Nauczyciel: Jakub Basiakowski
26.03.2020
Klasa IIIa I IIIb
Temat zajęć: The castle banquet – historyjka obrazkowa.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 46
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 38
- Podręcznik strona 46 zad. 1 Posłuchaj i przeczytaj historyjkę (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej.)
- Podręcznik strona 46 zad. 2 Popatrz na Królestwo Treetops. Gdzie historyjka ma miejsce?
- Zeszyt ćwiczeń strona 38 zad. 1
- Ćwiczenie zwrotu: What do you have for breakfast? (Co jesz na śniadanie?) – I have toast with jam. (Jem tost z dżemem.)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/food-drinks-esl-interactive-vocabulary-board-game/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Numbers – liczebniki 1-5, mówienie wyliczanki i śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.28
- Podręcznik strona 28 zad. 1 Posłuchaj i wskaż. Powiedz wyliczankę.
Należy poprosić ucznia, aby powiedział ile książek znajduje się na każdym obrazku, Trzeba zwrócić uwagę, że liczba książek odpowiada liczbie oczek na kostce w rogu każdego obrazka. Uczniowie usłyszą nagranie z angielskimi liczebnikami 1-5 (CD 2 ścieżka 11) (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej).
Po usłyszeniu liczby uczeń powinien wskazać odpowiedni obrazek.
Następnie uczeń usłyszy nagranie z liczebnikami po raz kolejny, teraz jednak powinien powtarzać na głos i pokazywać odpowiedni obrazek (CD 2 ścieżka 12).
Wyliczanka – w kolejnym nagraniu uczeń usłyszy wyliczankę, w której inne dzieci liczą po angielsku (CD 2 ścieżka 13). Nagranie należy powtarzać, aż dziecko opanuje wyliczankę i będzie w stanie ją powiedzieć samodzielnie (CD 2 ścieżka 14).
- Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).
Przed wysłuchaniem piosenki należy przypomnieć angielskie liczebniki 1-5 wskazując po kolei obrazki z zadania pierwszego. Przy pierwszym odtworzeniu piosenki uczeń powinien patrzeć na obrazki z poprzedniego zadania. Przy kolejnym odtworzeniu powinien liczyć książki na obrazkach podczas słuchania, a przy następnym należy zachęcić ucznia, aby klaskał odpowiednią ilość razy zgodnie z piosenką. Kiedy uczeń poczuje się wystarczająco pewnie, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD 2 ścieżka 16).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
- Ćwiczenie zwrotów: Do you like broccoli? (Czy lubisz brokuły?) – Yes, I do. (Tak, lubię.) – No, I don’t. (Nie, nie lubię).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/fast-food-esl-vocabulary-memory-game-hamburger-bread-hot-dog/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
- Ćwiczenie zwrotów: Do you like broccoli? (Czy lubisz brokuły?) – Yes, I do. (Tak, lubię.) – No, I don’t. (Nie, nie lubię).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/fast-food-esl-vocabulary-memory-game-hamburger-bread-hot-dog/
27.03.2020
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego pod adresem: angielski3a@idsl.pl
Klasa IIa
Temat zajęć: There’s a lamp on the table – opisywanie położenia przedmiotów; przyimki in/on/under.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 43
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 41
- Podręcznik strona 43 zad. 1 Posłuchaj, wskaż i powtórz (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej.)
- Podręcznik strona 43 zad. 2 popatrz i zaznacz odpowiednie wyrazy. W tym zadaniu należy spojrzeć na ilustracje i odpowiadające im zdania, zapisać poprawne odpowiedzi w zeszycie.
- Zeszyt ćwiczeń strona 41
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/bedroom-esl-vocabulary-memory-game/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_05?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Temat zajęć: Numbers – utrwalanie znajomości liczebników 1-5.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.29
- Podręcznik strona 29 zad. 1 Count and match. Policz i połącz. Uczeń powinien wskazać liczbę i powiedzieć po angielsku (np. jeden czyli one, itd.) Następnie trzeba policzyć (po angielsku) grupy bohaterów na każdym obrazku i połączyć z odpowiednią liczbą.
- Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).
Przećwiczenie piosenki poznanej na ostatnich zajęciach.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc
- Ćwiczenie zwrotów: Do you like broccoli? (Czy lubisz brokuły?) – Yes, I do. (Tak, lubię.) – No, I don’t. (Nie, nie lubię).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/fast-food-esl-vocabulary-memory-game-hamburger-bread-hot-dog/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc
- Ćwiczenie zwrotów: Do you like broccoli? (Czy lubisz brokuły?) – Yes, I do. (Tak, lubię.) – No, I don’t. (Nie, nie lubię).
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/fast-food-esl-vocabulary-memory-game-hamburger-bread-hot-dog/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/
Klasa IIIb
Temat zajęć: What do you have for breakfast? – rozmawianie o posiłkach.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 47
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 39
- Podręcznik strona 47 zad. 1 Posłuchaj i powtórz. Zapytaj i odpowiedz (płyta z nagraniami audio do zadań powinna znajdować się w podręczniku, na końcu książki, gdyby się okazało, że płyty nie ma w książce to proszę napisać do mnie maila pod adres: angielski3a@idsl.pl wtedy będę mógł przesłać nagrania w formie elektronicznej.) Uczeń powinien posłuchać dialogu i go powtórzyć. Następnie przećwiczyć dialog i zapisać w zeszycie z tłumaczeniem. What do you have for breakfast, (Tristan)? – Co jesz na śniadanie (Tristanie)? I have eggs, yoghurt and cereal with milk. – Jem jajka, jogurt i płatki z mlekiem.
- Podręcznik strona 47 zad. 2 Spójrz i zapisz w zeszycie. Uczeń powinien przepisać zdania do zeszytu i uzupełnić luki na podstawie ilustracji.
- Zeszyt ćwiczeń strona 39 zad. 1, 2
- Ćwiczenie zwrotu: What do you have for breakfast? (Co jesz na śniadanie?) – I have toast with jam. (Jem tost z dżemem.)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/food-drinks-esl-interactive-vocabulary-board-game/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl
31.03.2020
3-latki
- Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
- Duck – kaczka
- Dog – pies
- Cat – kot
- Horse – koń
- Cow – krowa
- Pig – świnia
- Sheep – owca
- Rooster – kogut
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
- Duck – kaczka
- Dog – pies
- Cat – kot
- Horse – koń
- Cow – krowa
- Pig – świnia
- Sheep – owca
- Rooster – kogut
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
6-latki grupa „b”
Nagrania audio przesłałem Państwu na adresy mailowe, jeżeli ktoś wciąż nie ma dostępu do nagrań to można je pobrać w pliku rar do wypakowania pod tym linkiem: https://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/pl/promotional/treetops_starter_class_audiocd2.zip
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego pod adres: angielski3a@idsl.pl
Temat zajęć: Numbers – liczebniki 1-5, mówienie wyliczanki i śpiewanie piosenki.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.28
- Podręcznik strona 28 zad. 1 Posłuchaj i wskaż. Powiedz wyliczankę.
Należy poprosić ucznia, aby powiedział ile książek znajduje się na każdym obrazku, Trzeba zwrócić uwagę, że liczba książek odpowiada liczbie oczek na kostce w rogu każdego obrazka. Uczniowie usłyszą nagranie z angielskimi liczebnikami 1-5 (CD 2 ścieżka 11). Po usłyszeniu liczby uczeń powinien wskazać odpowiedni obrazek.
Następnie uczeń usłyszy nagranie z liczebnikami po raz kolejny, teraz jednak powinien powtarzać na głos i pokazywać odpowiedni obrazek (CD 2 ścieżka 12).
Wyliczanka – w kolejnym nagraniu uczeń usłyszy wyliczankę, w której inne dzieci liczą po angielsku (CD 2 ścieżka 13). Nagranie należy powtarzać, aż dziecko opanuje wyliczankę i będzie w stanie ją powiedzieć samodzielnie (CD 2 ścieżka 14).
- Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).
Przed wysłuchaniem piosenki należy przypomnieć angielskie liczebniki 1-5 wskazując po kolei obrazki z zadania pierwszego. Przy pierwszym odtworzeniu piosenki uczeń powinien patrzeć na obrazki z poprzedniego zadania. Przy kolejnym odtworzeniu powinien liczyć książki na obrazkach podczas słuchania, a przy następnym należy zachęcić ucznia, aby klaskał odpowiednią ilość razy zgodnie z piosenką. Kiedy uczeń poczuje się wystarczająco pewnie, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD 2 ścieżka 16).
Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
01.04.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: My bedroom – list z opisem pokoju.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 44
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 42
- Podręcznik strona 44 zad. 1 Posłuchaj i zaznacz właściwe zdjęcia, następnie powiedz (jeżeli ktoś nie ma płyty to nagrania do podręcznika można pobrać w pliku rar do rozpakowania pod tym linkiem: https://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/students/exploretreetops/class-audio/explore_treetops_dla_klasy_ii__class_audio_cd2.zip). Nagranie można zatrzymywać po każdej wypowiedzi lub odtwarzać ponownie, aby uczeń miał czas na wskazanie właściwego obrazka. Następnie uczeń powinien wybrać jeden obrazek i opisać w języku angielskim używając struktur: There is dla liczby pojedynczej oraz There are dla liczby mnogiej, np. There is a desk. – Tam jest biurko./ There are two beds. – Tam są dwa łóżka.
- Podręcznik strona 44 zad. 2 Popatrz na obrazek, następnie przeczytaj list Rity i zaznacz właściwe wyrazy (zgodnie z obrazkiem).
- Zeszyt ćwiczeń strona 42.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/bedroom-esl-vocabulary-memory-game/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_05?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „b”
Temat zajęć: Numbers – utrwalanie znajomości liczebników 1-5.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.29
- Podręcznik strona 29 zad. 1 Count and match. Policz i połącz. Uczeń powinien wskazać liczbę i powiedzieć po angielsku (np. jeden czyli one, itd.) Następnie trzeba policzyć (po angielsku) grupy bohaterów na każdym obrazku i połączyć z odpowiednią liczbą.
- Podręcznik strona 28 zad. 2 Zaśpiewaj piosenkę o domu (CD 2 ścieżka 15).
Przećwiczenie piosenki poznanej na ostatnich zajęciach.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/
3-latki
- Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
- Duck – kaczka
- Dog – pies
- Cat – kot
- Horse – koń
- Cow – krowa
- Pig – świnia
- Sheep – owca
- Rooster – kogut
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Nowe słownictwo (wymowę można sprawdzić pod tym linkiem: https://www.macmillandictionary.com/ po wyszukaniu wyrazu należy kliknąć w ikonę głośnika obok UK, aby usłyszeć wymowę)
- Duck – kaczka
- Dog – pies
- Cat – kot
- Horse – koń
- Cow – krowa
- Pig – świnia
- Sheep – owca
- Rooster – kogut
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What do you have for breakfast? – rozmawianie o posiłkach.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 47
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 39
- Podręcznik strona 47 zad. 1 Posłuchaj i powtórz (jeżeli ktoś nie ma płyty to nagrania do podręcznika można pobrać w pliku rar do rozpakowania pod tym linkiem: https://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/students/exploretreetops/class-audio/explore_treetops_iii_class_audio_cd2.zip ). Zapytaj i odpowiedz. Uczeń powinien posłuchać dialogu i go powtórzyć. Następnie przećwiczyć dialog i zapisać w zeszycie z tłumaczeniem. What do you have for breakfast, (Tristan)? – Co jesz na śniadanie (Tristanie)? I have eggs, yoghurt and cereal with milk. – Jem jajka, jogurt i płatki z mlekiem.
- Podręcznik strona 47 zad. 2 Spójrz i zapisz w zeszycie. Uczeń powinien przepisać zdania do zeszytu i uzupełnić luki na podstawie ilustracji.
- Zeszyt ćwiczeń strona 39 zad. 1, 2
- Ćwiczenie zwrotu: What do you have for breakfast? (Co jesz na śniadanie?) – I have toast with jam. (Jem tost z dżemem.)
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/food-drinks-esl-interactive-vocabulary-board-game/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl
02.04.2020
Klasa IIIa i IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What time is it? – podawanie czasu.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 48
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 40
- W języku angielskim o godzinę pytamy: What time is it? /łot tajm yz yt/ i odpowiadamy It’s /yc/ i podajemy liczbę w języku angielskim, a następnie wyrażenie o’clock /o klok/, gdy podajemy pełną godzinę. W zeszycie pod tematem należy zapisać pytanie: What time is it? – Która jest godzina? i odpowiedź: It’s (eleven o’clock). – Jest (jedenasta). Pytanie o godzinę i odpowiedź należy kilkakrotnie powtórzyć z różnymi godzinami.
- Podręcznik strona 48 zad. 1 Posłuchaj i przeczytaj. Przy pierwszym odtworzeniu nagrania uczeń powinien śledzić tekst w podręczniku. Następnie nagranie należy odtworzyć ponownie i zatrzymywać po każdej kwestii, aby uczeń mógł powtórzyć tekst. Potem uczeń powinien samodzielnie odczytać na głos dialogi na obrazkach.
- Podręcznik strona 48 zad. 2 Posłuchaj i wskaż właściwe zegary. W nagraniu zostaną podane różne godziny. Zadaniem uczniów jest wskazywanie odpowiednich obrazków.
- Zeszyt ćwiczeń strona 40 zad. 1
- Zeszyt ćwiczeń strona 40 Fast Finishers (na dole strony)
- Gra online z zegarem: https://www.iknowit.com/lessons/a-telling-time-to-the-hour.html
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: How many pencils? – liczenie przyborów szkolnych.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.30
- Podręcznik strona 30 zad. 1 Policz. Zaśpiewaj piosenkę pani Bell. Uczeń powinien podać po angielsku nazwy przedmiotów na obrazku z uwzględnieniem liczby mnogiej (dodajemy –s do rzeczownika), np. rulers, rubbers Następnie uczeń liczy grupy przedmiotów i podaje ich liczbę, np. 4 (four) books. Teraz należy włączyć nagranie (CD2 ścieżka 17). W trakcie nagrania uczeń powinien wskazywać na obrazku przedmioty, które słyszy. Włączamy nagranie kolejny raz, tym razem uczeń powinien pokazywać na palcach liczbę, którą usłyszy w nagraniu, równocześnie śpiewając przynajmniej te fragmenty, w których są odpowiedzi pani Bell. Kiedy uczniowie opanują tekst, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD2 ścieżka 18).
- Podręcznik strona 30 zad. 2 Narysuj i powiedz na głos. Uczniowie powinni narysować podaną liczbę przedmiotów i powiedzieć na głos, np. 2 (two) books.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
03.04.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Round up – kontrola postępów w nauce słownictwa z rozdz. 5.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 45
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 43
- Podręcznik strona 45 zad. 1 Znajdź meble w Treetops Town. Uczniowie otwierają podręczniki na stronach 38-39 i podają angielskie nazwy mebli, które odszukają na ilustracji.
- Podręcznik strona 45 zad. 2 Posłuchaj nagrania, zaznacz obrazki. Następnie zapisz wyrazy w zeszycie w odpowiedniej kolejności.
- Zeszyt ćwiczeń strona 43.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/bedroom-esl-vocabulary-memory-game/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/furniture-vocabulary-memory-game-for-esl-practice/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_05?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „a”
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: How many books? – liczenie przyborów szkolnych – utrwalenie.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.31
- Podręcznik strona 31 zad. 1 Przejedź palcem po ścieżkach, policz przedmioty i zakreśl cyfry. Uczniowie powinni policzyć przedmioty każdego bohatera i zaznaczyć odpowiednią liczbę. Na koniec należy podać liczbę każdej grupy przedmiotów, np. 2 (two) books, itd.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
Klasa IIIb
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What time do you have breakfast? – Zadawanie pytań o pory posiłków oraz udzielanie na nie odpowiedzi.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 49
- Podręcznik strona 49 zad. 1 Popatrz i powiedz. Następnie zapisz w zeszycie. Uczniowie patrzą na zegar na obrazku i układają zdanie tak jak w przykładzie pierwszym. W przykładzie drugim i trzecim należy opisać kolejno lunch i dinner.
- Podręcznik strona 49 zad. 2 Przerysuj tabelę do zeszytu. Posłuchaj i podaj godzinę. Po przerysowaniu tabelki należy posłuchać nagrania i uzupełnić pierwszy wiersz, gdzie Layla podaje pory posiłków oraz narysować co wówczas je. Drugi wers tabelki należy uzupełnić odgrywając dialog ze strony 49, jeżeli uczeń nie ma z kim odegrać dialogu, uzupełnia drugi wiersz tabeli zgodnie z informacjami o własnej porze posiłków i zrobić ilustracje.
- Gra online z zegarem: https://www.iknowit.com/lessons/a-telling-time-to-the-hour.html
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl
07.04.2020
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
6-latki grupa „b”
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: How many pencils? – liczenie przyborów szkolnych.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.30
- Podręcznik strona 30 zad. 1 Policz. Zaśpiewaj piosenkę pani Bell. Uczeń powinien podać po angielsku nazwy przedmiotów na obrazku z uwzględnieniem liczby mnogiej (dodajemy –s do rzeczownika), np. rulers, rubbers Następnie uczeń liczy grupy przedmiotów i podaje ich liczbę, np. 4 (four) books. Teraz należy włączyć nagranie (CD2 ścieżka 17). W trakcie nagrania uczeń powinien wskazywać na obrazku przedmioty, które słyszy. Włączamy nagranie kolejny raz, tym razem uczeń powinien pokazywać na palcach liczbę, którą usłyszy w nagraniu, równocześnie śpiewając przynajmniej te fragmenty, w których są odpowiedzi pani Bell. Kiedy uczniowie opanują tekst, odtwórz nagranie w wersji karaoke (CD2 ścieżka 18).
- Podręcznik strona 30 zad. 2 Narysuj i powiedz na głos. Uczniowie powinni narysować podaną liczbę przedmiotów i powiedzieć na głos, np. 2 (two) books.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/
08.04.2020
Klasa IIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: Round up – kontrola postępów w nauce słownictwa z rozdz. 5.
Praca na lekcji:
WB (Workbook, Zeszyt ćwiczeń) – s. 44,45,46
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/bedroom-esl-vocabulary-memory-game/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/furniture-vocabulary-memory-game-for-esl-practice/
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_05?cc=pl&selLanguage=pl
6-latki grupa „b”
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: How many books? – liczenie przyborów szkolnych – utrwalenie.
Praca na lekcji:
SB (Student’s book, Podręcznik) – s.31
- Podręcznik strona 31 zad. 1 Przejedź palcem po ścieżkach, policz przedmioty i zakreśl cyfry. Uczniowie powinni policzyć przedmioty każdego bohatera i zaznaczyć odpowiednią liczbę. Na koniec należy podać liczbę każdej grupy przedmiotów, np. 2 (two) books, itd.
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-easy/
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-stationery-vocabulary-esl-memory-game-beginners/
3-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
4-latki
- Słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
- Gra online: https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/
Klasa IIIa
Proszę, aby w miarę możliwości przesyłać mi na adres mailowy angielski3a@idsl.pl skan lub zdjęcie zrobionych zadań w zeszycie ćwiczeń bądź zeszytu, żebym mógł zweryfikować pracę uczniów.
Temat zajęć: What time do you have breakfast? – Zadawanie pytań o pory posiłków oraz udzielanie na nie odpowiedzi.
Praca na lekcji:
SB (Student’s Book, Podręcznik) – s. 49
- Podręcznik strona 49 zad. 1 Popatrz i powiedz. Następnie zapisz w zeszycie. Uczniowie patrzą na zegar na obrazku i układają zdanie tak jak w przykładzie pierwszym. W przykładzie drugim i trzecim należy opisać kolejno lunch i dinner.
- Podręcznik strona 49 zad. 2 Przerysuj tabelę do zeszytu. Posłuchaj i podaj godzinę. Po przerysowaniu tabelki należy posłuchać nagrania i uzupełnić pierwszy wiersz, gdzie Layla podaje pory posiłków oraz narysować co wówczas je. Drugi wers tabelki należy uzupełnić odgrywając dialog ze strony 49, jeżeli uczeń nie ma z kim odegrać dialogu, uzupełnia drugi wiersz tabeli zgodnie z informacjami o własnej porze posiłków i zrobić ilustracje.
- Gra online z zegarem: https://www.iknowit.com/lessons/a-telling-time-to-the-hour.html
- Gra online: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 1: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-1?cc=pl&selLanguage=pl
- Słowniczek obrazkowy z wymową 2: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/picturedictionary/picturedictionary_04-2?cc=pl&selLanguage=pl