Nauczyciel: Ludmiła Makoviychuk
Przedmiot: język angielski
Klasa 1a, 1b sp
Data zajęć: 1b-25.03.2020, 1a- 26.03.2020
Temat: Wiosna/ Spring
Słownictwo: an umbrella, a caterpillar,a snail, grass (odsłuchać: słownik internetowy DIKI.PL)
odpowiadanie na pytanie What season is it? It’s spring
Lista nowych słów i zwrotów:
It’s spring. Jest wiosna. It’s rainy. Pada deszcz.
Umbrella- parasol
Caterpillar- gąsienica
snail- ślimak
Grass- trawa
Lista słów i zwrotów, które dzieci rozumieją lub na które reagują: Point to… Wskaż… Co można zrobić w domu? Wybrać się na spacer i poszukać oznak wiosny. Porozmawiać o tym, jak zmienia się przyroda wiosną i co tym czasie robią zwierzęta. Po spacerze poprosić dziecko, aby narysowało wiosenny krajobraz i nazwało jak najwięcej rzeczy na swoim obrazku po angielsku.
Poprosić dziecko, aby wskazało palcem nazywane przez nas obiekty na obrazku (umbrella, caterpillar, snail, grass). Następnie poprosić dziecko, aby nazywało te same rzeczy, a my będziemy je pokazywać. W trakcie pokazywania udajmy, że nam się wszystko myli i potrzebujemy pomocy. Wykorzystać wcześniej przygotowaną kartkę z kolorowego papieru z wyciętym kształtem dziurki od klucza. Przesuwać kartkę po obrazku i zachęcać dziecko, aby zgadywało, co widzi przez dziurkę od klucza. Wykonać z dzieckiem wiosenną ozdobę – kwiat.
Spring Worksheet zad. 1, 2 jako załącznik
Data zajęć: 1 a,b -31.03.2020, 1b-1.04.2020,1a-2.04.2020
Temat: Zabawki/ Toys
https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE
Słownictwo: bike, a car, a skateboard, a guitar, a doll, a teddy bear
Materiały: zeszyt ćwiczeń s. 37 oraz 81
Rozdział 5 Zabawki (Unit 5 Toys) W rozdziale piątym dzieci dowiadują się, jak Bud i Holly spędzają czas wiosna: grając w gry, bawiąc się na powietrzu lub w domu ulubionymi zabawkami. Przy okazji dzieci uczą się nazw zabawek i sprzętów sportowych, czasownika have got (mieć, posiadać) i powtarzają nazwy kolorów.
Lista nowych słów i zwrotów:
Bike- rower
Car- samochód
Skateboard- deskorolka
Guitar- gitara
Doll- lalka
Teddy bear- miś pluszowy
(Three) (red) (bikes). (Trzy) (czerwone) (rowery).
I’ve got a… Mam…
Let’s play. Pobawmy się
Dopasuj i powiedz na głos. Zeszyt cwiczen s. 37
- Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 37. Przeanalizujcie wspólnie przykład, a następnie poproś uczniów, aby
połaczyli liniami postacie z ich zabawkami.
- Podczas rysowania linii uczniowie podaja nazwy zabawek.
1 a,b -07.04.2020, 1b-08.04.2020,1a- 09.04.2020:
strona internetowa: https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=aOqxk2hUEE0&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=wx3d8WvJ2xQ
Worksheet 1 cwiczenie 1, 2 jako załącznik
KLASA 5b,c
Data: 25.03.2020- 5b
27.03.2020- 5c
Temat: People- zawody
Słownictwo: Podręcznik- ćwiczenie: 1,2,3,4 str. 89
Data: 30.03.2020- 5b,c
Temat: People- zawody
Rozumienie tekstu słuchanego /czytanego.
Podręcznik str. 90-91 cw. 1,2,3,4
Data: 31.03.2020- 5b,c
Temat: On the phone- Rozmowy telefoniczne – ćwiczenia w mówieniu, odgrywanie dialogów
Podrecznik str 93 cwiczenia 1,3
Data: 01.04.2020- 5b
03.04.2020-5c
Temat: On the phone- Rozmowy telefoniczne – ćwiczenia w mówieniu, odgrywanie dialogów
Exam trainer:
Podrecznik str 93 cwiczenia 4, 5
https://learningapps.org/4661938
Data: 06.04.2020- 5b,c
https://learningapps.org/2330364
Data 07.04.2020- 5b,c
https://learningapps.org/1598476
Gra Millioner/Zawody https://learningapps.org/2839968
Data 08.04.2020-5b
Data 10.04.2020-5c
Gra memory https://learningapps.org/4375569
KLASA 6a
Data: 25.03.2020
Temat: Zakupy – nazwy sklepów
Praca na lekcji SB: s.75 cwiczenie 1,2, 5 Opisywanie sklepów, w których można kupić potrzebne rzeczy
Dodatkowo
Wordlist: ss. 126-127
Data: 26.03.2020
„Zuzia and friends” – wyjście na zakupy
Praca na lekcji SB: cwiczenie 1, 4 s. 76-77
Czasowniki związane z kupowaniem ( z historyjki wypisać do zeszytu czasowniki związane z kupowaniem) + cw. 5 str. 77
Data: 31.03.2020
Praca w ćwiczen. str. 32,33
Data: 01.04.2020
Opisywanie sytuacji podczas zakupów
„Zuzia and friends” str. 76-77 cwicz. 2,3
Data: 02.04.2020
W sklepie odzieżowym – zakupy ubrań
Praca na lekcji SB: s. 79 cw. 1,2,3.
Data: 07.04.2020
Wyrazy wyłącznie w liczbie mnogiej
Cw. 6 str.79
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/clothes/clothes-1.htm
Data: 08.04.2020 i 09.04.2020
Rozumienie tekstów czytanych: str. 82 zad 1
Writing: Praca projektowa na temat ulubionego sklepu
Str.83 zad.4,5,6
Klasa 7a/b
Data 25.03.2020
TEMAT | Jak przetrwać w dżungli? – rozmowy w oparciu o rozwiązany kwiz. | |
SŁOWNICTWO | Słownictwo związane z dżunglą i przetrwaniem, nazwy umiejętności | |
PRACA NA LEKCJI | MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE | |
SB: ss. 68-69, zad. 1-2
|
Data 26.03.2020
TEMAT | Rozpoznawanie formy przeczytanego tekstu w kontekście reklamy programu telewizyjnego pt. „Stay alive” | |
SŁOWNICTWO | Nazwy cech charakteru | |
PRACA NA LEKCJI | MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE | |
SB: s. 70, zad. 1-3
|
Data 30.03.2020
TEMAT | Zastosowanie pierwszego trybu warunkowego w ćwiczeniach. | |
GRAMATYKA | Pierwszy tryb warunkowy | |
PRACA NA LEKCJI | MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE | |
SB: s. 71, zad. 1-6
|
Gramatyka wyjaśniona TU https://www.youtube.com/watch?v=7_zUli9hRQo
lub TU https://www.youtube.com/watch?v=Z8YXoEDIRuY
Data 01.04.2020
Online practice
https://agendaweb.org/exercises/verbs/conditional/first-conditional-1
https://agendaweb.org/verbs/conditional-first-exercises.html
Data 02.04.2020
https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/1cond1.htm
Data 06.04.2020
TEMAT | Rozmowy na temat sprzętu niezbędnego do przeżycia w trudnych warunkach w oparciu o wysłuchane wypowiedzi. | |
SŁOWNICTWO | Nazwy sprzętu turystycznego | |
GRAMATYKA | Pierwszy tryb warunkowy | |
PRACA NA LEKCJI | MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE | |
SB: s. 72, zad. 1-4
|
Data 08.04.2020
TEMAT | Tworzenie zasad i udzielanie rad z zastosowaniem czasowników should,/shouldn’t must i mustn’t. | |
SŁOWNICTWO | Słownictwo związane z przetrwaniem w trudnych warunkach | |
GRAMATYKA | Czasowniki modalne should,/shouldn’t must i mustn’t | |
PRACA NA LEKCJI | MATERIAŁY OBOWIĄZKOWE | |
SB: s. 73, zad. 1-6, 8
|
Tłumaczenie TU https://www.businessenglish.com/grammar/modals-must-have-to-should-should-have.html?lang=pol
Data 09.04.2020
Pracice Online
Zasady https://www.english-at-home.com/grammar-modals-obligation/
Must https://www.montsemorales.com/gramatica/ObligProhib.htm
Should http://www.focus.olsztyn.pl/en-english-exercises-should.html#.Xno2YepKjIU
Klasa 8a,b
Pearson bank słownictwa – fiszki
Data 27.03.2020
Temat: Nauka i technika
Słownictwo str. 76
Zadania 1,2,5 str.77
Data 30.03.2020 i 01.04.2020
Temat: Nauka i technika
Gramatyka: strona bierna
Tłumaczenie zasad: czas Present simplehttps://www.youtube.com/watch?v=1drCpnJvrjE
czas Past Simple https://www.youtube.com/watch?v=Hy52B_OOgvQ
- https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/passive/exercises?simple-present
- https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/active_passive/sentences_simple_past.htm
- https://agendaweb.org/exercises/verbs/passive-write-2
Data 03.04.2020
Temat: Nauka i technika
Funkcje językowe: prośba, podziękowanie, oferta pomocy
Podręcznik str 81 zad. 2,3,4
Data 06.04.2020
Temat: Nauka i technika
Writing: prośba o pomoc
Podrecznik str. 82 zad. 1-3
Data 08.04.2020
Temat: Nauka i technika
Środki językowe
Podręcznik str. 83, zad. 1,2,4,5
Data 10.04.2020
Temat: Nauka i technika
Powtórzenie:
Str.83 zad 6-7
Str.76 słowotwórstwo (blok ostatni w słowniczku)