Należy włączyć nagranie (CD3 ścieżka 4) uczeń słucha i powtarza zwroty. Po wysłuchaniu nagrania uczeń układa własne pytania z nowo poznanymi wyrażeniami i udziela odpowiedzi (ustnie) tak jak w przykładzie w zadaniu 3 What time do you go to school? – O której godzinie idziesz do szkoły?
- Zeszyt ćwiczeń strona 48.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 34
- Podręcznik strona 34 ilustracja. Należy zwrócić uwagę na tytuł rozdziału „Summer” /same:/ – lato. Uczeń patrzy na ilustrację i mówi jakie zwierzęta kojarzone z latem widzi (pszczoły, motyle oraz żabę). Kolejno nazywamy zwierzęta w języku angielskim pszczoły – bees /bi:z/, motyle – butterflies /bate:flajz/, żaba – frog.
- Podręcznik strona 34 zadanie 1 Posłuchaj i wskaż. Należy odtworzyć nagranie (CD2 ścieżka 21) uczeń słucha nagrania i wskazuje na ilustracji poszczególne zwierzęta, np. Point to the bees. – Wskaż pszczoły, itd. Ćwiczenie powinno się powtórzyć.
- Podręcznik strona 34 zadanie 2 Zaśpiewaj piosenkę o lecie. Należy odtworzyć nagranie (CD2 ścieżka22). Uczeń słucha piosenki. Nagranie powinno się włączać ponownie, uczeń może próbować śpiewać wraz z nagraniem.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Her daily routine/His daily routine – opisywanie czyjegoś rozkładu dnia.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 61
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 50
- Podręcznik strona 61 zadanie 1 Posłuchaj i umieść żetony na właściwych ilustracjach. Powtórz. Najpierw trzeba przygotować siedem żetonów, mogą to być wycięte i ponumerowane od 1-7 fragmenty kartki. Następnie należy popatrzeć na obrazki przedstawiające czynności wykonywane przez Rachel w różnych porach dnia. Teraz należy włączyć nagranie (CD3 ścieżka 6) uczeń słucha i umieszcza żetony na obrazkach w takiej kolejności w jakiej pojawiają się w nagraniu. Potem odtwarzamy nagranie ponownie, zatrzymując po każdej wypowiedzi, aby uczeń mógł na głos powtórzyć zdania, sprawdzając równocześnie czy ponumerowane żetony są umieszczone na obrazkach w odpowiedniej kolejności (od 1 do 7).
- Podręcznik strona 61 zadanie 2 Popatrz na obrazki. Wybierz i napisz w zeszycie. Ponumerowane żetony trzeba pozostawić na obrazkach w zadaniu pierwszym. Teraz należy zapisać w zeszycie wyrazy z ramki, których brakuje w zdaniach, w tej samej kolejności co w nagraniu (czyli w kolejności zgodnej z numeracją na żetonach).
- Zeszyt ćwiczeń strona 50.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
08.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Summer in Teetops Town – wprowadzenie słownictwa związanego z latem.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 65-57
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 56
- Podręcznik strona 56 zadanie 1 Jaką mamy dziś pogodę? Spójrz, wybierz i powiedz na głos. Należy przyjrzeć się ilustracji i wybrać pasujący opis pogody (It’s sunny /yc sani/ – Jest słonecznie).
- Podręcznik strona 56 zadanie 2 Przeczytaj, odszukaj i nazwij. Następnie zapisz i zilustruj słowa w zeszycie. Trzeba odszukać obiekty na ilustracji, wskazać je i nazwać na głos: a bee /e bi:/, a boat /e bout/, a frog, a ball. Potem, uczeń wykonuje ilustracje w zeszycie i je podpisuje.
- Podręcznik strona 57 zadanie 3 Posłuchaj wskaż i powtórz. W ramce znajdują się następujące wyrazy: a whistle – gwizdek, a pitch – boisko, googles – gogle, a pool – basen, a towel – ręcznik, a coach – trener. Odtwarzamy nagranie (CD3 ścieżka 1) unczeń słucha, powtarza i wskazuje na ilustracji obrazki odpowiadające wyrazom związanym ze sportami.
- Podręcznik strona 57 zadanie 4 Zaśpiewaj piosenkę Summer (CD3 ścieżka 2.
- Zeszyt ćwiczeń strona 56.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
- Słuchanie i śpiewanie piosenki It’s summer (CD2 ścieżka22)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: A great knight – historyjka obrazkowa.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 60
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 49
- W zeszycie należy wypisać następujące zwroty:
- He/She gets up. – On/Ona wstaje.
- He/She has breakfast/a shower. – On/Ona je śniadanie/bierze prysznic.
- He/She goes to school. – On/Ona idzie do szkoły.
- He/She does his/her homework. – On/Ona odrabia swoją pracę domową.
- Podręcznik strona 60 zadanie 1 Posłuchaj i przeczytaj historyjkę „A great knight” (Wielki rycerz). Należy odtworzyć nagranie (CD3 ścieżka 5). Uczeń słucha nagrania i śledzi tekst historyjki podążając za obrazkami. Następnie nagranie należy włączyć ponownie, zatrzymując po każdej kwestii, aby uczeń mógł powtórzyć. Kolejna czynność polega na odczytaniu kwestii z nagrania samodzielnie, na głos bez nagrania.
- Zeszyt ćwiczeń strona 49.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
12.05.2020
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 35
- Podręcznik strona 35 zadanie 1 Posłuchaj i wskaż. Na początku należy przyjrzeć się zwierzętom na ilustracji. Następnie włączamy nagranie (CD 2 ścieżka 24) zadaniem ucznia jest słuchać nazw i odgłosów zwierząt i wskazywać zwierzę na ilustracji ilekroć usłyszy jego nazwę.
- Podręcznik strona 35 zadanie 1 Powtórz. Uczeń usłyszy wszystkie słowa jeszcze raz, ale tym razem jego zadaniem jest powtarzać na głos nazwy zwierząt równocześnie wskazując je na ilustracji (CD 2 ścieżka 25).
- Podręcznik strona 35 zadanie 1 Powiedz wyliczankę. Tym razem uczeń usłyszy jak inne dzieci wymawiają nazwy zwierząt, a jego zadaniem będzie słuchanie wyliczanki i powtarzanie wyrazów razem z dziećmi z nagrania (CD 2 ścieżka 26). Wyliczankę można włączyć ponownie, aby uczeń mógł ją dobrze opanować.
- Podręcznik strona 35 zadanie 2 Zaśpiewaj piosenkę o zwierzętach. Odtwarzamy nagranie (CD 2 ścieżka 27) uczeń słucha piosenki. Po wysłuchaniu włączamy piosenkę po raz kolejny, uczeń słucha i naśladuje gestami zwierzęta pojawiające się w piosence (np. naśladuje lecącą pszczołę, macha ramionami jak lecący ptak, itd.). Piosenkę można odtwarzać kilka razy, aby uczeń mógł opanować słowa.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
13.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: My clothes – rozpoznawanie i zapisywanie nazw ubrań.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 58
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 57
- Pod tematem zapisujemy nowe słownictwo wraz z tłumaczeniem:
- a T-shirt – koszulka
- a tracksuit – dres
- a skirt – spódnica
- trousers – spodnie
- shorts – krótkie spodnie
- a dress – sukienka
- trainers – obuwie sportowe
- sandals – sandały
- Podręcznik strona 58 zadanie 1 Posłuchaj i wskaż. Powtórz. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 4) uczniowie słuchają nazw ubrań i wskazują je na ilustracji. Każda nazwa pojawi się trzykrotnie, najpierw w kolejności zgodnej z numeracją, następnie w dowolnej. Następnie uczeń będzie słuchał nazw ubrań i powtarzał słowa (CD 3 ścieżka 5).
- Podręcznik strona 58 zadanie 2 Wyrecytuj. Włączamy nagranie (CD 3 ścieżka 6) uczeń słucha i stara się powtarzać. Nagranie odtwarzamy ponownie, aby uczeń mógł opanować słowa wyliczanki.
- Zeszyt ćwiczeń strona 57.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
- Słuchanie i śpiewanie piosenki The animal song (CD2 ścieżka 27)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What’s the time? – podawanie godziny.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 62
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 51
- W zeszycie pod tematem należy zapisać zwroty:
- What’s the time? – Która jest godzina?
- It’s quarter to seven (6:45). – Jest za kwadrans siódma.
- It’s quarter past seven (7:15). – Jest kwadrans po siódmej.
- Podręcznik strona 62 zadanie 1 Posłuchaj i przeczytaj. Powtórz. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 8) uczeń słucha nagranie śledząc i czytając tekst. Teraz odtwarzamy kolejne nagranie (CD 3 ścieżka 9) zadaniem ucznia jest słuchanie i powtarzanie zdań śledząc tekst.
- Podręcznik strona 62 zadanie 2 Posłuchaj i wskaż odpowiednie obrazki. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 10) zadaniem ucznia jest wskazywanie odpowiedniego obrazka z godziną zgodnie z tekstem, który usłyszy w nagraniu.
- Podręcznik strona 62 zadanie 3 Narysuj w zeszycie pięć zegarów. Posłuchaj i narysuj godzinę. W zeszycie należy narysować pięć tarcz zegarów i ponumerować je od 1 do 5. Następnie włączamy nagranie (CD 3 ścieżka 11) zadaniem ucznia jest dorysować wskazówki na tarczach zgodnie z usłyszanymi godzinami w nagraniu (odpowiedzi: 1 half past seven/7:30, 2 quarter to ten/9:45, 3 quarter past two/2:15, 4 eleven o’clock/11:00, 5 quarter to one/12:45).
- Zeszyt ćwiczeń strona 51.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
14.05.2020
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Her daily routine/His daily routine – opisywanie czyjegoś rozkładu dnia.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 61
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 50
- Podręcznik strona 61 zadanie 1 Posłuchaj i umieść żetony na właściwych ilustracjach. Powtórz. Najpierw trzeba przygotować siedem żetonów, mogą to być wycięte i ponumerowane od 1-7 fragmenty kartki. Następnie należy popatrzeć na obrazki przedstawiające czynności wykonywane przez Rachel w różnych porach dnia. Teraz należy włączyć nagranie (CD3 ścieżka 6) uczeń słucha i umieszcza żetony na obrazkach w takiej kolejności w jakiej pojawiają się w nagraniu. Potem odtwarzamy nagranie ponownie, zatrzymując po każdej wypowiedzi, aby uczeń mógł na głos powtórzyć zdania, sprawdzając równocześnie czy ponumerowane żetony są umieszczone na obrazkach w odpowiedniej kolejności (od 1 do 7).
- Podręcznik strona 61 zadanie 2 Popatrz na obrazki. Wybierz i napisz w zeszycie. Ponumerowane żetony trzeba pozostawić na obrazkach w zadaniu pierwszym. Teraz należy zapisać w zeszycie wyrazy z ramki, których brakuje w zdaniach, w tej samej kolejności co w nagraniu (czyli w kolejności zgodnej z numeracją na żetonach).
- Zeszyt ćwiczeń strona 50.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What time do you get up? – wypowiadanie się na temat rutynowych czynności, podawanie czasu.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 63
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 52
- Podręcznik strona 63 zadanie 1 Posłuchaj i powtórz. Posłuchaj i napisz w zeszycie. Włączamy nagranie z pięcioma krótkimi rozmowami (CD 3 ścieżka 12) zadaniem ucznia jest powtarzanie pytań i odpowiedzi. Ponownie odtwarzamy nagranie, uczeń zapisuje w zeszycie godziny pojawiające się w rozmowach nawiązujących do zdjęć 2-5. Po wysłuchaniu poszczególnej rozmowy uczeń zapisuje w zeszycie godziny liczbami (np. 7:00, itd.), ale nie rysuje zegara.
- Podręcznik strona 63 zadanie 2 Przerysuj tabelę to zeszytu i uzupełnij rubrykę „Me”. Uczeń przerysowuje tabelę do zeszytu bez rubryk Friend 1 i Friend 2. Następnie zadaje na głos pytanie tak jak we wzorze: What time do you (get up)? I udziela odpowiedzi: I get up at (seven o’clock). Następnie w rubryce Me wpisuje godziny wykonywania poszczególnych aktywności zgodnie z własnymi odpowiedziami.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 35
- Podręcznik strona 35 zadanie 1 Posłuchaj i wskaż. Na początku należy przyjrzeć się zwierzętom na ilustracji. Następnie włączamy nagranie (CD 2 ścieżka 24) zadaniem ucznia jest słuchać nazw i odgłosów zwierząt i wskazywać zwierzę na ilustracji ilekroć usłyszy jego nazwę.
- Podręcznik strona 35 zadanie 1 Powtórz. Uczeń usłyszy wszystkie słowa jeszcze raz, ale tym razem jego zadaniem jest powtarzać na głos nazwy zwierząt równocześnie wskazując je na ilustracji (CD 2 ścieżka 25).
- Podręcznik strona 35 zadanie 1 Powiedz wyliczankę. Tym razem uczeń usłyszy jak inne dzieci wymawiają nazwy zwierząt, a jego zadaniem będzie słuchanie wyliczanki i powtarzanie wyrazów razem z dziećmi z nagrania (CD 2 ścieżka 26). Wyliczankę można włączyć ponownie, aby uczeń mógł ją dobrze opanować.
- Podręcznik strona 35 zadanie 2 Zaśpiewaj piosenkę o zwierzętach. Odtwarzamy nagranie (CD 2 ścieżka 27) uczeń słucha piosenki. Po wysłuchaniu włączamy piosenkę po raz kolejny, uczeń słucha i naśladuje gestami zwierzęta pojawiające się w piosence (np. naśladuje lecącą pszczołę, macha ramionami jak lecący ptak, itd.). Piosenkę można odtwarzać kilka razy, aby uczeń mógł opanować słowa.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
15.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Party clothes – opisywanie noszonych ubrań.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 59
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 58
- Podręcznik strona 59 zadanie 1 Spójrz i napisz zdania w zeszycie. Najpierw należy uzupełnić luki w wypowiedziach dzieci nazwami kolorów oraz ubrań, a następnie napisać uzupełnione zdania w zeszycie.
- Podręcznik strona 59 zadanie 2 Zaśpiewaj piosenkę Party clothes. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 7) uczeń słucha piosenki i odgrywa czynności (np. zakładanie i zdejmowanie kapelusza, itd.). Put on oznacza zakładać, a take it off oznacza zdejmować.
- Zeszyt ćwiczeń strona 58.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What’s the time? – podawanie godziny.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 62
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 51
- W zeszycie pod tematem należy zapisać zwroty:
- What’s the time? – Która jest godzina?
- It’s quarter to seven (6:45). – Jest za kwadrans siódma.
- It’s quarter past seven (7:15). – Jest kwadrans po siódmej.
- Podręcznik strona 62 zadanie 1 Posłuchaj i przeczytaj. Powtórz. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 8) uczeń słucha nagranie śledząc i czytając tekst. Teraz odtwarzamy kolejne nagranie (CD 3 ścieżka 9) zadaniem ucznia jest słuchanie i powtarzanie zdań śledząc tekst.
- Podręcznik strona 62 zadanie 2 Posłuchaj i wskaż odpowiednie obrazki. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 10) zadaniem ucznia jest wskazywanie odpowiedniego obrazka z godziną zgodnie z tekstem, który usłyszy w nagraniu.
- Podręcznik strona 62 zadanie 3 Narysuj w zeszycie pięć zegarów. Posłuchaj i narysuj godzinę. W zeszycie należy narysować pięć tarcz zegarów i ponumerować je od 1 do 5. Następnie włączamy nagranie (CD 3 ścieżka 11) zadaniem ucznia jest dorysować wskazówki na tarczach zgodnie z usłyszanymi godzinami w nagraniu (odpowiedzi: 1 half past seven/7:30, 2 quarter to ten/9:45, 3 quarter past two/2:15, 4 eleven o’clock/11:00, 5 quarter to one/12:45).
- Zeszyt ćwiczeń strona 51.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Summer and animals – wprowadzenie słownictwa, śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
- Słuchanie i śpiewanie piosenki The animal song (CD2 ścieżka 27)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
19.05.2020
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Historyjka Honey bees – słuchanie i odgrywanie historyjki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 36
- Podręcznik strona 36 zadanie 1 Posłuchaj. Odtwarzamy nagranie (CD 2 ścieżka 29) uczeń słucha historyjki i patrzy na obrazki w podręczniku.
- Następnie odtwarzamy historyjkę ponownie, zadaniem ucznia jest słuchać i wskazywać palcem właściwe obrazki w trakcie słuchania.
- Odwarzamy historyjkę jeszcze raz. Tym razem zatrzymujemy nagranie po każdej wypowiedzi, a uczeń powtarza.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
20.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: A new dress – ćwiczenia w słuchaniu i rozumowaniu opowiadania.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 60-61
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 59
- Podręcznik strona 60 zadanie 1 Spójrz i posłuchaj. Gdzie rozgrywa się opowiadanie? Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 9) najpierw uczeń usłyszy efekty dźwiękowe, a jego zadaniem będzie odgadnięcie, gdzie rozgrywa się opowiadanie (odgłosy festynu).
- Uczeń słucha nagrania, podczas gdy śledzi tekst na odpowiednich obrazkach.
- Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 10) uczeń czyta tekst w trakcie słuchania i wskazuje czytane wyrazy. Jeżeli uczeń ma trudności z nadążeniem, można zatrzymywać nagranie.
- Zeszyt ćwiczeń strona 59.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Historyjka Honey bees – słuchanie i odgrywanie historyjki.
Praca na lekcji:
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: My blog: My daily routine – tworzenie wpisu na blogu: mój typowy dzień.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 64
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 52
- Podręcznik strona 64 zadanie 1 Przeczytaj wpis na blogu. Layla napisała na blogu o swoim przyjacielu, Joshu. Uczeń czyta wpis.
- Podręcznik strona 64 zadanie 2 Stwórz wpis do umieszczenia na blogu. Zapisz go w zeszycie. Należy spojrzeć na tekst z lukami widoczny na dole strony. Należy go przepisać do zeszytu uzupełniając luki, podając informacje o swoim przyjacielu/przyjaciółce, o tym co robi każdego dnia tak, jak jest to opisane w tekście w zadaniu pierwszym.
- Zeszyt ćwiczeń strona 52.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
21.05.2020
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What time do you get up? – wypowiadanie się na temat rutynowych czynności, podawanie czasu.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 63
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 52
- Podręcznik strona 63 zadanie 1 Posłuchaj i powtórz. Posłuchaj i napisz w zeszycie. Włączamy nagranie z pięcioma krótkimi rozmowami (CD 3 ścieżka 12) zadaniem ucznia jest powtarzanie pytań i odpowiedzi. Ponownie odtwarzamy nagranie, uczeń zapisuje w zeszycie godziny pojawiające się w rozmowach nawiązujących do zdjęć 2-5. Po wysłuchaniu poszczególnej rozmowy uczeń zapisuje w zeszycie godziny liczbami (np. 7:00, itd.), ale nie rysuje zegara.
- Podręcznik strona 63 zadanie 2 Przerysuj tabelę to zeszytu i uzupełnij rubrykę „Me”. Uczeń przerysowuje tabelę do zeszytu bez rubryk Friend 1 i Friend 2. Następnie zadaje na głos pytanie tak jak we wzorze: What time do you (get up)? I udziela odpowiedzi: I get up at (seven o’clock). Następnie w rubryce Me wpisuje godziny wykonywania poszczególnych aktywności zgodnie z własnymi odpowiedziami.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: We’re having a party – piosenka.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 65
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 53
- Podręcznik strona 65 zadanie 1 Zaśpiewaj. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 14), uczeń słucha i śledzi tekst w podręczniku. Następnie odtwarzamy nagranie ponownie, uczeń słucha i śpiewa piosenkę.
- Zeszyt ćwiczeń strona 53.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Historyjka Honey bees – słuchanie i odgrywanie historyjki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 36
- Podręcznik strona 36 zadanie 1 Posłuchaj. Odtwarzamy nagranie (CD 2 ścieżka 29) uczeń słucha historyjki i patrzy na obrazki w podręczniku.
- Następnie odtwarzamy historyjkę ponownie, zadaniem ucznia jest słuchać i wskazywać palcem właściwe obrazki w trakcie słuchania.
- Odwarzamy historyjkę jeszcze raz. Tym razem zatrzymujemy nagranie po każdej wypowiedzi, a uczeń powtarza.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
22.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: I’m wearing a pink dress – opisywanie w co jest się ubranym.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 61
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 60
- W zeszycie pod tematem należy zapisać zwrot: I’m wearing a (pink dress) and (brown sandals). – Mam na sobie/noszę (różową sukienkę) i (brązowe sandały).
Należy zwrócić uwagę na zwrot: I’m wearing, co oznacza Mam na sobie/Noszę/Jestem ubrany/ubrana w…
- Podręcznik strona 61 zadanie 1 Posłuchaj i powtórz. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 11), w którym dzieci mówią w co są ubrane. Uczeń powtarza wypowiedzi i śledzi tekst w książce. Następnie nagranie należy odtworzyć ponownie, aby uczeń mógł powtórzyć wypowiedzi kolejny raz. Po ponownym powtórzeniu uczeń tworzy według wzoru zdania o sobie samym.
- Podręcznik strona 61 zadanie 2 Ułóż z podanych wyrazów zdania i zapisz je w zeszycie. Wskazuj odpowiednie obrazki, wypowiadając zdania na głos.
- Zeszyt ćwiczeń strona 60.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: My blog: My daily routine – tworzenie wpisu na blogu: mój typowy dzień.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 64
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 52
- Podręcznik strona 64 zadanie 1 Przeczytaj wpis na blogu. Layla napisała na blogu o swoim przyjacielu, Joshu. Uczeń czyta wpis.
- Podręcznik strona 64 zadanie 2 Stwórz wpis do umieszczenia na blogu. Zapisz go w zeszycie. Należy spojrzeć na tekst z lukami widoczny na dole strony. Należy go przepisać do zeszytu uzupełniając luki, podając informacje o swoim przyjacielu/przyjaciółce, o tym co robi każdego dnia tak, jak jest to opisane w tekście w zadaniu pierwszym.
- Zeszyt ćwiczeń strona 52.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Historyjka Honey bees – słuchanie i odgrywanie historyjki.
Praca na lekcji:
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/
26.05.2020
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Animals – nazywanie zwierząt.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 37
- Podręcznik strona 37 zadanie 1 Narysuj po śladzie i pokoloruj. Posłuchaj, wskaż i powiedz, co to jest. Najpierw uczeń rysuje po wykropkowanych miejscach, następnie koloruje obrazki zwierząt. Włączamy nagranie (CD 2 ścieżka 30), zatrzymujemy nagranie po każdym odgłosie, aby uczeń mógł wskazać odpowiedni obrazek i nazwać zwierzę (a dog – pies, a cat – kot, a bird – ptak, a bee – pszczoła, a frog – żaba).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
27.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Me and my clothes – opisywanie ubrań.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 62
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 61
- Podręcznik strona 62 zadanie 1 Posłuchaj i umieść żetony na właściwych polach w tabeli. Potem narysuj Vladę i Katie w zeszycie. Za żetony mogą posłużyć wycięte fragmenty kartki papieru. Włączamy nagranie (CD 3 ścieżka 12) uczeń słucha nagranie, w którym dzieci opowiadają w co są ubrane (najpierw Vlada, a następnie Katie) i zaznacza żetonami właściwe pola. Nagranie można powtarzać i zatrzymywać po każdej wypowiedzi, aby uczeń miał czas na zaznaczenie poprawnej odpowiedzi. Po zaznaczeniu należy w zeszycie pod tematem narysować dwójkę dzieci w odpowiednich ubraniach i kolorach zgodnie z zaznaczonymi polami w tabeli.
- Podręcznik strona 62 zadanie 2 Przeczytaj opis, a następnie narysuj i opisz siebie w zeszycie. Najpierw należy odczytać tekst w dymku, w którym Mark opisał w co jest ubrany. Następnie uczeń wykonuje rysunek siebie w zeszycie i w dymku pisze w co jest ubrany. Za wzór może posłużyć opis w zadaniu.
- Zeszyt ćwiczeń strona 61.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Animals – nazywanie zwierząt.
Praca na lekcji:
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Round up – powtórzenie słownictwa i struktur z rozdziału 5.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 66-67
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 54-55
- Podręcznik strona 66 zadanie 1 Popatrz na zegary i zapisz w zeszycie godziny.
- Podręcznik strona 66 zadanie 2 Zapisz w zeszycie. Należy uzupełnić zdania brakującymi wyrazami, np. She goes to school at 8:00, itd.
- Podręcznik strona 66 zadanie 3 Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Uczeń czyta pytania i zapisuje w zeszycie odpowiedzi dotyczące jego samego, np. What time do you get up? (O której godzinie wstajesz?) – I get up at (7:00).
- Podręcznik strona 67 zadanie 4 Posłuchaj i wskaż odpowiednie obrazki. Odpowiedz. Uczeń czyta pytania, następnie odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 16) uczeń słucha nagrania i wskazuje odpowiednią odpowiedź a,b lub c.
- Zeszyt ćwiczeń strony 54-55
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
28.05.2020
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: We’re having a party – piosenka.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 65
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 53
- Podręcznik strona 65 zadanie 1 Zaśpiewaj. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 14), uczeń słucha i śledzi tekst w podręczniku. Następnie odtwarzamy nagranie ponownie, uczeń słucha i śpiewa piosenkę.
- Zeszyt ćwiczeń strona 53.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Layla’s Project: Wild animals – słownictwo dotyczące dzikich zwierząt.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 70
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 57
- W zeszycie pod tematem należy wypisać nowe słownictwo związane z dzikimi zwierzętami:
- a lion – lew
- a tiger – tygrys
- a monkey – małpa
- a parrot – papuga
- a fox – lis
- an elephant – słoń
- a snake – wąż
- a bear – niedźwiedź
- a swan – łabędź
- Podręcznik strona 70 zadanie 1 Posłuchaj i przeczytaj. Odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 19) uczeń słucha i wskazuje odpowiednie obrazki. Następnie odtwarzamy nagranie ponownie, zadaniem ucznia jest słuchać i śledzić tekst w książce. Potem uczeń powinien odczytać tekst samodzielnie na głos.
- Podręcznik strona 70 zadanie 2 Odpowiedz wykorzystując informacje z projektu z zadania 1-go. W zeszycie należy napisać same odpowiedzi.
- Is the zebra from Africa? (Czy zebra jest z Afryki?)
- Has the tiger got stripes? (Czy tygrys ma paski?)
- Can the blue tang swim? (Czy Pokolec Królewski potrafi pływać?)
- Where is the giant panda from? (Skąd jest Panda Wielka?)
- What is your favourite wild animal? (Jakie jest twoje ulubione dzikie zwierzę?)
- Zeszyt ćwiczeń strona 57.
- Słowniczek obrazkowy: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_06_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_06_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3: https://www.eslgamesplus.com/zoo-animals-esl-vocabulary-memory-game/
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Animals – nazywanie zwierząt.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) s. 37
- Podręcznik strona 37 zadanie 1 Narysuj po śladzie i pokoloruj. Posłuchaj, wskaż i powiedz, co to jest. Najpierw uczeń rysuje po wykropkowanych miejscach, następnie koloruje obrazki zwierząt. Włączamy nagranie (CD 2 ścieżka 30), zatrzymujemy nagranie po każdym odgłosie, aby uczeń mógł wskazać odpowiedni obrazek i nazwać zwierzę (a dog – pies, a cat – kot, a bird – ptak, a bee – pszczoła, a frog – żaba).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
29.05.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Round up – kontrola postępów w nauce słownictwa z rozdziału 7.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s. 63
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 62
- Podręcznik strona 63 zadanie 2 Posłuchaj nagrania i umieść żetony na właściwych obrazkach. Następnie zapisz wyrazy w zeszycie. Należy przygotować 6 ponumerowanych, wyciętych fragmentów z kartki papieru. Włączamy nagranie (CD 3 ścieżka 13) uczeń słucha nagrania i umieszcza żetony w odpowiedniej kolejności na ilustracjach. Nagranie należy powtórzyć, aby uczeń upewnił się czy umieścił żetony prawidłowo. Jeżeli jest potrzeba, nagranie można zatrzymywać po każdym fragmencie.
- Podręcznik strona 63 zadanie 3 Spójrz na obrazek i napisz w zeszycie. Uczeń patrzy na ubranie Petal i w zeszycie dokańcza wypowiedź dziewczynki, w którym opisuje w co jest ubrana (tak jak w opisie Marka w zadaniu 2 na stronie 62).
- Zeszyt ćwiczeń strona 62.
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 3:
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_07?cc=pl&selLanguage=pl
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Round up – powtórzenie słownictwa i struktur z rozdziału 5.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 66-67
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 54-55
- Podręcznik strona 66 zadanie 1 Popatrz na zegary i zapisz w zeszycie godziny.
- Podręcznik strona 66 zadanie 2 Zapisz w zeszycie. Należy uzupełnić zdania brakującymi wyrazami, np. She goes to school at 8:00, itd.
- Podręcznik strona 66 zadanie 3 Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Uczeń czyta pytania i zapisuje w zeszycie odpowiedzi dotyczące jego samego, np. What time do you get up? (O której godzinie wstajesz?) – I get up at (7:00).
- Podręcznik strona 67 zadanie 4 Posłuchaj i wskaż odpowiednie obrazki. Odpowiedz. Uczeń czyta pytania, następnie odtwarzamy nagranie (CD 3 ścieżka 16) uczeń słucha nagrania i wskazuje odpowiednią odpowiedź a,b lub c.
- Zeszyt ćwiczeń strony 54-55
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online z zegarem:
Telling Time, Daily Routines ESL Interactive Vocabulary Board Game
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-3?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_05-4?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Animals – nazywanie zwierząt.
Praca na lekcji:
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
- Gra online 2: https://www.eslgamesplus.com/pets-vocabulary-esl-memory-game-dog-cat/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/colors-vocabulary-esl-memory-game/