Klasa: 1b
- 17.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):
Temat nr 28.
(przeniesiony z 10 kwietnia, bo to już był okres ferii świątecznych)
- 24.04.2020 r. (piątek)
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):
Temat nr 29.
(W miarę możliwości proszę o przysłanie jednego zdjęcia ekranu z dowolnym ćwiczeniem z tego tematu).
Klasa: 3b
- 15.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):
Temat nr 29.
- 22.04.2020 r.
Ćwiczenia z płytą (w miarę możliwości, czyli jeśli posiadasz laptop, komputer):
Temat nr 30.
(W miarę możliwości proszę o przysłanie jednego zdjęcia ekranu z dowolnym ćwiczeniem z tego tematu).
Klasa: 5 c
- 16.04.2020 r.
Uwaga: Temat był zadany na 9.04.2020 r. (czwartek), ale ponieważ było to już dzień ferii świątecznych, to został przeniesiony na dzisiaj – kto go opracował, to już nie robi… 😉 To druga lekcja tematu z 2 kwietnia.
Temat: Krótka historia. Sterowanie animacją.
-przeczytać temat, od str. 87 – 92 (kto jeszcze nie przeczytał);
– jeśli masz możliwość (komputer, internet) a nie masz komercyjnego (płatnego) programu MS PowerPoint nie przejmuj się! Możesz ściągnąć i zainstalować sobie darmowy pakiet OpenOffice. W tym pakiecie program do prezentacji nosi nazwę Impress. Oczywiście wcześniej spytaj rodziców czy możesz to zrobić! Wtedy możesz w domu wykonać podobną prezentacje jak robiłeś(aś) w szkole, stosując to, co dziś poznałeś(aś).
Jeśli masz możliwości techniczne, to wykonaj prezentację jak w podręczniku o rozmowie kota i myszy i prześlij mi na e-mail (w ciągu tygodnia). Jeśli jest to za trudne dla Ciebie, prześlij dowolną inną prezentację np. Album fotograficzny (jaki robiłeś(aś) na lekcji).
Jeśli nie masz możliwości, prześlij zdjęcie strony zeszytu z tematem i notatką: przepisz porady z ramek „Zapamiętaj” ze stron: 85, 91, 98 w podręczniku.
- 23.04.2020 r. (czwartek)
Temat: Podsumowanie wiadomości i umiejętności o tworzeniu prezentacji.
– jeśli masz możliwości techniczne (komputer. program) to wykonaj zad. 1 lub 6 lub 7 lub 8 (tylko jedno) str. 100 i prześlij do mnie. Ilość slajdów maksymalnie 10 (w ciągu tygodnia).
– jeśli nie masz możliwości technicznych, spróbuj napisać na dany temat (zadanie np. 1.) w zeszycie (np. jak przygotowuję ulubioną potrawę – zad. 1), ewentualnie narysować obrazek lub wkleić zdjęcie, jeśli masz możliwość (np. potrawy) i prześlij do mnie zdjęcie tej strony z zeszytu (w ciągu tygodnia).
- 30.04.2020 r. (czwartek)
Temat: Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji.
Przeczytaj temat z podręcznika.
– jeśli masz możliwości techniczne to zainstaluj sobie darmowy program Pivot Animator i wykonaj proste animacje z pierwszej części tematu.
Nic nie trzeba przesyłać z tej lekcji.
Klasa: 6 a
- 17.04.2020 r.
Uwaga: Temat był zadany na 10.04.2020 r. (piątek), ale ponieważ było to już dzień ferii świątecznych, to jest przeniesiony na dzisiaj – jest to druga lekcja tego tematu.
Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha.
Kto jeszcze nie zrobił tego, co było 2 tyg. temu to wykonuje te czynności:
– zapisz temat w zeszycie;
-przeczytaj temat, str. 87 – 92, zapoznaj się, jak można założyć konto online na stronie Scratcha;
– jeśli masz możliwość (komputer, internet) załóż konto na stronie Scratcha, zachowując bezpieczeństwo (czytaj: strona 87-88) i na swoim koncie wykonaj dowolne zadanie, z tych które robiłeś(aś) w klasie (z tego działu).
Uwaga: Zrób zdjęcie ekranu ze Scratchem i zadaniem, które zrobiłeś, tak by był widoczny twój Nick i prześlij do mnie i napisz które zadanie robiłeś.
Kto nie ma możliwości pracy ze Scratchem, pod tematem przepisuje zasady pracy online w Scratchu (ramka, str. 92 w podręczniku) oraz przepisuje historię Pac-Mana (poszukaj ją gdzieś w tym dziale podręcznika) i przesyła zdjęcie strony z zeszytu.
- 24.04.2020 r. (piątek).
Temat: Podsumowanie wiadomości.
– (wykonaj w Scratchu jedno z zadań: 1, 2 lub 5, str. 94 w podręczniku lub dowolny program z wcześniejszych tematów, o ile masz takie możliwości: komputer, internet itp.);
Podaję link do pliku instalacyjnego programu Scratch, jeśli masz możliwość zainstalowania go na komputerze:
https://downloads.scratch.mit.edu/desktop/Scratch%20Desktop%20Setup%203.9.0.exe
Uwaga: Kto jeszcze nic nie przesłał do mnie, przesyła to, co było zadane w lekcji poprzedniej!
Klasa: 6 b
- 20.04.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości (c.d.)
– (wykonaj w Scratchu jedno z zadań: 1, 2 lub 5, str. 94 w podręczniku lub dowolny program z wcześniejszych tematów, o ile masz takie możliwości: komputer, internet itp.);
Podaję link do pliku instalacyjnego programu Scratch, jeśli masz możliwość zainstalowania go na komputerze:
https://downloads.scratch.mit.edu/desktop/Scratch%20Desktop%20Setup%203.9.0.exe
Uwaga: Zrób zdjęcie ekranu ze Scratchem i zadaniem, które zrobiłeś, tak by był widoczny twój Nick (jeśli robisz online) i prześlij do mnie i napisz które zadanie robiłeś (w ciągu tygodnia).
Kto nie ma możliwości pracy ze Scratchem, pod tematem przepisuje zasady pracy online w Scratchu (ramka, str. 92 w podręczniku) oraz przepisuje historię Pac-Mana (poszukaj ją gdzieś w tym dziale podręcznika) i przesyła zdjęcie strony z zeszytu.
- 27.04.2020 r. (poniedziałek)
Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy.
– Napisz temat i przeczytaj. Jeśli masz możliwości techniczne, spróbuj sobie ściągnąć darmowy program GIMP i zapoznać się z nim, wg podręcznika – str. 96 – 101. Reszta na przyszłej lekcji.